Gå till innehåll

NLT - Stege mot triss QQQ, A kicker!


pimpout

Recommended Posts

Hallå alla! Ville bara dela med mej av en lite jobbig hand. Jag antar att grabben var synsk eller liknande, för inte känner jag väl att jag gjor fel...?

Nå, tyck till, om det nu finns ngt att tycka. Jag tycker iaf att den är lite rolig. ;)

 

 

Game # 43741360 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/1,00 - Table "Ibiza"

Game ended 2005-02-28 00:09:51 UTC

 

Players:

tfjeldsk (EUR 155,50 in seat 1)

TheWizards (EUR 119,25 in seat 3)

pimpout2 (EUR 74,50 in seat 4)

ajh (EUR 121,00 in seat 5)

BF1942 (EUR 100,00 in seat 6)

 

Dealer: pimpout2

Small Blind: ajh (0,50)

Big Blind: BF1942 (1,00)

 

pimpout2 was dealt: Qh - Ah

 

tfjeldsk Raise (2,00)

TheWizards Fold

pimpout2 Raise (4,75) Vill ju bli av med resten av eventuella vinannde slaskhänder...

 

ajh Call (4,25)

BF1942 Fold

tfjeldsk Raise (5,50) Jahaja, AK eller höga pockets...?

pimpout2 Call (2,75)

ajh Call (2,75)

 

Flop 6d - Qc - 9s Floppen passar ju mej hyfsat bra...

 

ajh Check

tfjeldsk Bet (10,00) Sitter han på högre PP?

pimpout2 Raise (20,00) Jag slänger iväg en raise för att kolla.

ajh Fold

tfjeldsk Raise (20,00) Hmm, KK, AA? Jag synar i vart fall. Kanske lite dåligt, men jag hade på känn att nåt var skumt.

pimpout2 Call (10,00)

Turn 6d - Qc - 9s - Qs Är väl bara Q9 som slår mej, ingen trolig hand om man ser till förfloppsspelet så jag är ju beredd på att satsa kraftigt.

 

tfjeldsk Bet (35,00) Jaha? Då satsar han åt mej. Finss ju INGEN risk att jag ska lägga mej här.

pimpout2 All-In (37,00)

tfjeldsk Call (2,00)

 

Ja, resten får ni se själva.

 

River 6d - Qc - 9s - Qs - Ts

 

tfjeldsk shows: 7s - 8h (a straight, ten high) Härligt spelat av honom.

pimpout2 shows: Qh - Ah (three of a kind, queens)

 

tfjeldsk wins: EUR 155,50 (with a straight, ten high)

Rake: EUR 2,00

 

 

Kunde jag gjort nåt annorlunda? Nej, det är såhär jag spelar, men som sagt så var den ju ganska lustig, inte sant?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker båda spelade handen jättedåligt. Ingen ide att re-raisa med AQ, och när nån minimumraisar UTG, och sen reraisar så kan du ju räkna med att du är slagen. På floppen också, du måste ju sätta honom på AA eller KK när han re-raisar dig. Det där med att du hade "på känn att nåt var skumt" köper jag inte, inte något han gjort kan ge skenet att något är på tok. Du måste folda.

 

Turn och river är väl inte så mycket att göra åt antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 90% av fallen trycker du in halva stacken när du drar till två outs (damerna) i detta lägge. Att han nu slaskade med en skithand gör inte ditt spel rätt - om du inte sett honom mini-reraisa med kassa drag tidigare så tycker jag ditt floppspel är helt fel, dessutom gillar jag inte höjningen preflop. Höj i alla fall pott om du ska höja PF, miniraisa inte honom på flop (tror du att han bluffar så safta på rejält).

 

Nu hade du tur som träffade en av dina två outs och blev utköpt, sånt som händer. Vad gör du om turn kommer typ 2c? Då kan du i de flesta fallen inte syna hans bet - hans spel skriker ju formligen JAG HAR AA/KK, BETALA AV!

 

Att han sedan spelar handen om möjligt ännu värre är en annan sak, dock så representerar han en mycket starkare hand än han har. Kommer inte den andra damen på turn får han väl i de flesta fall potten här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid intressant med olika synpunkter.

Preflopspelet är kanske absolut en grej jag behöver bli mer säker på. Annars funkar spelet för det mesta ganska bra, jag förmodar att jag iaf gått och blivit en vinnande spelare på sistone. Sen att jag inte satte honom på KK, AA hade väl litegrann med att göra vad jag sett honom syssla med tidigare, såklart.

Så ni menar att man ska lägga ner sina händer vid minsta motstånd om man inte sitter på monster? Tycker det ändå fungerar en hel del olika sorters bluffande på dessa nivåer. Måste ofta tygla mej själv, då jag har en tendens att bluffa bort stora delar av inkomsterna, men å andra sidan öppnar ju det upp dörren för en hel del storpotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å ni menar att man ska lägga ner sina händer vid minsta motstånd om man inte sitter på monster? Tycker det ändå fungerar en hel del olika sorters bluffande på dessa nivåer. Måste ofta tygla mej själv, då jag har en tendens att bluffa bort stora delar av inkomsterna, men å andra sidan öppnar ju det upp dörren för en hel del storpotter.

 

Om du tror att du har bäst hand med AQ på Qxx-floppen tycker jag du ska ställa in rakt av när han betar 10. Det blir ett 1.5x pottbet på ett ungefär, låt han betala om han vill lira (ifall han är en tomte, mot en bra spelare får du oftast bara syn av en bättre hand där, om han inte gör en liten misread o sätter dig på bluffen...).

 

jag vet inte, gillar inte miniraisen så pass svag hand som du ändå har, sedan när han miniraisar tillbaka så är du i ett riktigt riktigt jobbigt läge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men bwahahahahahaaaa... Pokermon67 berättade för en liten stund sen om hur lycklig han blir då han tittar ner på 78... Han menar att detta är en guldhand att spela och det är ju bara att inse att han uppenbarligen hade rätt :lol:

 

Men, jösses, den var tuff pimpout, hade nog loggat ut och satt mig o gråtit i duschen en stund...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morbo.

Nej, 78 är absolut en hand jag INTE satte honom på. Jag satte honom heller inte på AA, KK, och det hade givetvis att göra med nån känsla jag fått under tidigare skeenden. Visst kunde jag satt honom på AA, AK eller KK, men lika gärna händer som KQ, JJ, AQ, 10 10 osv. Kanske tom 99 etc.

Lägger du dej vid minsta mothugg? Du måste då vara väldigt enkel att bluffa bort i ur många potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Morby. Eftersom det är bara fem spelare köper jag ditt reraise preflop men när du blir återhöjd är det bara att slänga handen i papperskorgen. Om vi låtsas att du slant på knappen och kom till floppen så är ditt reraise ok. MEN inte synen sen då du bör folda. Om vi bortser från det så är ju spelet sen inget att orda om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...