Gå till innehåll

Årsmöte 2008


Recommended Posts

Årsmöte kommer att hållas i Stockholm den 12 april 2008, se dagordning till mötet här nedan. Det är obligatorisk föranmälan till mötet fram t.o.m. den 28 mars, och den görs till info@svenskapokerforbundet.se

 

Registrerad medlem vid den tidpunkten kan anmäla sitt deltagande till mötet.

Motioner ska vara styrelsen tillhanda senast den 28 mars 2008.

Medlem har rösträtt på mötet.

 

Förslag till valberedningen ska också vara valberedare Anders Bengtsson tillhanda den 28 mars 2008. anders.bengtsson@vegasevent.se

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Dagordning vid Svenska Pokerförbundets ordinarie årsmöte 2008-04-12

Kallade: Samtliga medlemmar som är registrerade och anmälda senast den 1/4 2008

Plats: Clarion Sign, Stockholm

Start: Klockan 13:00.

 

1. Kontroll av närvarande och medlemmars rösträtt

2. Beslut om mötets behöriga utlysande

3. Val av mötesordförande, protokollförare, justeringsmän och rösträknare

4. Fastställande av mötesordning

5. