Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Vilka ställen runkar folk egentligen på? Som vanligt är jag nyfiken. Idag tog jag en promenad till Kungsholmen. När jag passerade ett Drop-In solarium så såg jag att det satt 3 st sexiga teens där och hängde. Riktiga 10 poängare alla 3. Solbrända och samtliga iklädda sexiga mjukisbyxor.

Jag tog ett snabbt beslut att gå in på solariet och låna toaletten. Till min stora glädje ser jag att toaletten ligger precis mittemot den soffa där slamsorna sitter.

Jag går in och ställer mig lutad mot dörren och börjar tokrunka. Blir oerhört tänd av att dom sitter bara 2 meter ifrån mig. Efter 2 minuter kommer jag och sprutar på toalettdörren samt stönar högt. Mina ben är rejält böjda vid detta tillfälle. När jag sedan går ut är det alldeles knäpptyst och alla 3 tjejerna äter mig med blicken.

- Inte alls svårt att räkna ut vad dom har för onanifantasier i sängen ikväll.:-D

Mkt lyckat och detta område kommer jag ge mer tid att utvecklas framöver.

Någon med liknande erfarenheter?

-En annan sak som är trevlig är att stoppa in en tshirt innanför kalsongerna så det ser ut som man har ett gigantiskt paket. Alltså verkligen verkligen gigantiskt. Jag har ett flertal gånger bla åkt tunnelbana i mjukisbyxor och lixom "halvlegat" på sätet så den mittemot verkligen inte kan missa mitt gigantiska paket.

Har provat detta för såväl tunnelbaneåkande kontorstjejer, teens och milfs, och samtliga får den där glansiga blicken i ögonen när dom misstänker monsterballe.

Redigerad av syryoyo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tung tung förlust :cry::cry::cry::cry: Alex är en så jävla krigare alltså. Trodde VI hade matchen efter knäet och vänstern som fick ner Cormier för räkning :evil:

Sjukt att ha två såna där femronderskrig i titelmatcherna där minimala marginaler avgjorde åt fel håll :-( Jag hade Jonesmatchen 48-47 till Jones och nattens match 48-47 till Cormier men det är en minimal tröst att det är så nära.

Återstår att se när Jones får komma tillbaka men om man utesluter honom tror jag det blir Cormier vs Bader och Alex vs Rashad härnäst. Bader har inget att hämta mot Cormier och jag tror inte Rashad kan klara av Alex. Kan bli en rematch mellan Cormier och Alex redan efter det. Hur matcherna kommer radas upp om Jones ska igång snart orkar jag inte ens försöka klura ut.

Pissdag detta, vaknade på fel sida med. Gissar på 3-0 till Arsenal mot United idag :roll:

Länk till kommentar

Arsenal- Man U 3-0 just nu. Är du uppe och vevar med halsduken:-D

Nopes.

snyggt tippat som fan

Tror aldrig jag varit mindre nervös inför en match mot Arsenal. Var så fullkomligt övertygad om fiasko idag och jag var dessutom rätt knäckt efter Alex match. Men jag trodde inte det skulle kunna se SÅ dåligt ut. Total mental kollaps, sällan man ser sån där total genomklappning från första sekund.

Det kommer fortsätta bli blandade insatser från en backlinje med Young och Blind helt enkelt. Och Darmian blir sämre för varje match tyvärr efter en magisk start. Smalling kan inte göra allt.

Länk till kommentar

Jag är inte lika förvånad. Det har ju legat lite i luften av och till rätt länge nu. Möjligen att det kom så plötsligt, och efter en oavgjord match, även om de var rätt kassa.

Men jag tycker att beslutet är riktigt. Jag har försvarat Rodgers riktigt länge men han verkar inte kapabel att ändra sig från de banor han bestämt sig för är rätt, oavsett om de funkar eller inte. Det är för många enskilda element som inte är i balans.

Länk till kommentar

Jag är inte lika förvånad. Det har ju legat lite i luften av och till rätt länge nu. Möjligen att det kom så plötsligt, och efter en oavgjord match, även om de var rätt kassa.

Men jag tycker att beslutet är riktigt. Jag har försvarat Rodgers riktigt länge men han verkar inte kapabel att ändra sig från de banor han bestämt sig för är rätt, oavsett om de funkar eller inte. Det är för många enskilda element som inte är i balans.

Hade missat att Klopp inte tagit nytt jobb. Då blev det väldigt oförvånande istället. Känns som en ordentlig uppgradering, jag hade gärna sett Rodgers stanna då ;)

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

I princip allt man egentligen behöver veta om kost.

