Gå till innehåll

Champagne och laxpudding?


Opteron

Recommended Posts

Funkar Champagne (gula änkan) som dryck till laxpudding?

 

Nån som har koll?

 

Champagne funkar bra till laxpudding.

 

Du kan köra med champagne rätt igenom en hel måltid. Som välkomstdrink, till aptitretarna innan maten, till förrätten, till varmrätten, till efterrätterna och som sällskapsdryck efter maten. (och som sängfösare... ;-))

 

OBS! Se bara till att det är en torr champagne=brut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att champagnen frågan gäller är halvtorr. Många anser att gula änkan är svår att kombinera med mat just på grund av denna egenskap. Själv struntar jag i det (i denna champagnes fall) och kör det jag känner för. Om det finns något kvar när jag börjar äta. Men en varningsflagg från pekpinnepuritanerna, alltså.

 

 

OBS! Se bara till att det är en torr champagne=brut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att champagnen frågan gäller är halvtorr. Många anser att gula änkan är svår att kombinera med mat just på grund av denna egenskap. Själv struntar jag i det (i denna champagnes fall) och kör det jag känner för. Om det finns något kvar när jag börjar äta. Men en varningsflagg från pekpinnepuritanerna, alltså.

 

Jag vet inte vilken gul änka de säljer i Sverige nuförtiden, men är det den de kallar brut carte jaune hade inte jag varit ledsen för att dricka det till maten! Funkar utmärkt! :-D8-)

http://www.veuve-clicquot.com/data/links/file_166.pdf

 

clicquot.jpg

Gula änkan är ju alltid gula änkan! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vilken gul änka de säljer i Sverige nuförtiden, men är det den de kallar brut carte jaune hade inte jag varit ledsen för att dricka det till maten! Funkar utmärkt! :-D8-)

http://www.veuve-clicquot.com/data/links/file_166.pdf

 

clicquot.jpg

Gula änkan är ju alltid gula änkan! 8-)

 

Precis den gula änkan, den säljs som söt-slisk-variant också men den lämpar sig antagligen bättre att spruta på folk än att dricka..

 

 

Tack för hjälpen iaf.

 

Får det bli champagne ikväll =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...