Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Mitt cykelhat brinner lika starkt nu som i skolåldern, så det går fetbort. Roddmaskin känns inte omöjligt, men är nog ändå mest sugen på en crosstrainer. Är man dum om man köper en sån här: http://traningspartner.se/xterra-fitness/crosstrainer-fs3.9e?utm_source=adrecord&utm_medium=affiliate&utm_campaign=4835&utm_content=textlink ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt cykelhat brinner lika starkt nu som i skolåldern, så det går fetbort. Roddmaskin känns inte omöjligt, men är nog ändå mest sugen på en crosstrainer. Är man dum om man köper en sån här: http://traningspartner.se/xterra-fitness/crosstrainer-fs3.9e?utm_source=adrecord&utm_medium=affiliate&utm_campaign=4835&utm_content=textlink ?

 

Ser verkligen inget dumt med det om du tror att den kommer till användning :) Och mtp #pengarfinnes så kör på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker inte siffrorna som anger hur mycket vikt man klarar? ;)

 

Jag är riktigt tragisk när det gäller att hålla koll på "rekord". Hur många reps gör jag max på den vikten? osv

 

Jag tänkte att det här med att ta tid på 100 reps kunde vara ytterligare ett sätt att variera rekordsättandet, men jag gillar det inte alls.

 

När jag sprang var det likadant. Om man körde 1000m intervaller kunde jag börja köra 1200m eller vila 1 min mindre bara för att ha ett nytt sätt att mäta och slå rekord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, jag var 16 när 90-talet tog slut... lyckligtvis har många års läsning av Dilbert-samlingar på toa räddat min litterära bildning.

 

Mm. När jag tänker efter så är den från typ Bring me the head of Willy the mailboy eller Shave the whales så det kan ha varit tidigt 2000tal när den dök upp i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte källkolla. Guidol flipp eller flopp?

 

I princip allt han skriver är vettigt och underbyggt av solida vetenskapliga referenser.

 

Är 10 min kvar och står 3-2, men jävlar vilken PL-debut av Rashford som just byttes ut. Och alltid roligt med förmågor som kommer fram som faktiskt kommer från trakten också. Ska bli mycket spännande att se om han lyckas följa upp.

 

2 mål senast i Europa League med :mrgreen: Alltså 4 mål och en assist på sina första 2 matcher i United nu 8-)8-)8-)8-) 18 år och knäckte nyss Arsenal på Old Trafford. Riktigt galen historia! :heart:

 

En sån här dag känner jag enorm stolthet över att vara Unitedfan (tyck om det vafan ni vill, bitchez)!! Bra insats oavsett omständigheter, men en sjukt imponerande insats mtp laguppställningen och den trupp som ställdes ut. Rojo skadas och Fosu-Mensah som precis som Rashford endast är 18 år ung går rakt in och tar för sig som att han spelat 10 år i PL tidigare.

 

Vinsten understryks av en helt magisk prestation av LVG som minsann visar fjärdedomaren vad det är Arsenalspelarna håller på med :lol::lol::lol:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ganska korta gympass. Ligger på 10-12 set/muskelgrupp och oftast två muskelgrupper per pass (40- 50 min). Minns för 20 år sedan att jag kunde köra 30 set bröst och typ 20-25 set annan muskelgrupp ( 2.5 timmes pass). Sedan hörde jag av nån att det var alldeles för långa pass. Har jag nåt att vinna på att köra längre pass än vad jag gör nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ganska korta gympass. Ligger på 10-12 set/muskelgrupp och oftast två muskelgrupper per pass (40- 50 min). Minns för 20 år sedan att jag kunde köra 30 set bröst och typ 20-25 set annan muskelgrupp ( 2.5 timmes pass). Sedan hörde jag av nån att det var alldeles för långa pass. Har jag nåt att vinna på att köra längre pass än vad jag gör nu?

 

Marginellt att vinna på längre pass, "normala" rekommendationer på antal set/reps är lååååååångt under vad folk normalt kör.

 

Tänk "högre volym -> lägre frekvens" och "lägre volym -> högre frekvens" i form av antal dagar mellan att man tränar en muskel. Jag har själv ändrat från klassisk brosplit där allt körs en gång i veckan på fasta dagar till att träna varje muskel var femte dag istället och tycker det känns som det gett resultat. Viss forskning menar att ännu lägre volym med en högre frekvens istället skulle kunna vara optimalt. Lyle McDonald står på min sida och tycker att ett mellanting (alltså mellan en gång i veckan eller typ var tredje dag) bör vara bäst.

 

Personligen tycker jag mitt nuvarande upplägg är roligast och eventuell fördel med lite högre frekvens lär vara såpass låg att det är bättre att välja vad man trivs med. Däremot tror jag att man tappar lite om man är nere på en frekvens av en gång i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marginellt att vinna på längre pass, "normala" rekommendationer på antal set/reps är lååååååångt under vad folk normalt kör.

 

Tänk "högre volym -> lägre frekvens" och "lägre volym -> högre frekvens" i form av antal dagar mellan att man tränar en muskel. Jag har själv ändrat från klassisk brosplit där allt körs en gång i veckan på fasta dagar till att träna varje muskel var femte dag istället och tycker det känns som det gett resultat. Viss forskning menar att ännu lägre volym med en högre frekvens istället skulle kunna vara optimalt. Lyle McDonald står på min sida och tycker att ett mellanting (alltså mellan en gång i veckan eller typ var tredje dag) bör vara bäst.

 

Personligen tycker jag mitt nuvarande upplägg är roligast och eventuell fördel med lite högre frekvens lär vara såpass låg att det är bättre att välja vad man trivs med. Däremot tror jag att man tappar lite om man är nere på en frekvens av en gång i veckan.

 

Intressant. Tack! Jag var så träningssugen igår, men jag somnade under nattningen av barnen och vaknade upp 22.15 ( de somnade kanske 21.30 eller nåt). Ikväll hoppas jag att det blir ett pass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Tack! Jag var så träningssugen igår, men jag somnade under nattningen av barnen och vaknade upp 22.15 ( de somnade kanske 21.30 eller nåt). Ikväll hoppas jag att det blir ett pass.

 

Bah kööör!

 

Själv har jag inte kunnat träna sedan i fredags då jag skadade ryggen. Är väl först idag jag har känt att jag kunnat röra mig någorlunda normalt igen. Känner mig verkligen 100 gånger mer stressad och lättirriterad när jag inte kan gymma :evil: Kanske köra lite armar + benspark och stående leg curls imorrn om jag hinner. Borde vara relativt låg skaderisk tilloch med för mig :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag också ska ta det lugnt ett tag. Körde tungt igår med bästa resultatet sedan jag började träna. Sedan upp och sprang tidigt imorse. Två pass på 8 timmar. Imorse mådde jag egentligen inte topp. Kan man få feber av hård träning? Man kan ju få en feberreaktion av tex att dra ut en tand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte kidnappa din db med massa frågor. tyckte det var lite konstigt att jag fick feber utan några symptom ( men märkte av de senare). Lycka till med deffen!

 

Conors förlust tog inte så hårt på mig som jag trodde den skulle göra. Har nog att göra med att det var Nate Diaz. Korkad, men på ett charmigt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...