Gå till innehåll

Lista de 5 viktigaste egenskaper hos en tjej


Pedroboy

Recommended Posts

Lätt att säga svårt att göra.

Sätt dig in i situationen att du har din lyckliga 30 åriga feta kvinna där hemma som vill att du ska komma hem och mysa framför en film, precis som ni gjort 100-tals gånger. Samtidigt som du har den snyggaste 19 åriga tjej du någonsin sett klängandes efter dig som bara vill en sak.

Åter lätt att säga att du skulle gå hem, men i praktiken är det omöjligt.

 

Hjälp, vilken svart-vit värld du lever i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjejen på bilden är för smal, skillnaden är hårfin mellan att vara anorektiskt ful och vackert späd.

Det går snabbt över till att blir för mycket fett på de allra flesta.

Problemet idag är att tjejer inte vet om att de är för feta. Det är en tvåstegsraket som börjar i sena tonåren när de genomgått den tidiga tonåren och kunna äta massor med skräp utan att bli tjocka. När de sedan växt färdigt tror de "jag kan äta vad som helst utan att bli tjock" och vips så har de fått för mycket fett på både rumpa och lår.

Det andra steget kommer när de blir gravida och tror att fostret behöver minst lika mycket energi som dom själva varpå de frossar i alla möjliga extra godsaker för "den lille behöver ju också energi".

 

Det hjälper inte heller att den snälle svenske mannen säger "nääää det tycker jag verkligen inte" när hon frågar "tycker du jag ser tjock ut". Eller när han på frågan "skulle du älska mig även om jag blev tjock" säger "jag älskar dig för den du är oavsett vad som händer". Eller "tycker du jag behöver sminka mig?" "nej då du är fin som du är".

 

Det finns en anledning till att minst 95% av all reklam och modebilder har sminkade smala tjejer i sig, och det är för att det är flest människor som tycker det är attraktivast.

 

precis det gäller att sätta ner foten med en gång och inte börja smöra för tjejen. Börjar man med att smöra när man är nyförälskad så kommer hon ju att stämpla dig som toffel och då blir det jobbigt att leva. Därför ska man alltid svara rakt o ärligt på dylika frågor... o passar det inte så kan hon dra! det är inte vi killar som ska anpassa oss efter det svagare könet. Näe tacka vet jag utländska tjejer dom vet hur dom ska tuktas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du och andra att smaken ändras när man blir "mognare" och äldre. Tycker man inte smala 19 åringar är snygga längre ..

 

Det är väl självklart att smaken och preferenser ändras. Olika beroende på person. Själv tycker jag visst att en del 19-åringar är läckra. Jag är inte riktigt död ännu! Skulle gärna leka lite med en och annan om jag vore singel och hade chansen, men det förutsätter att hon inte krånglar samt att det inte finns något sevärt på TV.

 

:- P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bash.org, där sägs mycket klokt..

 

http://bash.org/?20031

<Fryboy> A fast internet connection has more long term value. Your typical 18

year old girl is good for about 1 night....then either she gets

bored and moves on or you want to strangle her after hearing "Like,

you know, and stuff" in EVERY goddam sentence.

<Fryboy> Now Gigabit Ethernet....that's the gift that keeps on giving.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt att säga svårt att göra.

Sätt dig in i situationen att du har din lyckliga 30 åriga feta kvinna där hemma som vill att du ska komma hem och mysa framför en film, precis som ni gjort 100-tals gånger. Samtidigt som du har den snyggaste 19 åriga tjej du någonsin sett klängandes efter dig som bara vill en sak.

Åter lätt att säga att du skulle gå hem, men i praktiken är det omöjligt.

Ett bra förhållande är värt så enormt mycket mer än ett ons med en snygg nittonåring att det knappast går att jämföra, så att avvisa den klängiga puman bör inte vara något större problem.

 

Sen en halvtimme senare ser man henne klänga på någon annan tönt. Klängighet är för övrigt inte det mest attraktiva hos en tjej i mina ögon, men det hör kanske inte till frågan.

