Gå till innehåll

tellpoker aktier


Emilio

Recommended Posts

Vad har hänt med Webklienten? Jag hittar inte den längre efter det att den nya sidan lanserades.

 

Fick förövrigt också utdelning idag på 167€. Är det 30% vinstskatt på det eller?

 

Webklienten kommer upp inom ett par dagar. Vi väntar på en uppdatering som Microgaming gör.

 

Tell Gaming ansvarar inte för enskilda personers eventuella beskattning. Det är upp till dig som mottagare av utdelningen att ta upp det enligt de skatteregler som gäller där du är skriven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Congratulations everyone with ownership units!

We want to congratulate all you players who have earned ownership units over the years!

 

In the merger, the company acquiring Tell Gaming, buys all Tell Gaming shares and ownership units. This enables the players to split €120,000. This equals to €0,102 per ownership unit. Check your ownership units by logging in to the website and select My account under “My Ownership units". Your cut of the €120,000 will be paid out in four increments, once a quarter, starting October 15th 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Som ni ser är jag inne lite och postar överallt gällande pokersiter som börsnoteras.

Jag är själv en relativt liten spelare men jag gillar att handla med aktier i spelbaserade verksamheter och har aktier i de flesta av de börslistade bolagen.

5050 poker listas nu så jag undrar vad som hänt med Tellpoker, finns det aktier att köpa, spelas det på siten osv.

Har någon fått någon info, vet någon något osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni ser är jag inne lite och postar överallt gällande pokersiter som börsnoteras.

Jag är själv en relativt liten spelare men jag gillar att handla med aktier i spelbaserade verksamheter och har aktier i de flesta av de börslistade bolagen.

5050 poker listas nu så jag undrar vad som hänt med Tellpoker, finns det aktier att köpa, spelas det på siten osv.

Har någon fått någon info, vet någon något osv?

 

Om jag inte är helt ute och cyklar har tellpoker upphört och blivit diamondbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tell Gaming och Diamondbet har efter uppköp blivit sammanslagna och marknadsförs nu under varumärket Diamondbet.com! VD, Alexander Stevendahl, säger: ”Vi kommer fortsätta att driva Diamondbet i samma anda som Tell Gaming har byggts upp kring. Fokus kommer inte bara att ligga på en fortsatt snabb och uppskattad support, utan även en satsning på att ge dig som spelare bästa möjliga värde när det kommer till säkerhet, erbjudanden och kampanjer. Vi kommer att fortsätta på den stigen som Tell har stakat ut, där vårt mål är att skapa vinnare och extra värde för våra spelare.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dear Tmir

We are now approaching April 15th, which is scheduled as the 3rd payment for your Tellgaming share units. We are currently redesigning our systems and website in order to improve player experience and functionality. Thus we are forced to postpone the next payment to July 15th. Dont hesitate to contact us if you have any questions. We are sorry for the inconvenience.

 

Första två betalningarna för de "tvångsinlösta andelarna" kom som de skulle, sedan blev det ett mycket irriterande uppehåll enligt ovan, som jag inte alls är nöjd med, snarare jävligt irriterad och smått orolig. Tur man inte har några större mängder "aktier".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första två betalningarna för de "tvångsinlösta andelarna" kom som de skulle, sedan blev det ett mycket irriterande uppehåll enligt ovan, som jag inte alls är nöjd med, snarare jävligt irriterad och smått orolig. Tur man inte har några större mängder "aktier".

 

Och det tråkiga med detta var, att informationen om att utdelningen skulle skjutas fram kom typ 2-3 dagar innan man skulle få in pengarna på kontot:evil:

 

Sen undrar jag om det blir en köp/säljbar aktie. Har ex antal tusen aktier, och är faktiskt nyfiken på vad vördet kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad hände alltså.

Fick alla som hade aktier pengar för dem?

Vad värderade de bolaget till?

 

Jag har fått pengar i 2 omgångar.

Tror det återstår någon utbetalning.

 

Har inte grävt i det då det i mitt fall inte handlar om några livsförrändrande summor.

 

Ingen aning om hur de värderade företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad hände alltså.

Fick alla som hade aktier pengar för dem?

Vad värderade de bolaget till?

 

 

Alla som har aktier får aktieutdelning 4 ggr.

Ca 90 öre per aktie var utdelningen denna gång, inte illa pinkat:-P

 

Men är det ingen som har en aning om hur mycket bolaget/aktien är värderat till?

 

15 okt 2010

15 jan 2011

15 April 2011. Men här kom det inga pengar utan det skall väl betalas ut i Juli

15 Juli 2011

 

 

 

Men det känns lite konstigt att av någon anledning, så har de skjutit fram utbetalningen för April till Juli itället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Någon som vet vad som hänt med tellpokeraktierna? 2 år sedan fick vi utdelningar sedan bytte de (om jag inte missminner mig) till diamondbet och sedan dbet för att igår gå ihop med videoslots.

 

Loggade in på mitt videoslots konto idag och blev väldigt förvånad när jag hade drygt €200 som måste vara från gamla utdelningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Liten varning för Videoslots fd Diamondbet ffd Tellpoker.

 

Kanske inte så många som haft aktiva konton där på länge, men jag upptäckte i helgen att det inte längre går att logga in på deras Microgaming pokerklient. På hemsidan ser jag inte längre någon info om att de erbjuder pokerprodukter förutom Video Poker.

 

Det går fortfarande att logga in på kontot via hemsidan. För att få ut mina slantar uppmanades jag att verifiera mitt Neteller genom att ladda upp några dokument via hemsidan (bilder på körkort, Neteller screenshot & elräkning). Hela verifieringsprocessen och behandlingen av uttaget tog bara några timmar innan jag hade pengarna på Neteller.

 

Kolla ert konto och fundera på om ni ska följa mitt exempel, såvida ni inte vill prova deras övriga produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Liten varning för Videoslots fd Diamondbet ffd Tellpoker.

 

Kanske inte så många som haft aktiva konton där på länge, men jag upptäckte i helgen att det inte längre går att logga in på deras Microgaming pokerklient. På hemsidan ser jag inte längre någon info om att de erbjuder pokerprodukter förutom Video Poker.

 

Det går fortfarande att logga in på kontot via hemsidan. För att få ut mina slantar uppmanades jag att verifiera mitt Neteller genom att ladda upp några dokument via hemsidan (bilder på körkort, Neteller screenshot & elräkning). Hela verifieringsprocessen och behandlingen av uttaget tog bara några timmar innan jag hade pengarna på Neteller.

 

Kolla ert konto och fundera på om ni ska följa mitt exempel, såvida ni inte vill prova deras övriga produkter.

 

 

Märkte också detta nu. Men inte nog med det. 5K EUR som jag hade på baskontot är som bortblåsta. Det enda jag har där nu är 1209.47 EUR vilket var den summan jag hade på pokerkontot. Har mailat supporten och hoppas detta löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...