Gå till innehåll

RIVALI can see the light!


Rival

Recommended Posts

Tjena. Tänkte starta upp en dagbok igen. Vissa kanske känner igen mig från min tidigare dagbok men tänkte ge en kort presentation iallafall. Lirar 2.5/5 på SvS mestadels av tiden. Nickar RIVALI där. Har också en minirulle på Everest där jag spelar nl100. Har varit rätt dåligt med spel senaste två månaderna eftersom skolan har tagit en del tid(tar studenten i vår). Förhopningsvis kommer det bli mer spel dom kommande månaderna eftersom skolan börjar lugna ner sig. Tänkte göra som så att imorgon börjar jag med att lägga upp reslutat för tidigare månader samt mål för april. Förhoppninsvis kommer jag lägga upp lite händer samt PT statistik och annat roligt också:-D.

 

Hoppas på en underhållande dagbok i klass med Burgendys, Nabbes, antes och övriga SvS-eliten:-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De blir nog bra de här du RIVALI.

Hehe vi får hoppas det:-).

Lycka till!

Denna kommer följas :)

Låter fint. Kan du sluta trebetta mig btw?:-). Känns som om du är en pain in the ass på mig varje gång jag sitter vid samma bord som dig:-D .

good luck mate, du slipper mig på 2.5-5 nu ivf :(

Thanks a lot dude. Antar att du hoppat upp i nivå eller?

GL!

Hur länge har du lirar på 2.5/5 SH?

Finns planer på att klättra?

Tack så mycket. Skulle verkligen uppskatta ifall du ville kommentera händer osv. Höll dig som en av de bättre på nivån då du spelade 2.5/5. Har spelat på 2.5/5 i ett halvår kanske. Är väldigt väldigt överrullad för nivån, men samtidigt är jag väldigt försiktig med att klättra i nivå vilket mina pokervänner gärna talar om för mig:-). Tar ju som sagt studenten i sommar och är nöjd med de pengarna jag gör på denna nivån. Är ganska ekonomisk även vid sidan av pokern och detta gör att jag tycker det är jobbigt att torska typ 2k på en dag. Tror jag skulle klara av 5/10 åtminstone men är som sagt det ekonomiska psyket som krånglar lite.

Gött att se att du tar tag i de igen ;)

Hehe aa detta var du inte riktig beredd på8-). Vi får grinda lite mer tillsammans tycker jag. Dessutom får vi dela procent lite fler gånger. Mina procent i dig är ju min största inkomstkälla ffs:-D

gl man

Tack så mycket! Du har inte skrivit i din dagbok senaste dagarna. Hur går det?

Lycka till :)

Tack Tack:-)

 

 

Tack för alla lycka till och så. Kom precis hem från skolan/körlektion. Slänger upp mål och sådant senare ikväll. Om jag orkar ska jag också försöka spela en session senare. Vore skönt att avsluta denna annars ganska tråkiga månad på ett bra sätt. Hoppas för övrigt att LHC krossar Färjestad ikväll och fortsätter sin promenad mot guldet;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Låter fint. Kan du sluta trebetta mig btw?:-). Känns som om du är en pain in the ass på mig varje gång jag sitter vid samma bord som dig:-D .

 

 

hehe jag känner samma sak mot dig ;-) jag tror det brukar bli så att vi 3-betar varandra ganska mycket. jag brukar försöka undvika dig men imorse hittade jag inte så många andra bord :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo har rungoodat på 5-10 :) knäckte 60K på en månad förra månaden, rätt skönt :)

aha okej. Hehe det är ju helt okej resultat:-)

 

hehe jag känner samma sak mot dig ;-) jag tror det brukar bli så att vi 3-betar varandra ganska mycket. jag brukar försöka undvika dig men imorse hittade jag inte så många andra bord :P

hehe, skönt att det är ömsesidigt då:-)

 

Hoppas du vinner mycket för denna kommer jag läsa!

Må bra!

Aa det hoppas jag också. Gått halvknackigt denna månaden som sagt så hoppas på ett bättre resultat nu. Hur går liret för dig?

Lycka till! Lirar inte så ofta på Svs nu längre men när jag gör det blir det 2.5/5 så vi kanske ses vid borden :)

Aha okej. Aa vi lär nog mötas. Droppa gärna nick så kan vi se.

wow! en själsfrände.. tänker också börja dra igång lir på svenska spel, 2.5-5 ! kommer följa denna dagbok. GL!

Det låter mycket bra:-). Har sett att du också har dagbok men det är ingen jag läst. Får börja göra det framöver!

Jag har lite pokerpaus.. men kommer dra igång igen till helgen... =)

Aha, det kan behövas ibland. Hoppas på nytänding efter lovet då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter man här smått lycklig efter hockeyn. Tänkte lägga fram lite statisik om mitt spel och även lite mål samt resultat för Mars. Enligt PT har jag spelat runt 90k händer på svenska spel allt som allt. Jag har statsen 24/15/2. Dessa stats ska nog tas med en nypa salt eftersom jag har gjort ganska stora förändringar i mitt spel de senaste 2-3 månaderna där jag framförallt börjat lösa upp mitt spel preflop. Kan tänka mig att vol put in pot är ungefär samma men att jag har en högre pf-raise. Mars har varit en ganska tråkig månad där jag inte är nöjd med mycket. Slutar 3500 kr plus.

