Gå till innehåll

NL$1/$2 Svagt spelad KK


Recommended Posts

Hold'em NL ($1/$2)

Seat 2 is the button.

 

Seat 1: keekeng ($76.11 in chips)

Seat 2: Re_raiser sits out

Seat 5: Stoic ($233 in chips)

Seat 6: Alsengo ($269.28 in chips)

Seat 7: broncoa ($75.46 in chips)

Seat 8: HERO ($243.75 in chips)

Seat 10: Kenny7 ($279.35 in chips)

Stoic: posts small blind $1

Alsengo: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO King of HeartsKing of Clubs

broncoa: folds

HERO: raises to $8

Kenny7: raises to $22

keekeng: folds

Stoic: folds

Alsengo: folds

Re_raiser sits back

HERO: calls $14

----- FLOP ----- Jack of Spades2 of HeartsQueen of Hearts

HERO: checks

Kenny7: bets $30

HERO: calls $30

----- TURN ----- Jack of Spades2 of Hearts Queen of Hearts10 of Spades

HERO: checks

Kenny7: bets $60

HERO: Foldar då jag misstänkte att han hade AA eller AK

 

 

Jag tänkte att jag ska bli bättre på att analysera händer men behöver lite hjälp hur jag skulle ha tänkt här. Vad kan han ha? Hur skulle jag spelat handen annorlunda? I vanliga fall skulle jag 3bettat (är det så det kallas när man re reraisar?) preflop eller reraisat floppen.

 

Han har spelat tight men hyffsat aggressivt då han höjt många av mina 4xBB bets preflop. hans stats på 80händer VP$25, PFR14, TAF5.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första menar du nog 4beta vilket jag tycker du kan göra, 2,5x hans raise eller nåt. Men visst går det bra att bara syna också men då måste du checkhöja denna flopp och syna hans push. Alternativt hade det varit enkelt att stoppa in det sista på turn isf.

 

Nu blir det jobbigare och den här situationen hade jag iaf undvikt men väl här kommer jag inte ifrån, han är för aggro för att släppa här. Kan mycket väl ha nåt som AQ/KQ eller ett färgdrag. Speciellt eftersom du säger att han 3betat dig ofta så är SC en del av hans range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mesig bett med nötstegen, AA känns ej heller spec trolig.

Mot de flesta uberaggr spelare finns inte AA här.

Checksynar du av annan orsak som du inte 4bettar pf?

Har han (AA AK KQ) (AQ o SC )jämt fördelat så är det väl bara till att betala av på Turn de gånger han har tvåpar eller bättre.

 

Höjer för foldvärde.

Instafold ifall en 8 landar på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mesig bett med nötstegen, AA känns ej heller spec trolig.

Mot de flesta uberaggr spelare finns inte AA här.

Checksynar du av annan orsak som du inte 4bettar pf?

Har han (AA AK KQ) (AQ o SC )jämt fördelat så är det väl bara till att betala av på Turn de gånger han har tvåpar eller bättre.

 

Höjer för foldvärde.

Instafold ifall en 8 landar på river.

 

LOL.

 

Höjer för foldvärde? Du börjar med att snacka om att vi antagligen kan ha bäst hand, sedan vill du bluffa med den eventuellt bästa handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hold'em NL ($1/$2)

Seat 2 is the button.

 

Seat 1: keekeng ($76.11 in chips)

Seat 2: Re_raiser sits out

Seat 5: Stoic ($233 in chips)

Seat 6: Alsengo ($269.28 in chips)

Seat 7: broncoa ($75.46 in chips)

Seat 8: HERO ($243.75 in chips)

Seat 10: Kenny7 ($279.35 in chips)

Stoic: posts small blind $1

Alsengo: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO King of HeartsKing of Clubs

broncoa: folds

HERO: raises to $8

Kenny7: raises to $22

keekeng: folds

Stoic: folds

Alsengo: folds

Re_raiser sits back

HERO: calls $14

----- FLOP ----- Jack of Spades2 of HeartsQueen of Hearts

HERO: checks

Kenny7: bets $30

HERO: calls $30

----- TURN ----- Jack of Spades2 of Hearts Queen of Hearts10 of Spades

HERO: checks

Kenny7: bets $60

HERO: Foldar då jag misstänkte att han hade AA eller AK

 

 

Jag tänkte att jag ska bli bättre på att analysera händer men behöver lite hjälp hur jag skulle ha tänkt här. Vad kan han ha? Hur skulle jag spelat handen annorlunda? I vanliga fall skulle jag 3bettat (är det så det kallas när man re reraisar?) preflop eller reraisat floppen.