 

Problemet idag är att tjejer inte vet om att de är för feta.

Det har inte slagit dig att det kan vara så att problemet är att din uppfattning om fetma och den normala kvinnliga anatomin är skev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet idag är att tjejer inte vet om att de är för feta.

Släng in en icke-retuscherad bild på dig själv är du snäll. Jag fick ett omåttligt begär efter att kommentera ditt utseende offentligt.

 

Att kommentera ditt intellekt är ju straffspark utan målvakt så det kan jag hoppa över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns en anledning till att minst 95% av all reklam och modebilder har sminkade smala tjejer i sig, och det är för att det är flest människor som tycker det är attraktivast.

 

Har normen för hur den ideala kvinnokroppen sett ut alltid varit snudd på anorektisk? Nej.

 

Sen låter det ju som om du hellre har sex med någon som ser bra ut än att du får bra sex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att hela tråden är "LevBAR"...

 

Stackars gossar små. För det första är skönhet jävligt subjektivt. För det andra verkar det inte som att Pedroboy mfl någonsin haft bra sex (om de nu har haft sex öht).

Ett långt förhållande borgar för grymt sex (om det nu bara är sex man är ute efter). Snygga brudar betyder inte bra sex. Vänta lite nu, ingen brud betyder egentligen riktigt bra sex förrän man har varit ihop (eller haft regelbunden sex) i typ ngt år. Detsamma gäller med ännu större sannolikhet för oss killar.

 

Så knulla så mycket ni orkar nu, ni kommer ändå inte att veta om ni har träffat drömtjejen förrän ni har varit ihop ett tag. ("Ett tag" betyder tolv månader eller mer era fjortisar).

 

Och btw så gillar jag kurviga tjejer. Nej, inte tjocka, mer typ som Scarlett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ökar kvaliten på sex ju längre ett förhållande är men det fråntar inte spänningen med att ha sex med nya tjejer hur dåligt och fumligt det än blir i början. Med dagens tjejer och i det samhälle vi lever i är det så få/ingen som accepterar ett sådant betende. Än mindre verkar det vara som accepterar ett sådant tankesätt.

De flesta verkar avvisa sådana tankar och säga att personen som tycker så är omogen och inte vet vad livet går ut på, samtidigt som de innerst inne har en förtryckt känsla som är precis lika dan.

Givetvis kan man inte stå för sådana åsikter och skulle snabbt bli utesluten från sociala samanhang med tjejer som skulle känna sig kränkta och killar som skulle känna sig rädda från att bli avslöjade med samma tankar.

 

Jag tror att minst hälften av alla gifta män som varit med sin fru i 5 år eller mer ofta går i tankar om hur det skulle vara att ha sex med den där snygga söta unga tjejen som ler så fint mot honom på jobbet. Men att de samtidigt avvisar tanken och tänker att det inte är värt att offra allt för det.

Det betyder att de undviker att göra något de vill pga att deras samvete lurar dom till att det är något fel de gör. De tycker inte det är värt konsekvenserna. Men att inte göra något för man inte vill ta konsekvenserna av det är inte samma sak som att man inte vill göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har normen för hur den ideala kvinnokroppen sett ut alltid varit snudd på anorektisk? Nej.

 

Sen låter det ju som om du hellre har sex med någon som ser bra ut än att du får bra sex.

 

Vad är din poäng? Jag är medveten om att mina tankar delvis är formade utifrån vad samhället matat mig med hela livet och att jag därför tycker och tänker på ett visst sätt. Hjärnan går att påverka mycket(och tro mig när jag säger att jag önskar att jag tyckte tjocka tjejer var fina, det skulle bli så mycket enklare)

 

Ja utan tvekan. Det låter på dig som du helre har sex med en ful som är duktig än en snygg som är dålig.

Är hon riktigt snygg så blir det så häftigt att man inte tänker på hur tråkig och kass hon är i sängen.

