Gå till innehåll

Allt om italiensk fotboll!


Gialloblu

Recommended Posts

Hur är intresset? kunskaperna? :)

 

Har följt italiensk fotboll och framförallt favoritlaget FC Parma i större delar av mitt inte allt för långa liv(18år). Är själva aktiv fotbollspelare och fotbollen tar upp större delar av min fritid.

 

Vore verkligen skoj om det fanns någon/några här inne på PF.nu som delar mitt intresse till italiensk fotboll. I såfall kunde vi kanske få igång en ny intressant tråd här på PF.nu!

 

* RP: ALLT OM! -lfx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev att följa två matcher via canal+ igår, Juventus – Siena (3-0) och Milanoderbyt Inter – Milan (0-1).

 

Juventus gör en defensivt bra match och kontrollerade matchen ganska enkelt. Del Piero gör en dålig match trots sina två mål och höjs helt fel till skyarna av italiensk press idag. Beröm till fyra backslinjen som på nytt var enormt bra.

 

Milanoderbyt var som väntat en mycket jämn tillställning. Kryss hade varit ett rättvist resultat.

 

Sen får man fortsätta att ta motgångar för sitt kära Parma denna säsong. Ekonomiska bekymmer har kretsat klubben en längre tid nu vilket börjat sätta sina spår även sportsligt. Sen måste jag få skylla på en del fel beslut när det gäller ny tränare och nya spelare till denna säsong. Förlust igår borta mot ett formstarkt Lazio är ett väntat resultat med Morfeo och Marchionni skadade och en tillsynes oväntad startelva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Del Piero gör en dålig match trots sina två mål och höjs helt fel till skyarna av italiensk press idag. Beröm till fyra backslinjen som på nytt var enormt bra.

 

Två mål och gör en dålig match? :-)

En forwards främsta uppdrag är att hänga baljor, och gör man två mål så gör man en bra match. Spelar egentligen ingen roll hur man spelar annars.

Okey, missar man ett par straffar kan jag tänka mig att han gjort en dålig match. Det enda målet var ju desutom en läckerbit :-)

Förstår vad du menar, men att han gör en dålig match är nog fel formulering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Del Piero gör en dålig match trots sina två mål och höjs helt fel till skyarna av italiensk press idag. Beröm till fyra backslinjen som på nytt var enormt bra.

 

Två mål och gör en dålig match? :-)

En forwards främsta uppdrag är att hänga baljor, och gör man två mål så gör man en bra match. Spelar egentligen ingen roll hur man spelar annars.

Okey, missar man ett par straffar kan jag tänka mig att han gjort en dålig match. Det enda målet var ju desutom en läckerbit :-)

Förstår vad du menar, men att han gör en dålig match är nog fel formulering.

 

Står för mitt ord att Del Piero gör en dålig match igår. Fast man kan se det där ur många synvinklar. Del Piero kanske trots allt gör sin bästa match för säsongen igår? :roll:

 

Sen förstår jag dina ord att en anfallares främst uppgift är att göra mål, givetvis är det så. Är inte så att jag är besviken på Del Piero, mer skadeglädje faktiskt för hans säsong hittils.

 

Juventus offensiv imponerar inte alls på mig denna säsong, mycket beroende på Trezeguet och nedved gott skadade under två sessioner vardera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan säga att han spelade dåligt men att han gjorde två mål... då funkar bådas definition hyggligt. :)

 

Själv har jag inget direkt favoritlag i i Serie A, gillade Parma när jag var liten för att Brolin spelade där, nu är jag glad i Udinese men mest för att de gett mig mycket pengar i höst och vinter. Har varit utan C+ sedan nyår tyvärr, så det blir inte så mycket på tv som det brukade vara, annars såg jag väl det mesta jag kunde.

 

Sedan måste man ju hålla på Zlatan, och det är alltid intressant att följa gli azzurri internationellt också.

 

Att Inter fick stryk var iaf på tiden. Gillar dem inte. Hurra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan ahr ni inte sagt att denna tråden va igång för?=)

Känner mig ganska ensam nuförtiden när det gäller italienskfotboll. Alla gillar spansk och engelsk, vilket är totallt ofattbart.