 

Han har spelat tight men hyffsat aggressivt då han höjt många av mina 4xBB bets preflop. hans stats på 80händer VP$25, PFR14, TAF5.5

 

Slå om pre, slå om flopp = lättare beslut på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, en kille som 3bettar mycket pre kommer värdebetta i stort sett varje knekt/dam/kung+bluffar+drag på den brädan efter din check-syn på flopp... Hero har inte den blekaste aning om vart han står men fi har ingen aning om det heller så, KK lär ju ligga typ högst upp i din range här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL.

 

Höjer för foldvärde? Du börjar med att snacka om att vi antagligen kan ha bäst hand, sedan vill du bluffa med den eventuellt bästa handen?

Höjer för att vi har bäst hand, men foldar ifall han går allin 3.5/10

Foldvärde blev alltså 'ifall jag har sämst hand så foldar jag -värde'

På Turn alltså, jag skulle spelat den en aning mer aggressivt från flopp än Hero gjorde, tycker alltså en syn inte är helt fel eftersom jag tror vi leder och om vi vill hålla nere potten.

Men så är jag en synfisk oxå :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, en kille som 3bettar mycket pre kommer värdebetta i stort sett varje knekt/dam/kung+bluffar+drag på den brädan efter din check-syn på flopp... Hero har inte den blekaste aning om vart han står men fi har ingen aning om det heller så, KK lär ju ligga typ högst upp i din range här...

 

bla bla bla... va snackar du om? Nää hero har inte en aning men måste folda turn. Hero borde 4-beta kk preflop för att slippa sån här skit:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bla bla bla... va snackar du om? Nää hero har inte en aning men måste folda turn. Hero borde 4-beta kk preflop för att slippa sån här skit:-(

 

Jag synade bara hans 3-bet pre för att inte visa att jag verkligen har nått bra den här gången då jag ofta bettar pre själv å han har raisat mig lite då och då. Skulle ju självklart ha checkraisat på floppen eller bettat rakt in å hoppas på en stor bluff. Men, jag synade bara av nån väldigt konstig anledning som ja verkligen inte kan förstå, lite rädd för att han kanske hade nånting kanske... Sen kändes det som att han verkligen hade nånting bra på turn då jag trodde att han inte var nån som bluffade vidare på turn, mest kanske för att jag själv är för feg för att fortsätta bluffa turn då jag fått syn på flop.

 

Sen ska väll nämnas att ja lite tidigare på ett annat bord 6-seats förlorade en all in med KK pf mot AA så det gjorde mig lite extra feg.

 

Men jag har länge bara multitablat å spelat för bonusar å inte analyserat nånting vilket jag har bestämt mig för att lära mig göra nu å förhoppningsvis bli en vinnande spelare på spelet istället för att bara plussa tack vare bonus och andra deals.

 

Tack för alla synpunkter, kommer komma med mer händer jag vill ha hjälp med och läsa på i den här tråden för att lära mig själv att analysera bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag 4bettar pre, visst kan jag ta en syn på ett 3bett med en monsterhand...men då i pos, inte ur (i speciella fall mot nån jag känner väl kanske en syn pre ur pos kan vara ett alt.). Och då varierar jag det med att syna 3 bett med sc o andra händer. Nu har du inte en aning om vad killen har och med 5.5 i tot agg så lär han panga turn oxå...han behöver ju inte ha nåt för det då du inte visat styrka alls. Sen vid check på flopp så är det med tanke att CR jag gör det. Jag tycker det verkar lite som du spelar för scared money, ett problem jag oxå haft tidigare och därför blev för vek i potterna.

Korta tankar bara....nyvaken och bråttom....får kolla senare om jag skrivit heeelt fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker pre är helt okej mot en sån här kille. han är ofta nästan tom och du skrämmer garanterat bort alla dem händerna pre om du 4bettar.

 

det är först turn som är helt åt helvete. c/r alla dagar i veckan.

 

ett vik på turn känns inte jättekasst men jag hade nog hellre tryckt in kermaiken med den readen vi har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker pre är helt okej mot en sån här kille. han är ofta nästan tom och du skrämmer garanterat bort alla dem händerna pre om du 4bettar.

 

Helt fel.

En sånhär kille kan få för sig att du är less på hans eviga trebettande och därför 4bettar hnm. Och då pushar han med sitt skräp för att få dig att folda ditt skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...