The Essential Quotes from the "Secret" Aragon archives

"I do not take kindly to bullshitters and bullshit fads (diets & other), and I pull no punches with my opinions of them. I am kind, gentle, and borderline mushy with people who are willing to learn & become educated. On the other hand, those who contribute to the collective dumbing-down of the public deserve a stiff one where it hurts." Alan Aragon

“Claims without sufficient evidence are useless. We might as well be talking about unicorns” Alan Aragon

“There's only one thing as dumb as calling a 500 kcal cup of coffee with butter & MCT oil a fat-burning beverage: actually believing it.” Alan Aragon

"Scientific research is not bias-free. It’s not free of financial interests. It’s not free of study design flaws, and it’s not perfect. However, it’s the best tool that we have for getting closer to understanding the way the body works, the way that nature works. As imperfect as research is, it beats the hell out of hearsay and gym dogma" Alan Aragon

"95% of the information available to the public is shit" Alan Aragon

"No single food can make anyone fat; overall caloric balance over time determines that" Alan Aragon

“I always tell people to run for the nearest exit when it comes to diet authors pointing the finger at a single factor in the downfall of humanity.” Alan Aragon

"I think it's completely possible to be knowledgable enough about something to be able to give out valid & helpful information on the topic in question -- without looking the part. You just never know how closely (or not) a person's current "look" reflects his personal or client experience. In the case of physiology discussions, it's kind of ridiculous to judge information on the basis of the person's look. "Hold on, let me do an image search on the physiques of the researchers to make sure the study outcomes can be trusted." Alan Aragon

***sterious obesogens? Invisible fairies that sneak fat into your gut? NOPE. We eat ~500 kcal/day more than the 1970s." Alan Aragon

“In order to best answer your question, I would first ask for some explanation of what exactly you mean by "our health's downturn." I'm not sure such a generalization can be made. It's been a combination of good & bad stuff. For example, life expectancy in the US has increased rather steadily since 1970, and mortality rates for coronary heart disease (CHD) have declined steadily in the US since the 1960s. Beetus has been on the rise, tracking closely with the obesity curve (except for the plateau in adult obesity in the US for the past decade). Much of the latter has been due to an energy balance problem rather than a PUFA problem” Alan Aragon

"It is like a strong river of ignorance, and I'm swimming upstream, with my hands tied behind my back" Alan Aragon

“I think that Dave has fallen for the type of unobjective thinking that the general/lay public routinely falls for. The problem is that when you let go of the scientific mindset - even for something like Arnold's bicep peaks due to preachers - you've dove straight into the trap that makes people believe in all kinds of fairy tales. Arnold's biceps were exceptional out of the gate. They were way ahead of the rest of his physique since the early days. Great genetics for biceps (or any muscle) does not automatically qualify someone as an expert on developing the muscle of which they've been genetically gifted” Alan Aragon

"Modern adaptations of the Paleo diet have distinct benefits. The strongest benefit is the focus on whole/unrefined foods. The “Paleo‐ friendly” foods have plenty of supporting research.

On the down side, there is little to no supporting research for avoiding the main “Paleo‐prohibited” foods (a practice which tends to foster orthorexia). Paleo proponents tend to think in extreme, black & white terms instead of the healthier alternative – moderation & sanity.

Avoidance of gluten and dairy (or any food, for that matter), should be done the basis of an objectively diagnosed intolerance or allergy. Avoidance of any food should NOT be done on the basis of pseudoscientific hearsay or diet lore. My only personal ‘rule’ is, whenever possible, avoid food avoidance." Alan Aragon

"We need to get more figures in the fitness industry interested in not just science, but solid logic and reasonable thought." Alan Aragon

"I really don't buy any of the purported magic of avoiding carbs until night time. Try to recall history for a moment. A couple of decades back, someone decided that carbs after 6 pm will turn you into Jabba The Hutt. The idea caught on. Now someone decided that carbs after 6 pm will turn you into Superman. The idea caught on. The cycle will inevitably repeat itself... To me it's mostly hype, gimmickry, and cherrypicking the research to support a set of wistful preconceptions. Think about it; any time you have to work your schedule around a diet - instead of the opposite way around - you know there's some bullsh!t cooking. It reminds me of Dr. Dipasquale's adamance against postexercise carbs. Same lunacy, different direction. Having your carbs when you personally damn-well want them will result in the best long-term diet adherence. Those who favor carbs at night of course will love CBL, but telling those who prefer most of their carbs during the day (or an even spread across the meals) that they're compromising progress is... Hilarious." Alan Aragon

