Gå till innehåll

NLT - SnG 30+3, kommentera min spelstil!


Mjorich

Recommended Posts

Vänner,

 

Jag har visat mig mycket framgångsrik på 30+3 NL Texas SnG, tio man vid bordet, 800 startchips.

 

Spelstilen går från extremt tajt, till extremt aggressiv. I början är det mest AQ+ och par (små endast i bra pos) som spelas. När blindsen nått upp till 50/100, går jag över till extremt aggressiv.

 

Har jag högst runt ~6-7xBB går jag, från SB, nästan alltid all in utan tidigare limpers på de flesta dugliga HU-händer (89o, K7 och beroende på read och tidigare tajthet, ibland ännu lägre). Med något starkare hand gäller all in från button och nån position innan.

 

Givetvis lugnar jag mig efter två-fyra (beroende på hur fi verkar reagera) lyckade steals, för att inte reta upp motståndarna allt för mycket, men för att kanske i ett senare skede istället locka fi till felaktiga calls.

 

Grundfilosofin är hellre chansa än att sakta blindas bort, som ofta hände mig tidigt i karriären.

 

Extremt starka händer som KK, AA och ev QQ kan spelas något lurigare. Det här kräver dock särskilda lägen, så det inte blir för uppenbart.

 

För att inte göra meddelandet för långt kommenterar jag inte mer än såhär, då jag anser att detta är viktigast i mitt spel. Självklart har jag dock ett skapligt postflopspel samt rejält tajtare tänk för syn av all-in.

 

Facit är efter ett antal hundra turneringar, 44% ITM med mer än dubbelt så många förstaplaceringar som andraplaceringar och något fler tredje än andra.

 

Vad jag menar är inte att "flasha" med hyffsade resultat, utan vad jag undrar är om ni har några kommentarer till förbättring i spelstilen. Bör jag kanska tajta upp något exempelvis? Det är möjligt att det skulle ge ett ännu bättre utfall, men man vill inte gärna ändra en vinnande taktik.

 

Bästa hälsningar,

Mjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär spelar jag också, har några tusen sngs i ryggen . på 30+3 minst 500st. Iaf det där en bra strategi fungerar helt utmärkt. Sedan på 50+5 när du börjar spela det så kommer du behöva tajta till dig lite längre eftersom du har fler startchips(1000). Ska börja lira lite sngs på partynätverket igen, får man fråga vad ditt nick är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag fick sluta på party nätverket för att jag, som du skriver "blödde sönder" i blindsen, lirar nu på Pokerstars med bättre resultat. Men nu till frågan hur många SnG bör man ha för att att veta om ens strategi fungerar?

 

Jadu, för att få reda på ett stabilt ROI värde (som i senare skede inte stämmer med din nuvarande kunskapsnivå) snackar vi 1000 sngs om inte fler. jag skulle nog tippa på runt 500 sngs så har du ett ganska bra mått på hur din strategi fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vänner,

 

 

 

Har jag högst runt ~6-7xBB går jag, från SB, nästan alltid all in utan tidigare limpers på de flesta dugliga HU-händer (89o, K7 och beroende på read och tidigare tajthet, ibland ännu lägre). Med något starkare hand gäller all in från button och nån position innan.

 

 

Mjo

 

Menar du preflop? Om du gör det så ofta borde du bli sunad ofta och därmed åka ut ller bli shortstacked på grund av att du är en kraftig underdog.

 

Det kanske fungerar när du spelar med riktigt tighta spelare. Det räcker ju att någon sitter med ett högt par så åker du troligtvis ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mjorich,

 

Har märkt att jag själv går rätt bra när jag lirar NL SnG 10 pers och har seriösa funderingar att helt och hållet gå över till det.

 

Precis som du kör jag extremt tight i början och låter folk spela ut varandra.

När blindsen börjar käka så försöker jag dubbla upp vid lämpligt tillfälle, och jag lyckas väldigt ofta.

 

Senaste gången jag spelade så fick jag QQ på button i typ tredje handen. Hamnade all in preflop mot 77 och TT och tripplade följaktligen upp. I detta skede var blindes fortfarande på lägsta nivån och 8 spelare kvar vid bordet. Jag alltså i klar chiplead. Pga av min spelstrategi hamnar jag väldigt sällan i dessa situationer med ibland är det ju bara att tacka och ta emot, som nu.

 

Min fråga till dig är nu då hur du spelar när du har stort övertag? Slaskar du runt och jävlas med de andra och höjer med ATo, eller fortsätter du med att spela tight?

Det är ju lätt hänt att man drabbas av hybris och helt plötsligt så ligger man på average. Samtidigt kan man ju som chipleader, om man spelar rätt vill säga, radera ut övriga motspelare en efter en.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...