Gå till innehåll

Agneta67


33sunshine

Recommended Posts

TILTTTTT

 

seriöst alltså, jag låg 10-11k plus för månaden sen har det varit setup på set up hela tiden och det leder till tilt (hållt mig förhållandevis lugnt) och nu är jag 4k back för månaden. helt jävla otroligt.

 

torska en 13k pot på 10/20 med set mot färg. Aldrig att man foldar den...pallar inte lägga upp HH

 

Ska på arbetsintervju imorn....satsar fan hellre på det.......fyyfan PAUS.......................................TILT................misär... hoppas det är bra väder imorn och att jag får jobbet, det kanske väger upp att jag torskat 15k på 2 sessioner.

 

 

gud ge mig styrka.

 

 

INGE LIR IMORN!

 

fundera på att köra allt eller inget. ta ut lite cash, ta ett skott på ngra 25/50 bord för hela rullen. Sen får vi se om jag spelar poker nå mer. borde lägga av...är bara en dålig ovana som ger mig lite extra cash ibland men SvS sparkar mig på pungen hela tiden.

 

 

 

whine whine whine whine ------------tur att allt annat i livet går bra annars hade det varit hoppa från vallbybron=D...............NOT men inte kul alltså..............................

 

 

UKIMEJK

 

 

 

UKIMEJKUKIMEJKUKIMEJKUKIMEJKUKIMEJKUKIMEJK

 

 

 

va säger ni? gillar ni iden om att skotta? mtp hur dum SvS har varit mot mig borde dom låta mig plussa på mina skott???? dom vill väl at tjag fortfarande spelar...

 

trösta mig....ngn? gärna om du har bröst, kvinnligt könsorgan och är snygg........

 

 

 

kommer garva åt detta imorn menmen! TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge dig! Varför ska du skotta upp hela rullen för? Dummaste jag hört. Du gick plus 28k förra månaden, ta ut lite och köp dig en 50tums tv eller ngt så kommer du kanske på bättre tankar!

Ta paus en dag å nöt 5/10 nån dag så är du ju upp 10k igne på nolltid!

Fixa micken så kör vi en sweatsession sen också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe fan vad jag e lätttiltad.

 

intervjun gick väl bra....fårse om jag får jobbet (deltid/timanställd) på citymail. Var rätt många som blivit intervjuade och det e hård konkurrens men my goodlooks and charm borde gjort susen.

 

tack för att ni supportar mig och nu blire 5/10 lir en timma sen träna. Ska fanimej ta ifatt nu! gogo

 

 

AA sweatsession snart...ska vi köra ikväll kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe fan vad jag e lätttiltad.

 

intervjun gick väl bra....fårse om jag får jobbet (deltid/timanställd) på citymail. Var rätt många som blivit intervjuade och det e hård konkurrens men my goodlooks and charm borde gjort susen.

 

tack för att ni supportar mig och nu blire 5/10 lir en timma sen träna. Ska fanimej ta ifatt nu! gogo

 

 

AA sweatsession snart...ska vi köra ikväll kanske?

 

Hehe, hoppas du får jobbet då!! :) Härligt å höra att du inte ska skotta :D

Jag tänkte ju "köttgrinda" idag men tar paus till imorn istället, mår helt kefft alltså. Sov inte alls mycket inatt av någon anledning, sov ju bara 2 timmar natten innan :shock:. Går å lägger mig tidigt ikväll så kör vi sweat imorn istället!! GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, hoppas du får jobbet då!! :) Härligt å höra att du inte ska skotta :D

Jag tänkte ju "köttgrinda" idag men tar paus till imorn istället, mår helt kefft alltså. Sov inte alls mycket inatt av någon anledning, sov ju bara 2 timmar natten innan :shock:. Går å lägger mig tidigt ikväll så kör vi sweat imorn istället!! GL

 

ok blir bra:P vad händer med 70k händer denna månad? gåre bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok blir bra:P vad händer med 70k händer denna månad? gåre bra?

 

=)

Ja alltså det gick ju bra innan jag var tvungen att pausa i 3 dagar nu. Kommer kanske klara det ändå om det går bra nästa grindpass :P Är väl inte så sugen på att lira 4-5k händer/dag om jag förlorar. Får se hur det går närmsta tiden men antagligen får jag väl satsa på 60k istället =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=)

Ja alltså det gick ju bra innan jag var tvungen att pausa i 3 dagar nu. Kommer kanske klara det ändå om det går bra nästa grindpass :P Är väl inte så sugen på att lira 4-5k händer/dag om jag förlorar. Får se hur det går närmsta tiden men antagligen får jag väl satsa på 60k istället =/

 

hehe det är rätt mkt det också. nya tag nu!

 

spelar 10/20 nu men e på samma bord som Gusbus o då ere ok. får se hure går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe det är rätt mkt det också. nya tag nu!