“BCAA is abundant in protein-rich diets common to athletes and fitness enthusiasts. On this basis alone, it’s difficult to justify supplementing such diets with additional BCAA. Dosing free- form BCAA between meals to circumvent the refractory phenomenon is not much more than optimistic hypothesizing.” Alan Aragon

"Inflammation is not the root of all disease. Chronic systemic inflammation is often a symptom of disease rather than causal agent of disease. In addition to the fact that correlation does not automatically equal causation, there are several origins of disease stemming from tactors other than inflammation" Alan Aragon

Avoidance of gluten and dairy (or any food, for that matter), should be done the basis of an objectively diagnosed intolerance or allergy. Avoidance of any food should NOT be done on the basis of pseudoscientific hearsay or diet lore. My only personal ‘rule’ is, whenever possible, avoid food avoidance." Alan Aragon

To lose fat, first and foremost, you have to sustain a net caloric deficit. Fat loss can’t occur if you’re eating more than you’re burning. This deficit does not have to linear day-to-day, but your calories burned by the end of the week need to exceed your calories ingested. Personal preference should decide whether you to maintain a daily regular deficit, or whether you include days of maintenance or surplus (while still coming out at a net deficit by the end of the week) Alan Aragon

Anytime a taboo label is placed on a food, this increases the likelihood of its use in abstinence/binging cycles by folks who were far better off being educated about moderation & other such sanities” Alan Aragon

"I love how Paleo has split into different branches of religion (low-carb, carb-agnostic, high-fat, low-fat, Paleodairy, yes potatoes, no potatoes, nightshades, no nightshades, coffee, no coffee, etc, etc, etc). It's all one big fucking joke" Alan Aragon

"I don’t do PubMed duels." <-- that's because dueling with speculation, imagination, & empty rhetoric is easier than dueling with scientific evidence” Alan Aragon

“In addition to training, you gotta make sure your nutrition is supporting muscle growth. To maximize the rate of growth, you have to be at a caloric surplus (300-600 kcals above maintenance, some may need to push the surplus higher if gains are really stubborn), and protein needs to be sufficient as well (right around a gram per pound of goal weight). It’s better to overdo protein a little then underdo it at all.” Alan Aragon –

EDIT: disclaimer: jag antar nån idiot hade tänkt skriva "nää det är inte alls det finns mer" eller något i den stilen. Så nä, det det är inte ALLT :rolleyes:

Länk till kommentar

Säkert intressant men jävlar, tl;dr. :P

Det är punktform så fritt fram att läsa några i taget :)

Cliffs: Kalorier som avgör vikt. Ditt efterblivna jävla "bulletproof"kaffe bränner inget fett. Lägg av med din dumma noja över laktos/gluten. BCAA mellan måltider efterblivet. Inflammation? Lol. Och sist men inte minst: Bygga muskler? KALORIÖVERSKOTT bitch plz.

Länk till kommentar

Fan vilken härlig post match interview av Klopp btw, trevligaste managern nånsin? Snudd på man crush ju :mrgreen: Väntar med spänning på hur han kommer hantera den efterblivna delen av engelsk sportjournalistik när drevet drar igång efter jul när Liverpool kommer få kämpa för att haka på striden om plats i Europa League :lol:

Länk till kommentar

Antar att du inte menade mig specifikt men jag har läkardiagnosticerad glutenintolerans så jag fortsätter nog att vara hyfsat nojig över det... :) Men annars säger jag inte direkt emot något.

Du antog rätt, det var såklart inte riktat mot dig specifikt :mrgreen: Självklart ska inte den överväldigande minoriteten som varken tolererar gluten eller laktos äta det.

Länk till kommentar

Det här är är väl tränings dagboken så har en fråga; vad är bäst, dela upp ett helkroppspass på tre (a 45 min var) eller köra två hel kropps pass a 1h var?

45 min är rätt tight för ett helkroppspass imo. Av de två valen kör jag andra alternativet.

Har du möjlighet till rullande schema borde du överväga helkroppspass på en timme, var tredje dag :)

Länk till kommentar

Själv ska jag iväg på benpass. Har misslyckats ett antal pass i rad där jag tänkt hålla igen litegrann men nu MÅSTE jag verkligen hålla det på rätt nivå för det är heldag imorrn med muntliga redovisningar av grupparbeten i ena kursen jag läser och halvdag på tisdag med samma sak i andra kursen. Träningsvärk imorrn med fet DOMS på tisdag och misären kommer inte vara nådig :roll:

Länk till kommentar