Gå till innehåll

Partypoker valutaval - Euro eller SEK?


Stig_Wallby

Recommended Posts

Hej!

 

Det verkar av nån anledning inte finnas en Party Pokerforumsdel, förmodligen på grund av att de inte har en representant på forumet? Det kanske bör skapas en sådan grupp ändå, då det skulle samla alla Partyfrågor.

 

Jag hade tänkt att byta valuta på mitt Partykonto, men är lite osäker på om jag ska välja SEK eller Euro. Det är lätt att vara efterklok när man gjort sitt val och finner vilka för- och nackdelar de olika valutorna har. Vad anser ni är fördelarna respektive nackdelarna med att ha kontot i sek jämfört med Euro. Det är väl främst uttagen som jag oroar mig för, då jag kommer behöva använda Moneybookers eller NETeller. Hur har ni löst det, ni som inte använder ett bankkonto till pokerinsättning/uttag?

 

Är det några växlingsavgifter för varje transaktion till och från borden? Hittar väldigt lite info på partypoker.com :/

 

Skulle vara tacksam för tips och erfarenheter!

Stig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara bäst att ha samma valuta som du har på monebookers/NETeller eftersom du då slipper växlingspåslag när du för pengar fram och tillbaka på Party Poker och det kommer du göra ofta eftersom de har reloadbonusar.

 

Jag skulle ta moneybookers eftersom NETeller kommer höja uttagsavgifterna 1 april till hutlösa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Vart får du fram att det skulle kosta någon % Roland? Det framgår ingenstans i länken att det kostar något, och konverteraren och de rates som ges lämnar ingen vinst åt Party?

 

Testade att mata in 500$ och det blev en liten valutaförlust att konvertera till Euro. När jag sedan ställer in 321.19 och konverterar till dollar igen så får man 500$ exakt så det kanske inte blir några valutaförluster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kursen på uttag är väldig dålig på party . Fick 5,80 för dollarn när jag cashade ut . Dagskursen var 6,30 . Men dom behöver väl tjäna lite också .

 

Haha jo, raken lär juh inte lägga bröd i skålen? ;)

 

Lär absolut inte ta ut direkt från Party ifall det är så dålig kurs däremot. MB ger nog mycket bättre än så, och NETeller kortet ger definitivt mycket bättre. Eller så är det väl lönt att öppna ett Eurokonto i Sverige kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jo, raken lär juh inte lägga bröd i skålen? ;)

 

Lär absolut inte ta ut direkt från Party ifall det är så dålig kurs däremot. MB ger nog mycket bättre än så, och NETeller kortet ger definitivt mycket bättre. Eller så är det väl lönt att öppna ett Eurokonto i Sverige kanske.

 

Inte direkt, med en dollar som ligger i intervallet 6,03-6,06 så efter avgifter får du ut runt 5,8x kr/usd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att mata in 500$ och det blev en liten valutaförlust att konvertera till Euro. När jag sedan ställer in 321.19 och konverterar till dollar igen så får man 500$ exakt så det kanske inte blir några valutaförluster?

 

Kom in i matchen, man ändrar inte valuta på kontot varje gång man ska spela..

 

 

Stig: Du svarade inte på min fråga, SEK finns ju inte som alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom in i matchen, man ändrar inte valuta på kontot varje gång man ska spela..

 

 

Stig: Du svarade inte på min fråga, SEK finns ju inte som alternativ?

 

Oj nej jag hade missuppfattat tabellen som att det var dem valutorna som fanns. Gick in och kollade nu i kontoinställningar och kan bara, som du sa, välja UDS, GBP eller Euro!

 

Tack för hjälpen alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...