 

Men iaf Milanista är jag sen ca 8 år tillbaka. Ska ner och se Milan-Juve i maj, någon som tänkt sig göra samma resa?

 

Sen måste jag be Gialloblu om ursäkt för att vi kommer sno Gila till sommaren 8-) Så jävla skön lirare, inzaghi junior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj vilken viktig Parma seger i helgen :D

 

När Suazo gör 2-2 i 90 minuten så börjar jag ta på mig jackan för att gå ut på en promenad för att försöka lugna ner mig. Dom ända tankarna som går igenom mitt huvud är att det får inte vara sant alltså, så orättvist. Innan jag är på väg ut så går jag ner för att stänga av tv:n och ser då att Simplicio gjort 3-2 i 93:e minuten :) och vilket kallas mål det var alltså :)

 

Sen måste jag be Gialloblu om ursäkt för att vi kommer sno Gila till sommaren 8-) Så jävla skön lirare, inzaghi junior.

 

Jag tar emot din ursäkt. Förra veckan så blev det en väldigt stor grej i italiensk press att nu Milan ska ha säkrat Gilardino till nästa säsong. Det viktiga här är inte om han redan är klar eller när han är klar för Milan. Gilardino kommer bli såld till sommaren och det är något jag som Parma supporter givetvis är mycket ledsen över, fast det är allt annat en oväntat.

 

Baraldi höll i alla fall sitt ord när han lovade att Gila skulle bli kvar till denna säsong, detta trots stora ekonomsika bekymmer. Denna punkt kan komma att betyda så mycket för Parma som nytt kontrakt för Parma i Serie A och ett framtida ekonomiskt lyft till sommaren då han säljs.

 

Bara att acceptera dom 15 miljoner euro som Parma minst sägs ska få vid en affär med Milan och jobba vidare som så många gånger förr då stora spelare lämnat Parma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt micke=) Jag har använt Comandini till alla mina användarnamn på nätet sen den matchen. Vet inte var han spelar nu längre? Någon som vet? Bör inte glömmas att han skött oss till CL en gång också. Han hade skön spelstil.

 

Och även om itne Comandini spelar i Milan, varför skulle jag då inte kunna gå under namnet Comandini?

 

Vi får se hur det går idag i cl för Milan, sen Juve imorron. Inter spelar först ästa vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt micke=) Jag har använt Comandini till alla mina användarnamn på nätet sen den matchen. Vet inte var han spelar nu längre? Någon som vet? Bör inte glömmas att han skött oss till CL en gång också. Han hade skön spelstil.

 

Comandini tillhör fortfarande Atalanta men är sedan i Januari utlånad till Serie B klubben Ternana.

 

Vi får se hur det går idag i cl för Milan, sen Juve imorron. Inter spelar först ästa vecka?

 

Grattis till avancemanget! Känner mig ganska säker på att Juve åker ut ur CL ikväll :)

 

Ja, pga risk för överbelastning av Giuseppe Meazza/San Siro så spelar inte Inter sin match förrens nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack...skänt att få gå vidare och samtidigt få visa att engelska lag inte håller högre än serie C klass. Pinsamt o se vilka brister engelska lag och spelare har rent tekniskt. Många klagar på Gattusos teknik, som dock förbättrats, men ta en titt på Keane, Scholes, Rooney etc. Deras teknik är fan inte mycket bättre, om ens bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt korrekt.. Det är ju knappast någon hemlighet att italiensk fotboll innebär top notch-teknik. Engelsk fotboll innebär ju snarare tuffhet och högt tempo.

 

Sen att ett italienskt topplag i toppform slår ett engelskt topplag med 1-0 * 2 är ju inget direkt tecken på att italiensk fotboll är överlägsen engelsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sen att ett italienskt topplag i toppform slår ett engelskt topplag med 1-0 * 2 är ju inget direkt tecken på att italiensk fotboll är överlägsen engelsk."

 

Du såg förmodligen ingen av matcherna, milan var totallt överlägsna spelmässigt i bäge matcherna...Och man vann även läktarkampen, Tifot som Milanfansen ordnat var nåt av de bästa jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...