Gå till innehåll

Betfair - Sportsbetting - Förvirrad


Recommended Posts

Tack, jag har en fråga. Har funderat men eftersom jag är slötänkt har jag kanske missat något.

 

Säg att jag hos ett bolag spelar till oddset 2.2 på att Frölunda vinner över Färjestad imorgon och hos t.ex Betfair där kan jag ge oddset 2.0 till någon som vill spela på att frölunda vinner.

Kommer jag tjäna pengar i vilket fall som helst då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag har en fråga. Har funderat men eftersom jag är slötänkt har jag kanske missat något.

 

Säg att jag hos ett bolag spelar till oddset 2.2 på att Frölunda vinner över Färjestad imorgon och hos t.ex Betfair där kan jag ge oddset 2.0 till någon som vill spela på att frölunda vinner.

Kommer jag tjäna pengar i vilket fall som helst då?

 

Ja om det inte blir lika?

 

Och jag det går att hitta så kallade safebets där du är garanterad vinst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om det inte blir lika?

 

Och jag det går att hitta så kallade safebets där du är garanterad vinst

 

Men säg att jag satsar 100 kr till oddset 2.2 att Frölunda vinner

 

och ger oddset 2.0 till någon om Frölunda vinner.

 

Blir det lika eller om Färjestad vinner så vinner jag ju 200 kr av den som satsade mot mig och om Frölunda vinner så vinner jag 220 kr på mitt eget spel, eller? Är det något som inte stämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om det inte blir lika?

 

Och jag det går att hitta så kallade safebets där du är garanterad vinst

Spelar ingen roll ifall det blir lika. Han spelar ju att frölunda vinner samt låter

någon annan spela att frölunda vinner (dvs han spelar mao på att frölunda inte vinner.) Eftersom han lyckas spela till ett högre odds än det han behöver erbjuda så kommer han gå + oavsett, ifall vi antar att han har viktat insatserna rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men säg att jag satsar 100 kr till oddset 2.2 att Frölunda vinner

 

och ger oddset 2.0 till någon om Frölunda vinner.

 

Blir det lika eller om Färjestad vinner så vinner jag ju 200 kr av den som satsade mot mig och om Frölunda vinner så vinner jag 220 kr på mitt eget spel, eller? Är det något som inte stämmer?

Om frölunda vinner så får du 220kr utbetalat. Men då måste du dra av 100kr du satsade på frölunda samt 100kr du bokade frölunda med. Netto blir mao 220-100-100=20kr

 

Ifall färjestad vinner så får du 200kr utbetalat. Men då måste du återigen dra av 100krx2. Vilket lämnar 200-100-100=0kr

 

Så du får pengarna tillbaka ifall frölunda inte vinner men 10% avkastning ifall de gör det. Men sen måste du komma ihåg att Betfair tar 5% av alla nettovinster så du måste väl i princip lyckas få någon att spela till oddset 1.95 för att det ska motsvara 2.00 för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kapar tråden för lite egna frågor om det är ok. Betfairs support är löjligt okunnig.

 

Hur kommer det sig att matchat belopp på marknaden ibland sjunker?

 

Hur är turordningen när ett mindre belopp ska matchas än vad som finns "tillgängligt", är det den som först ställde erbjudandet som matchas först? Kan man isf se "kön" på något sätt?

 

Tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 5 years later...
Och nu har betfair höjt standardkommissionen för svenskar från 5% till 6,5%.

 

30% ökning...

 

Varför detta?

 

To ensure you continue to get a premium experience, we are increasing the base commission rate on Betfair Exchange markets in your country to 6.5% from January 30th.

 

Glöm inte att tacka för höjningen det är ju för DIN skull dem höjer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To ensure you continue to get a premium experience, we are increasing the base commission rate on Betfair Exchange markets in your country to 6.5% from January 30th.

 

Glöm inte att tacka för höjningen det är ju för DIN skull dem höjer...

Förhoppningsvis straffas man för sin girighet. Räcker inte med att få en stabil inkomst från en marknad där man inte riskerar något utan kan ta 5% av nettovinsten från varje vinnare. Risken med girigheten är tveklöst att man får mindre volym på marknader och att de därför försvinner. Med 6.5% i kommission är det sällan man kommer vara marknadshögst och det är nog inte allt för vanligt att man lockar till sig användare om man inte är marknadshögst. Hobbyspelarna bryr sig lite om ens bolag är marknadshögst utan drar sig till andra bookies och detta inte enbart för att man älskar spelar på multiplar vilket inte går på Betfair. Kvar blir de som söker marknadshögst och nu lär asiaterna (Pinnacle, SBObet osv) få betydligt större del av spelen trots att man ligger utanför EU. För måste ju vara samma som gäller angående beskattning för vinster på dessa som det som skatteverket anger för pokerbolagen. "Slumpspel" som slumpspel.

 

En för mig helt obegriplig ändring när man betänker deras situation. Man ger dessutom utrymme för andra betting exchange bolag att sno marknadsandelar och då kan man ju helt försvinna ur bilden. När man tror att man har sån makt att man kan göra vad man vill så brukar man i regel bestraffas hårt så hoppas detta blir fallet för Betfair den här gången. Man höjer enbart kommissionen i vissa länder så i länder där man har stor andel torskar lär man låta nivån ligga kvar på 5%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...