Gå till innehåll

$55 ITM, push?


Recommended Posts

Vi har precis kommit itm, ca130 spelare kvar. average ligger strax under 20k.

FI har varit aktiv och höjt mkt i sen pos. Trebettar väl rätt ofta pre i detta läge men väljer denna gång att endast syna. Nu till min fråga: Push efter hans raise eller bara ta syn för att se vad han gör på turn?

 

PokerStars Game #15935702709: Tournament #80160334, $50+$5 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2008/03/12 - 19:39:51 (ET)

Table '80160334 60' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: ViaNotte (6440 in chips)

Seat 2: august35 (44448 in chips)

Seat 3: bodinarn (36524 in chips)

Seat 4: graslevy (29084 in chips)

Seat 5: leadman67 (14347 in chips) is sitting out

Seat 6: iceandsnow (10240 in chips)

Seat 7: AW2003 (1755 in chips)

Seat 9: mortonator99 (17755 in chips)

ViaNotte: posts the ante 75

august35: posts the ante 75

bodinarn: posts the ante 75

graslevy: posts the ante 75

leadman67: posts the ante 75

iceandsnow: posts the ante 75

AW2003: posts the ante 75

mortonator99: posts the ante 75

graslevy: posts small blind 400

leadman67: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bodinarn Queen of HeartsKing of Clubs

iceandsnow: folds

AW2003: folds

mortonator99: folds

ViaNotte: folds

august35: raises 1200 to 2000

bodinarn: calls 2000

graslevy: folds

leadman67: folds

*** FLOP *** King of Hearts4 of Diamonds8 of Hearts

august35: checks

bodinarn: bets 3200

august35: raises 4200 to 7400

bodinarn: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag är feg eller överaggro, men vill nog ofta pusha direkt på floppen. Svårt att spela vidare med en hjärter på turn, och tar gärna betalt av hans drag. Du vill gärna trycka till honom om han försöker sig på en move med drag i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag är feg eller överaggro, men vill nog ofta pusha direkt på floppen. Svårt att spela vidare med en hjärter på turn, och tar gärna betalt av hans drag. Du vill gärna trycka till honom om han försöker sig på en move med drag i detta läget.

 

En sån liten check-raise är väldigt sällan ett färgdrag så det behöver man inte vara rädd för. Antingen har han stål eller så är han ute och kör och är fallet det senare så vill man att han fyrar av ett stort bluff-bet på turn. Finns bara ett enda skrämselkort på turn också och det är A, alla andra är i princip blanka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gillar 3bet pre mycket mer än syn här.

Syna flopp och CRAI på turn som spelat. Tele har ju förklarat varför.

 

Kommer det ett A som inte är hjärter antar jag att vi får vara veka och check-folda.

 

Tycker man ska balansera med syn ibland med händer som KQ och dessa stackdjup. Med tanke på att det är knapp mot CO oxå gör att omslag får mindre respekt generellt. Jag tror att det kan vara mer +EV att bara ta syn då du även kommer att slå om hans c-bet på alla floppar som han inte träffar ofta, tex 952.

 

Har du slagit om nån gång innan tycker jag verkligen du bör kallsyna, annars är nog omslag bättre.

 

Postflop håller jag med tele.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man ska balansera med syn ibland med händer som KQ och dessa stackdjup. Med tanke på att det är knapp mot CO oxå gör att omslag får mindre respekt generellt. Jag tror att det kan vara mer +EV att bara ta syn då du även kommer att slå om hans c-bet på alla floppar som han inte träffar ofta, tex 952.

 

Har du slagit om nån gång innan tycker jag verkligen du bör kallsyna, annars är nog omslag bättre.

 

Postflop håller jag med tele.

 

Nja, mtp att det är $55fo och inte typ $200r 3bet-foldar jag typ alltid här.

Det är ju knappt spelare som vågar 4beta tomma här på den här nivån även fast stackarna skulle vara riktigt bra för det.

Postflopp har vi ju position men tror ändå att handen har negativa implicerade odds.

 

Jag 3betar väldigt light här mot random $55fo donk. Tror att vi kommer ta upp potten sjukt ofta pre utan action.

Dessutom får blindarna ju chansen att squeeza oss nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, mtp att det är $55fo och inte typ $200r 3bet-foldar jag typ alltid här.

Det är ju knappt spelare som vågar 4beta tomma här på den här nivån även fast stackarna skulle vara riktigt bra för det.

Postflopp har vi ju position men tror ändå att handen har negativa implicerade odds.

 

Jag 3betar väldigt light här mot random $55fo donk. Tror att vi kommer ta upp potten sjukt ofta pre utan action.

Dessutom får blindarna ju chansen att squeeza oss nu.

 

Personligen kollar jag alltid upp folk på OPR när jag går djupt om jag inte har sjukt mkt turrar uppe. Är dom sämre kanske omslag är bättre men även mot dåliga spelare kommer du inte undan med det hur ofta som helst.

 

Med tanke på att KQ slår hans raiserange preflop, du har pos och kommer att spela tillbaka på alla flopar som det är otroligt att han är träffat (väldigt stor del) samt alla du själv träffar kommer du garanterat att se positivt värde genom att bara syna. Har du inte tidigare reraisat på det bordet föredrar jag dock reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...