Medans med en fulare tjej som kanske kan göra riktigt grymma saker i sängen, blir spänningen inte lika bra för att man stör sig på utseendet för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ökar kvaliten på sex ju längre ett förhållande är men det fråntar inte spänningen med att ha sex med nya tjejer hur dåligt och fumligt det än blir i början. Med dagens tjejer och i det samhälle vi lever i är det så få/ingen som accepterar ett sådant betende. Än mindre verkar det vara som accepterar ett sådant tankesätt.

De flesta verkar avvisa sådana tankar och säga att personen som tycker så är omogen och inte vet vad livet går ut på, samtidigt som de innerst inne har en förtryckt känsla som är precis lika dan.

Givetvis kan man inte stå för sådana åsikter och skulle snabbt bli utesluten från sociala samanhang med tjejer som skulle känna sig kränkta och killar som skulle känna sig rädda från att bli avslöjade med samma tankar.

 

Jag tror att minst hälften av alla gifta män som varit med sin fru i 5 år eller mer ofta går i tankar om hur det skulle vara att ha sex med den där snygga söta unga tjejen som ler så fint mot honom på jobbet. Men att de samtidigt avvisar tanken och tänker att det inte är värt att offra allt för det.

Det betyder att de undviker att göra något de vill pga att deras samvete lurar dom till att det är något fel de gör. De tycker inte det är värt konsekvenserna. Men att inte göra något för man inte vill ta konsekvenserna av det är inte samma sak som att man inte vill göra det.

 

Jag ska inte bullshitta dig. Jag har varit ihop med min tjej i drygt 7 år. Och självklart tittar man på andra tjejer och självklart kan man ställa sig frågan hur det skulle vara att ha sex med en annan. Men det är skillnad på det och att faktiskt vilja göra det. Man ställer sig en helt objektiv fråga bara för att få skratta liteåt svarsalternativen och sina egna fördomar kring sex. Varken mer eller mindre.

Alltså: Jag kan ofta undra hur det skulle vara att hoppa bungyjump men jag skulle inte vilja göra det för det. Jag kanske tycker att det är skitkul, eller så känner jag mig spyfärdig = -EV i min värld.

 

Jag har inget emot folk som knullar runt om de är i ett förhållande sålänge båda parter är med på det hela, personligen avstår jag hellre.

 

Man kan inte gå runt hela livet och hela tiden både vilja ha kakan och äta den. När du gör ett val väljer du bort något annat, oavsett om det gäller monogami i ett förhållande eller vilken lunchrestaurang du går till.

 

Vill du ha en tjej som tillåter dig att ha andra sexpartners väljer du bort alla tjejer som vill ha ett monogamt förhållande. It's as simple as that.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte slagit dig att det kan vara så att problemet är att din uppfattning om fetma och den normala kvinnliga anatomin är skev?

 

Jo, många gånger. Men det verkar vara för sent att göra något åt. Jag har verkligen försökt tända på tjocka(läs hälsosamt kvinnlig) tjejer men det är stört omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ökar kvaliten på sex ju längre ett förhållande är men det fråntar inte spänningen med att ha sex med nya tjejer hur dåligt och fumligt det än blir i början. Med dagens tjejer och i det samhälle vi lever i är det så få/ingen som accepterar ett sådant betende. Än mindre verkar det vara som accepterar ett sådant tankesätt.

De flesta verkar avvisa sådana tankar och säga att personen som tycker så är omogen och inte vet vad livet går ut på, samtidigt som de innerst inne har en förtryckt känsla som är precis lika dan.

Givetvis kan man inte stå för sådana åsikter och skulle snabbt bli utesluten från sociala samanhang med tjejer som skulle känna sig kränkta och killar som skulle känna sig rädda från att bli avslöjade med samma tankar.

