Gå till innehåll

Försvunna pengar - vad göra?


Skuggvarg

Recommended Posts

För evigheters evigheter sedan såg jag ett erbjudande på Pokercodes.com om att bli medlem på Party Poker och ange en bonuskod, så skulle jag utan krav på motprestation få 50$ insatta på mitt konto, vilket också skedde. Jag var inloggad på kontot och såg att pengarna fanns där.

 

Då jag inte var så inne på poker just då kände jag att jag inte ville eller kunde använda dessa pengar så jag frågade om man kunde ta ut pengarna bara sådär, utan något motkrav, och det skulle gå bra. Gjorde därmed en begäran om utbetalning, vilket skulle komma som en check. Fick veta att jag troligen skulle bli uppringd från företaget som hanterade detta bonussystem och blev mycket riktigt uppringd, och fick uppge lite info (i princip bekräfta adressuppgifterna) för att de skulle kunna kontrollera att jag var den jag utgav mig för att vara, därefter hände precis ingenting.

 

Ingen check dök upp och Pokercodes forum är inte längre tillgängligt. Dock försvann pengarna från mitt konto på Partypoker. Vad ska man tro om detta? Bluff eller blev checken bortslarvad/stulen i postgången? Är Pokercodes oseriöst?

 

EDIT:

Lite uppdatering: Jag har kontrollerat transaktionshistoriken och vad jag kan se står det att pengarna har satts in och sedan tagits ut kort därefter, därefter följer en ny post varje månad där det står något om 5$ avgift för inaktivt konto. Summan av dessa poster överensstämmer med mängden pengar jag skulle få utbetalt. Jag visste ingenting om att de skulle ta ut avgift för att kontot inte användes? Det här verkar väldigt skumt, jag har iaf mailat Partypoker och frågat om ärendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skämtar du eller?

 

Du måste vara århundradets sämsta kund. Du lär inte få en krona och förtjänar det knappast heller.

 

Nej, jag skämtar inte. Från början tänkte jag "aha, schysst, gratis pengar som jag kan spela poker för" men sen insåg jag att jag nog inte skulle fixa det, så jag valde att ta ut pengarna istället. De sa ju att det var okej att göra det, det fanns inga motkrav.

 

Vad är problemet här, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skämtar du eller?

 

Du måste vara århundradets sämsta kund. Du lär inte få en krona och förtjänar det knappast heller.

 

Handlar ju inte om han förtjänar dom eller inte. Har företaget själva satt upp regler om att utbetalning kan ske utan krav på någon sorts motprestation så ska ju pengarna betalas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar ju inte om han förtjänar dom eller inte. Har företaget själva satt upp regler om att utbetalning kan ske utan krav på någon sorts motprestation så ska ju pengarna betalas ut.

 

Jag hade faktiskt för avsikt att använda pengarna för spel på sajten men när man är ny och grön och inte vågar befatta sig med eländet...då kanske det är förståeligt om man väljer att backa?

 

Jag tror nog den normala reaktionen för såna här erbjudanden är att man glatt spelar bort bonuspengarna och fortsätter vara kund hos spelföretaget, varpå man sätter in mer pengar och spelar bort dem också. Vilket väl var hela tanken med projektet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev nog något fel när dom informerade dig... 100% när du signa upp att det stod något om hur mycket du måste spela innan du kan ta ut dom

 

Det är väl det vanligaste, ja, men när nu pokercodes också var inblandade kanske det var andra förutsättningar, jag vet inte. Jag tyckte det lät lite för bra, därför frågade jag specifikt om detta men de menade att det inte fanns några problem att ta ut pengarna.

 

Och OM det nu funnits ett krav på att man måste spela en viss mängd för att få ut pengarna, så borde jag ju inte fått ta ut dem alls, då skulle de finnas kvar på kontot, men så var ju inte fallet. Pengarna togs ut...och försvann i tomma intet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare sagts så fick du till 99% säkerhet fel info. Ett tips kan ju vara att maila supporten och kolla varför pengarna bara försvann dock. Vill även poängtera att det naturligtvis är anmärkningsvärt att du nu fick fel info.

 

Skulle kunna tänka mig att dom konfiskerades för att du bröt mot regeln mot att inte få ta ut dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare sagts så fick du till 99% säkerhet fel info. Ett tips kan ju vara att maila supporten och kolla varför pengarna bara försvann dock. Vill även poängtera att det naturligtvis är anmärkningsvärt att du nu fick fel info.

 

Skulle kunna tänka mig att dom konfiskerades för att du bröt mot regeln mot att inte få ta ut dom.

 

Går inte ens att försöka ta ut restricted pengar på party. De räknas inte med i disponibelt saldo för cash out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg är du seriös eller . för det första kostar en utländsk check 600 kr minst att lösa in. finns ''jämt'' krav när man får gratis pengar pokersajterna ger pengarna som ett smakprov på hur det är att spela med real money och det första du gör är en utagsbägäran utan o spela nåt, okey om du spela några dagar eller så med de gör du inte. du borde inte få 1kr ens!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns INGET som heter gratis pengar!!

 

Nej, det vet jag, och det var ju just därför jag frågade vad som gällde. I alla fall har jag mailat Party Poker och fått ett svar av dem och de ska göra ett undantag och låta mig få tillbaka mina pengar, för de VILL att jag ska ruinera mig hos just DEM. :twisted:

 

Ärligt talat vet jag inte hur jag tänkte just då när jag nappade på erbjudandet men hur som helst blev jag väldigt förvånad över att de tog ut en avgift för inaktiva konton. Sånt bör man alltså akta sig för, om man har en tendens att inte spela så mycket. Lär väl spela bort mina pengar på Party Poker i alla fall och sen stänga ner kontot där, för jag misstänker att det inte är rätt sida för mig att spela mer permanent på.

 

Vidhåller att det var mysko att jag fick den info jag fick, och ännu mer mysko är det ju att det faktiskt gick att ta ut pengarna, för de borde ju kontrollerat i förväg att det var okej innan uttaget godkändes. I alla fall så upptäckte de i efterhand att det inte var okej, och satte in pengarna igen. Det borde jag i alla fall fått ett mail om, men det fick jag inte heller, så där gick jag ovetandes och väntade på en check som aldrig dök upp och till slut trodde jag att jag blivit lurad. Under tiden fanns pengarna kvar på kontot men räknades av för varje månad jag var inaktiv (det är väl ganska ovanligt att pokersidorna tar ut avgift för inaktiva konton, eller? Har aldrig någonsin varit med om att ett företag gjort så).

 

Btw: Vissa personer verkar ha rätt rejäla attitydproblem och borde verkligen ta och lugna ner sig... (inte menat till dig, sunray, men vissa andra...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...