 

Mål:

  • Signa Cardrunners
  • Mer speltid och framförallt bättre planering av den.
  • Börja inte spela när jag inte är tillräckligt motiverad.
  • Plussa 10000 kr

Icke pokerrelaterade mål:

  • Körkort
  • Försöka hålla uppe skolmotivationen ett tag till!

 

Mitt pengamål kan tyckas vara lågt. Anledningen till detta är dels att jag inte riktigt gillar pengarelaterade mål, men också för att jag en av veckorna kommer att vara i Egyptien med flickvännen samt så har vi en Ungt företagande-rapport som ska in i slutet av månaden. Denna lär ta en del tid. Kommer försöka ha en återkommande dagsresultatrapportering.

 

Kommer nog inte spela ikväll. Är sjukt trött för kunde inte sova inatt. Jaja, startar upp spelet imorgon lagom till nya månaden:-)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt pengamål kan tyckas vara lågt. Anledningen till detta är dels att jag inte riktigt gillar pengarelaterade mål, men också för att jag en av veckorna kommer att vara i Egyptien med flickvännen samt så har vi en Ungt företagande-rapport som ska in i slutet av månaden. Denna lär ta en del tid. Kommer försöka ha en återkommande dagsresultatrapportering.

 

Låter smart, tycker att om man fortfarande går i skolan, så måste det komma före pokern. Dock svårt att inte stirra sig blind på resultatet. Egypten låter skönt funderar själv på lite kallare breddgrader, Island :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter smart, tycker att om man fortfarande går i skolan, så måste det komma före pokern. Dock svårt att inte stirra sig blind på resultatet. Egypten låter skönt funderar själv på lite kallare breddgrader, Island :).

 

Joo typ så jag tänkte. Min mamma var i Island i höstas o sa att det var av de coolare länder hon varit i. Vill också dit någon gång fast i dagsläget så känns solresor mer aktuellt för mig. Hör gärna av dig med omdömme när du varit där:-).

 

---------

 

Uppfyllde ett av månadsmålen redan första dagen i och med att jag klonkade körkortet idag:-D. Känns grymt skönt att äntligen kunna ta sig någon vart utan att behöva plåga föräldrarna/polarna.

Angående pokern då. Eftersom SvS hade problem så tog jag tag i grinden på everest nl100 och det ångrar jag inte. Startade upp månaden med fina 300$. Spelet flöt på bra och det var igentligen inga potter att disskutera. Största potten jag vann var på 175 så de flesta var relativt små potter.

 

Har en hand från i förrgår på SvS. Mike har inte varit på bordet speciellt länge men ändå lyckas klonka ett inköp genom en utdragning, dock inte mot mig. De potterna han spelat har han gjort ett ganska fiskigt intryck. Det är framförallt tankar om rivern som jag vill ha kommentarer på men om någon tycker att mitt turnspel suger så säg det gärna också så kan vi disskutera det. När rivern faller så blir jag lite äcklad. Postar hur jag gjorde efter lite kommentarer:-D.

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, March 30, 2008 11:30:45 PM

Diana Turbo 22 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: RIVALI (1139.22)

Plats 2: svekh (177.33)

Plats 3: Mike_73 (1454.48)

Plats 4: schybbo (550.63)

Plats 5: dankieboy (686.80)

RIVALI lägg LM 2.50

svekh lägg SM 5.00

** Giv **

RIVALI [:9d:, :Td:]

svekh [N/A, N/A]

Mike_73 [N/A, N/A]

schybbo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mike_73 Höj till 10.00

schybbo Lägg

RIVALI Syna 10.00

svekh Lägg

*** Flop(Board): *** : [:Jd:, :2d:, :9c:]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Passa

Mike_73 Satsa 20.00

RIVALI Höj till 65.00

Mike_73 Syna 65.00

*** Turn(Board): *** : [:Jd:, :2d:, :9c:, :Ad:]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Passa

Mike_73 Satsa 150.00

RIVALI Höj till 450.00

Mike_73 Syna 450.00

*** River(Board): *** : [:Jd:, :2d:, :9c:, :Ad:, :Js:]

RIVALI kliar sig i huvudet och undrar vafan han ska hitta på?:-)

 

 

Resultat April:

1: 300$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppfyllde ett av månadsmålen redan första dagen i och med att jag klonkade körkortet idag:-D.

 

Resultat Mars:

1: 300$

 

Grattis till körkortet mannen =) Har haft mitt i 10år nu =)

 

Mars eller? April april eller? :-D

 

 

Angående handen så känns det ju som att han sitter på kåk i det här läget, med tanke på att han rejsat och synat flop och turn. Han verkar ju inte rädd för färg eller A så han måste väl sitta på någon typ av hand iaf. Jag skulle nog check/syna river om det inte blir allt för dyrt. Ja menar vad ska han syna en bet med? lägre färg? triss i J? Känns inte som han har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra RIVALI, SvS e nöten - syns på borden

 

EDIT ang. handen så hade jag hade check/synat.