 

Jag tror att minst hälften av alla gifta män som varit med sin fru i 5 år eller mer ofta går i tankar om hur det skulle vara att ha sex med den där snygga söta unga tjejen som ler så fint mot honom på jobbet. Men att de samtidigt avvisar tanken och tänker att det inte är värt att offra allt för det.

Det betyder att de undviker att göra något de vill pga att deras samvete lurar dom till att det är något fel de gör. De tycker inte det är värt konsekvenserna. Men att inte göra något för man inte vill ta konsekvenserna av det är inte samma sak som att man inte vill göra det.

 

Nu verkar det som om du bara är ute efter moraliskt stöd. Rätt?

Jag gissar nu.

Du är inte gift. Du har inga barn. Du har ett friskt behov och du vill inte leva efter kvinnliga normer, (dvs endast en partner).

 

So do it!...

 

Tänk på din punkt fem bara. Du kan inte räkna med förståelse från kvinnligt håll. Håll ditt dåliga samvete för dig själv. Det är en smäll du får ta.

Som ärlig svensk vill man gärna ha raka rör och säga allt redan från börjar.

Typ. "Du har inte monopol på mig och kommer aldrig att få det", följt av "igår hade jag sex med ..."

 

Visst, det funkar, men det är ändå ett naivt misstag. Sårar fantastiskt, och dessutom helt i onödan. Monopolbiten räcker att nämna. Man måste liksom inte gnugga in skit i ansiktet på någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol pedro du är ute och cyklar, det är junk in the trunk som gäller, inte för mkt men alldeles lagom. Finns ju inget bättre än en riktigt bra rumpa i ett par tighta jeans? take salma hayek, jessica biel, jlo, scarlett osv? ja jag bara namedroppade ett par stycken

 

för att övrigt lista viktiga egenskaper så

 

Ögon och Mun är det första jag kollar på hos en tjej, samt att ett bra leende är viktigt

 

Söt får hon vara måste ju kolla på henne rätt ofta

 

Här någonstans kommer kroppen in, måste vara något jag kan känna mig attraherad till

 

sympatisk, bra humor, intelligent, omtänksam, älskar mig trots mina brister

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Heta Maria

2. Bo på samma address som jag

3. Vara mor till min son Lukas

4. Vara guds gåva till mannen

5. Fixa ett dagsschema som innefattar att jag spelar poker till kl. 03.00 och blir väckt kl 9.30.

 

 

Finns bara en som klassar in, så ledsen grabbar! ;)

 

/SK

 

:-) wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Heta Maria

2. Bo på samma address som jag

3. Vara mor till min son Lukas

4. Vara guds gåva till mannen

5. Fixa ett dagsschema som innefattar att jag spelar poker till kl. 03.00 och blir väckt kl 9.30.

 

 

Finns bara en som klassar in, så ledsen grabbar! ;)

 

/SK

 

känns inte som att 5an passar in här med resten av det du skrev. 6.5h BURR, påminner mig om när jag satt i tre års tid på gymnasiet och skulle upp på morgonen efter en natts poker. ALDRIG MER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Heta Maria

2. Bo på samma address som jag

3. Vara mor till min son Lukas

4. Vara guds gåva till mannen

5. Fixa ett dagsschema som innefattar att jag spelar poker till kl. 03.00 och blir väckt kl 9.30.

 

 

Finns bara en som klassar in, så ledsen grabbar! ;)

 

/SK

 

Jag är man, på vilket sätt är hon guds gåva till mig?

 

/NS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är man, på vilket sätt är hon guds gåva till mig?

 

/NS

 

Hm... Ja, man får väl säga att hon åtminstone varit en potentiell gåva till dig. Typ som att en viss ost kan vara den bästa osten som finns, enligt alla människor i världen, men att den just i din ICA-butik tagit slut. Man blir då tvungen att nöja sig med en sämre modell i hyllan bredvid... Men hoppas din Goudaost för 29.90:-/kg smakar bra! ;)

 

Jennez: Vi är ute på söders gator mest hela tiden, men håller du dig därifrån så är risken att träffa på mig minimal...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...