Gå till innehåll

NL - Snabbt upp i nivå med framgång, enbart flyt?


Backis

Recommended Posts

Har följt trådarna på forumet ett tag nu och kände nu att det skulle vara lite kul med experthjälp.

 

Satt och spelade expekts rounders igår och krånglade mig upp till nivå 5. Det börjar bra och jag dubblar upp hyfsat fort på c:a 6 händer. Sen börjarde raset och jag började med att förlora halva min stack på AK suited och åkte senare ut på KK vs A8. (Han träffade 8 på både turn och river).

 

Nu till det relevanta. Efter detta var jag lite smågrinig och såg att jag hade c:a 120$ kvar på kontot. Tänkte att jag skulle prova 2$/4$ nivån för skojs skull så jag börjar med 50$. Förlorar dom ganska snabbt och sätter in mina sista 70$. Nu går det bättre och jag går därifrån med 300$. Senare på kvällen tänkte jag prova min lycka igen och sätter in 50$ igen och går därifrån denna gång med 200$. Avslutningsvis kör jag samma igen och slutar med 120$ upp. Totalt alltså 400$ upp. Vid varje omgång spenderade jag inte mer en 1 - 1½ timme vid bordet.

 

Min fråga nu (kanske aningen konstig); Anledningen till att jag lyckades vinna upp så pass bra, kan det bero på att jag kommer in med en mindre stack och blir därför underskattad eller var det enbart, som rubriken lyder, flyt?

 

Föredrar att lira på 2$/4$ bord då det händer lite mer och potten vid en steal blir mycket större än om man lirar vid ex. 0.25/0.50 bord.

 

Glömde tillägga att alla dessa vinster skedde på 6-mannabord!

 

Gustav

 

* RP, lite matigare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det bara krävs en dålig hand för att förlora ett inköp skulle jag nog chansa på att det var flyt :)

Men det var ändå bra presterat ! Snyggt resultat på den tiden ;)

Ett tips är dock att iaf hålla dig borta från de nivåerna tills du har en större rulle som klarar av swingsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flyt... betyder dock inte att du under sessionen har spelat dåligt. men som sagt du måste ju i pricip vinna alla händer som du är med i, raise preflop och ett 75% pottbet på flop så är $50 borta.

 

gå ner i nivå, ska du spela 2/4 bör du minst ha 5000 dollar ialf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacksam för alla svar.

 

Anledningen till att jag börjat lira mer på 2$/4$ bord är väl till stor del att det, som sagt händer lite mer där, tillskillnad från ett 0.25$/0.50$ bord.

 

Men med den br jag nu har vad är rekommenderat bord att spela på? Är 1/2 fortf. för högt för att kunna löna sig i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men med den br jag nu har vad är rekommenderat bord att spela på? Är 1/2 fortf. för högt för att kunna löna sig i längden?

 

Det beror på hur villig du är att gambla. Gissar jag rätt om jag antar att din rulle är ca 500$? Förutsatt att du är en vinnande spelare skulle jag isf gissa att det är ca 90% risk att du torskar allt om du lirar 2/4. Går du ner till 0,50/1 kanske du minskar risken till 40-50%. Men som sagt, då gissar jag bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men med den br jag nu har vad är rekommenderat bord att spela på? Är 1/2 fortf. för högt för att kunna löna sig i längden?

 

Det beror på hur villig du är att gambla. Gissar jag rätt om jag antar att din rulle är ca 500$? Förutsatt att du är en vinnande spelare skulle jag isf gissa att det är ca 90% risk att du torskar allt om du lirar 2/4. Går du ner till 0,50/1 kanske du minskar risken till 40-50%. Men som sagt, då gissar jag bara :)

 

Japp, 500 $ stämmer.

Provar att följa era råd och gå ner i blinds och se hur det går!

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...