 

EDIT på EDIT: Eller med lite eftertanke så tror jag att pusha är bäst. med tanke på att oavsett hur han betar så synar du. (hans bet kan vi bara anta vara allin). Och då är det enda du skulle spara pengar på är om han har högre färg, och det har han förmodligen inte. (eftersom du förlorar om han har kåk osv). Då trorjag att det är mer EV+ att pusha eftersom han kommer ju syna en lägre färg och om han är NIT med en ännu sämre hand eftersom potten är så stor.

 

Åsikter?

 

PS är riktigt trött nu, så ursäkta röran typ.....caoi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu den där rivern var rätt äcklig ja. jag vet inte riktigt vad han ska ha när han synar din checkraise på river. är han riktigt fiskig kanske han kan ha en ensam J men det känns inte som det. kalla mig tight men jag skulle nog checka och hoppas att han checkar. sen om han ställer skulle jag folda. betar han väldigt lite så checksynar jag. det känns som att han skulle checka ner väldigt mycket där och när han väl betar har han nog oftast tyvärr en kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till körkortet mannen =) Har haft mitt i 10år nu =)

 

Mars eller? April april eller? :-D

 

 

Angående handen så känns det ju som att han sitter på kåk i det här läget, med tanke på att han rejsat och synat flop och turn. Han verkar ju inte rädd för färg eller A så han måste väl sitta på någon typ av hand iaf. Jag skulle nog check/syna river om det inte blir allt för dyrt. Ja menar vad ska han syna en bet med? lägre färg? triss i J? Känns inte som han har det.

 

Hehe tack så mycket:-). Får hoppas att jag har kvar mitt lika länge då8-). Självklart ska det vara April. Satt o tänkte att jag inte skulle skriva fel månad men det går ju inte iallafall. Tack för påpekningen.

 

Bra RIVALI, SvS e nöten - syns på borden

 

EDIT ang. handen så hade jag hade check/synat.

 

EDIT på EDIT: Eller med lite eftertanke så tror jag att pusha är bäst. med tanke på att oavsett hur han betar så synar du. (hans bet kan vi bara anta vara allin). Och då är det enda du skulle spara pengar på är om han har högre färg, och det har han förmodligen inte. (eftersom du förlorar om han har kåk osv). Då trorjag att det är mer EV+ att pusha eftersom han kommer ju syna en lägre färg och om han är NIT med en ännu sämre hand eftersom potten är så stor.

 

Åsikter?

 

PS är riktigt trött nu, så ursäkta röran typ.....caoi

 

jadu den där rivern var rätt äcklig ja. jag vet inte riktigt vad han ska ha när han synar din checkraise på river. är han riktigt fiskig kanske han kan ha en ensam J men det känns inte som det. kalla mig tight men jag skulle nog checka och hoppas att han checkar. sen om han ställer skulle jag folda. betar han väldigt lite så checksynar jag. det känns som att han skulle checka ner väldigt mycket där och när han väl betar har han nog oftast tyvärr en kåk

 

Angående handen så var jag inne på eran linje. Jag checkade och han checkade bakom och min hand stod. Jag fick aldrig se hans hand. Efter handen så började jag fundera lite. I och med att jag redan har lagt in drygt halva stacken och får riktigt bra odds att syna om han skulle pusha, är det inte lika bra att betta själv då? Ett kriterie isåfall måste ju vara att han är kapabel till att bluffa river alternativt värdebetta sämre färg/ensam J. Fan vad jag svamlar. Jag vet igentligen inte riktigt vad jag skulle gjort ifall han pushade.

 

Har lirat en session nu på kvällskvisten:-). Slutade 43 dollar upp efter mycket om och men. Började bra och spelade ett väldigt stabilt spel. Låg ett inköp upp då jag torskar en 200 dollars pott där jag fyrbettar pre med KK. Flop är damhög och degen åker in mot hans AQ. River Q. Efter det torskade jag lite småpotter och var helt plötsligt back ett inköp. Fortsatte och nöta på och sen släppte det och jag var upp ett inköp igen. Efter lite crazycalls på slutet så tappade jag som sagt ner till 43 plus igen:-D.

 

Allt som allt nöjd med spelet. Försöker att tänka över alla syner jag gör för det är framförallt de som kostade mig pengar under mars månad. Ska försöka hålla denna lugna spelstil som jag gör nu, för det krävs helt klart inte mer på Everests nl100. Nästan i klass med 2.5/5 på SvS i sina bästa stunder, och då är det fan inte illa:-D. 43 dollar är inte mycket men det räcker iallafall till några alkoholfria öl ikväll. Ska nämligen agera fylletaxi då jag o ett par kompisar ska in till stan o se några andra kompsiar spela. Kommer bli kul, trots alkoholfritt för min del. Tack för kommentarerna på handen och ha en bra kväll!:-)

 

Resultat April:

1: 300$

2: 43 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...