Gå till innehåll

Onlinebutiker som tar NETeller?


Krissan

Recommended Posts

Eftersom NETeller är guld värt så tycker jag det vore trevligt att länka till alla poker-relaterade affärer som godtar NETeller som betalningssätt.

 

Känner tyvärr bara till en, men jag har inte sökt särskilt grundläggande ännu. Länka till alla ni känner till.

 

Bob Ciafones hemsida (kriminellt ful):

 

http://www.diamondcs.net/~thecoach/pokerbooks.html

 

* Pillar och flyttar vi till E&J, enjoy! :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även köpa hillgers bok via neteller. Sen har jag hört att 2+2 säljer sina böcker via neteller, vet inte mer om det så det vore trevligt om någon annan visste mer. Den här killen säger sig också ta emot betalning via neteller om man kontaktar honom först: http://stores.ebay.com/Professionalpoker-dot-com

 

Man tycker ju att det måste vara en konkurrensfördel att erbjuda neteller som betalningsallternativ om man säljer just pokerböcker. Jag vet inte men jag skulle förmoda att de flesta vinnande online spelare använder neteller och det måste ju vara en ganska stor målgrupp. Jag kontaktade cardplayers online shop för att fråga om det här och managern där höll med, vidare skrev han att de hade diskuterat det och kollat på det men inte bestämt sig än. Det var ett ganska bratag sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även köpa hillgers bok via neteller. Sen har jag hört att 2+2 säljer sina böcker via neteller, vet inte mer om det så det vore trevligt om någon annan visste mer. Den här killen säger sig också ta emot betalning via neteller om man kontaktar honom först: http://stores.ebay.com/Professionalpoker-dot-com

 

Man tycker ju att det måste vara en konkurrensfördel att erbjuda neteller som betalningsallternativ om man säljer just pokerböcker. Jag vet inte men jag skulle förmoda att de flesta vinnande online spelare använder neteller och det måste ju vara en ganska stor målgrupp. Jag kontaktade cardplayers online shop för att fråga om det här och managern där höll med, vidare skrev han att de hade diskuterat det och kollat på det men inte bestämt sig än. Det var ett ganska bratag sedan.

 

Jag har gjort mer än fem köp av den där killen - han är jävligt trevlig och snabb, kan verkligen rekommendera honom (jag har dock bara betalt med Paypal)

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Vet inte om dem skickar utanför USA men om nån har lust och tid kan ni skicka ett e-mail och fråga.

 

http://www.cashoutstore.com/

 

 

EDIT: läste lite på hemsidan och då visar det sig att denna affär går bort för oss svenskar:

 

"Any orders with shipping addresses outside the Continental U.S., Alaska, and Hawaii will not be processed".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där butiken var ju inte direkt billig ändå tyckte jag, men jag kollade inte så värst mycket förstås.

 

Angående 2+2, eller det är väl conjelco egentligen, så tar de emot betalning via neteller. Man får tydligen det som alternativ när man ska välja betalningssätt, trots att det inte står ngt om det någon annanstans. Dock så lär de ta hutlösa summor för att skicka hit böckerna och eftersom böckerna i sig inte är direkt lågt prissatta ifrån början så är det kanske inte så intressant ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så lär de ta hutlösa summor för att skicka hit böckerna och eftersom böckerna i sig inte är direkt lågt prissatta ifrån början så är det kanske inte så intressant ändå.

 

Jag förbeställde för några veckor sedan Harringtons turneringsbok del 2 från 2+2, och då kostade det $36.25 inklusive frakt (frakten var på $12.30). Kanske inte billigt, men inte hutlöst heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förbeställde för några veckor sedan Harringtons turneringsbok del 2 från 2+2, och då kostade det $36.25 inklusive frakt (frakten var på $12.30). Kanske inte billigt, men inte hutlöst heller.

 

Jag har inte själv beställt något utan det är en andrahandsuppgift så jag kan vara felunderättad men det där är frakt för varje bok oavsett hur många man beställer om jag förstått det rätt. Jag beställde nyligen tre böcker från amazon och trodde jag skulle betala tjugo dollar i frakt men det blev lite mindre av någon anledning. Tre böcker från conjelco skulle då kostat dubbelt så mycket att skicka och lägger man sen på det högre priset också så blir det kanske inte hutlöst men rätt mycket dyrare iallafall. Dock så har inte amazon neteller som betalningsalternativ och det är ju det tråden handlar om. Och din post gjorde mig dessutom uppmärksam på att det pris 2+2 annonserar på sin site är betydligt högre än det som conjelco sen tar.

 

Jag är lite förvånad över att det skulle vara lägre fraktkostnad hit än till kanada (såg just en uppgift om $27 för två böcker) men även 12,30 är ett par dollar mer än andra jag sett som inte har Amazons fraktpriser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit upp denna fråga förut. Och letat mycket själv, men tyvärr inte funnit nått av intresse. Frågade neteller om dom ville ge ut några namn på merchants dom har, men inte helt oväntat var det något med att dom i enlighet med deras policy inte kunde favorisera någon och därför inte namedroppa butiker. Så, väntar nu flitigt på att någon skall dra till med en butik här i tråden där man kan inhandla sin hemelktronik/garderob/markerlåda. Kanske blir bättre nu i och med UK starten, så får man lite mindre frakt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

hittade ett par stycken idag, halvtaskiga men alltid nåt

 

Kaffe:

http://www.donveitia.com/en/online_store.asp?c=3

 

Pokerböcker:

http://www.internettexasholdem.com/catalog/

 

Förstår inte varför butiker inte tar neteller. En seriös pokerbutik som tog neteller tror jag skulle kunna tjäna ganska bra med pengar. Får kanske ta o starta en själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Helt ofrivilligt fick jag mycket utav min netellerbankrulle "växlad" till moneybookers. Och då fick man ett bra mycket större utbud på e-bay, så nu är det en sony vaio på väg hem utan att göran persson känner till nått.

 

Så det är mitt tips. får ta och prova den där sprithandlarn också, nån som har erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...