 

spelar 10/20 nu men e på samma bord som Gusbus o då ere ok. får se hure går

 

kul iaf att jag busta dig efter fiskförklaringen..

Tycker de är konstigt att du kallar mig fisk hela tiden när vi knappt har spelat tillsammans. På SH har jag i princip gått bättre än dig alla gånger vi kört, och den där HU matchen var ju riktigt riggad. 4 inköp på typ hälften setup o hälften utdragningar. Och sen att du hit&runnar mig också..

Bara löjligt ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Snart 11 år senare får man lust att börja skriva lite slaskdagbok på pf igen.

Vet inte hur många som är kvar på PF och som följde denna fiskwhinedagbok av en liten 20 åring som slutade med att han tiltade bort halva rullen. Läs ovan. Ser lite ut som StoffeRemys tidigare whinebok (japp jag har följt dig lite i smyg)

Vad hände sen?

Skaffade en civilingenjörsutbildning i linkan. Började jobba som IT-konsult i sthlm. Blev farsa 2018!?

Började lira poker på fritiden igen 2016 och började klättrade upp i stakes. Nu lirar jag mest svs på 10/20, ibland 25/50, sällan 5/10. Säkert ett gäng regs här som har koll. 

Fokus nu: Bli så bra jag kan bli på poker. Gå på pappaledighet i maj. 

Tänkte att jag skriver några rader här ibland. Är inte här för att diskutera HH's, braga med grafer eller liknande. Men vore kul att ha lite kontakt med communityn, häckla o hylla regs.

Hoppas någon läser! 

 

 

  • Like 12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger 33sunshine :

Snart 11 år senare får man lust att börja skriva lite slaskdagbok på pf igen.

Vet inte hur många som är kvar på PF och som följde denna fiskwhinedagbok av en liten 20 åring som slutade med att han tiltade bort halva rullen. Läs ovan. Ser lite ut som StoffeRemys tidigare whinebok (japp jag har följt dig lite i smyg)

Vad hände sen?

Skaffade en civilingenjörsutbildning i linkan. Började jobba som IT-konsult i sthlm. Blev farsa 2018!?

Började lira poker på fritiden igen 2016 och började klättrade upp i stakes. Nu lirar jag mest svs på 10/20, ibland 25/50, sällan 5/10. Säkert ett gäng regs här som har koll. 

Fokus nu: Bli så bra jag kan bli på poker. Gå på pappaledighet i maj. 

Tänkte att jag skriver några rader här ibland. Är inte här för att diskutera HH's, braga med grafer eller liknande. Men vore kul att ha lite kontakt med communityn, häckla o hylla regs.

Hoppas någon läser! 

 

 

Skoj o se dig skriva här! Välkommen tillbaka tant Agneta ❤️ 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger pokergydn :

Skoj o se dig skriva här! Välkommen tillbaka tant Agneta ❤️ 

Tack bror. 

2 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över att jämföras som något sorts whine meme här på pf.

Men det är kul att jag inspirerar lite gamla rävar att börja skriva igen iallafall.

Glgl!

Du ska vara glad stoffy. Alla färger behövs på pf. Följer dig även om du slutar whina..Verkar dock som att du lagt ner det på sistone `?! Rungood eller mognad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger 33sunshine :

Tack bror. 

Du ska vara glad stoffy. Alla färger behövs på pf. Följer dig även om du slutar whina..Verkar dock som att du lagt ner det på sistone `?! Rungood eller mognad?

Har väl insett att det är rätt trevligt att göra en extra månadslön via pokern, och att då slösa tid och pengar genom tiltande åt något man ändå inte kan påverka (varians) bara är onödigt. Har haft bra spring oxå större delen av senaste 3mån, men de få veckor jag inte haft så bra spring har jag inte spewat bort massa vilket har gjort det mycket lättare att ta sig ur det.

Enda som tiltar mig nuförtiden är när jag gör något jag vet är dåligt och förlorar pga det. Tror många känner igen sig i det, att ta slaskiga calls som man vet man inte borde när man är tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Har väl insett att det är rätt trevligt att göra en extra månadslön via pokern, och att då slösa tid och pengar genom tiltande åt något man ändå inte kan påverka (varians) bara är onödigt. Har haft bra spring oxå större delen av senaste 3mån, men de få veckor jag inte haft så bra spring har jag inte spewat bort massa vilket har gjort det mycket lättare att ta sig ur det.

Enda som tiltar mig nuförtiden är när jag gör något jag vet är dåligt och förlorar pga det. Tror många känner igen sig i det, att ta slaskiga calls som man vet man inte borde när man är tiltad.

Vettigt. Ju tidigare man lär sig hantera motgångar desto bättre. Gäller såklart inte bara poker. Quote of the day "Life is suffering so get your act together" - JBP

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ‎2008‎-‎04‎-‎11 kl 13:00, säger 33sunshine :

Spelat en kort session på 45min och plussat 4215kr.

Är rätt run-good nu mao.

 

Hittade ngra intressanta händer. Här är 3st:

 

Gudbus verkar vara en vanlig nit. Jag är inte osäker på mitt spel ÖHT. Tycker jag spelade bra. Åsikter??

 

#Game No : 662763995

***** Hand History for Game 662763995 *****

$5/$10 NL Texas Hold'em - Friday, April 11, 09:47:37 ET 2008

Table Eva 7 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: underoath ( $1426.68 )

Seat 2: agneta67 ( $2206.14 )

Seat 3: Gusbus ( $1654.69 )

Seat 4: Haze_10 ( $701.26 )

Seat 5: smekt ( $2533.9 )

Haze_10 posts small blind [$5].

smekt posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to agneta67 [ 8d 8c ]

underoath folds.

agneta67 raises [$40].

Gusbus calls [$40].

Haze_10 folds.

smekt folds.

** Dealing Flop ** [ 7d, Tc, 9d ]

agneta67 bets [$80].

Gusbus raises [$240].

agneta67 calls [$160].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

agneta67 checks.

Gusbus bets [$360].

agneta67 calls [$360].

** Dealing River ** [ 6c ]

agneta67 is all-In [$1566.14]

Gusbus folds.

agneta67 does not show cards.

agneta67 wins $2846.14

 

 

Den här är tveksam. Smekt vet jag inte så mycket om men jag tror han 3-bettar med hyffsat bred range här och jag vill känna lite på honom.

Jag sätter honom på 1010,99,Aq,Ak. nått åt det hållet. Därför floatar jag floppen och ser vad som händer. När turn kommer finns det ingen återvändo.

 

Kommentarer?

 

Blev ett jävla liv i chatten kan jag säga.

#Game No : 662770632

***** Hand History for Game 662770632 *****

$5/$10 NL Texas Hold'em - Friday, April 11, 10:01:10 ET 2008

Table Eva 7 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: underoath ( $3059.02 )

Seat 2: agneta67 ( $3185.83 )

Seat 3: Flourmen ( $375.4 )

Seat 4: Haze_10 ( $825.17 )

Seat 5: smekt ( $2419.58 )

smekt posts small blind [$5].

underoath posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to agneta67 [ As Kd ]

agneta67 raises [$40].

Flourmen calls [$40].

Haze_10 folds.

smekt raises [$205].

underoath folds.

agneta67 calls [$170].

Flourmen folds.

** Dealing Flop ** [ 6h, 6d, 8d ]

smekt bets [$333].

agneta67 calls [$333].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

smekt checks.

agneta67 bets [$400].

smekt calls [$400].

** Dealing River ** [ Ts ]

smekt checks.

agneta67 bets [$1500].

smekt is all-In [$1476.58]

agneta67 shows [ As, Kd ] two pairs, kings and sixes.

agneta67 wins $23.42 from side pot#1 with two pairs, kings and sixes.

agneta67 wins $4874.16 from the main pot with two pairs, kings and sixes.

 

 

Underoath spelar på 2 av mina bord och jag har 3bettat och Cb'at honom mycket och han har alltid vikt sig. Nu säger han ifrån skarpt! Åsikter om mitt spel?

 

 

#Game No : 662773090

***** Hand History for Game 662773090 *****

$5/$10 NL Texas Hold'em - Friday, April 11, 10:05:28 ET 2008

Table Eva 7 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: underoath ( $3162.15 )

Seat 2: agneta67 ( $5629.92 )

Seat 3: Flourmen ( $275.4 )

Seat 4: Haze_10 ( $848.05 )

Seat 5: smekt ( $1917.88 )

Flourmen posts small blind [$5].

Haze_10 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to agneta67 [ Ks Ad ]

smekt folds.

underoath raises [$50].

agneta67 raises [$175].

Flourmen folds.

Haze_10 folds.

underoath calls [$125].

** Dealing Flop ** [ 6s, As, 3c ]

underoath checks.

agneta67 bets [$300].

underoath raises [$920].

agneta67 calls [$620].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

underoath is all-In [$2067.15]

agneta67 folds.

underoath does not show cards.

underoath wins $4257.15

Om någon är intresserad av att se hur en 5/10 reg tänkte under 2008 så är dessa HH's ganska rättvisa. Även om det inte borde vara några stora problem att plussa på 5/10 idag om man lägger ner tid på att plugga och spela poker så var "barriers of entry" näst intill obefintliga på den tiden. Fanns iofs inte lika mycket hjälpmedel som idag men ändå.

 

Den ‎2008‎-‎04‎-‎12 kl 13:49, säger kravmärkt :

underoath är en tomte så jag synar alla dagar i veckan med AK där

UnderO lyckades ganska bra med poker ändå trots denna totalsågning #hatersgonnahate #torkartårarnamedcashen #smallviolinnexttotinyear

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...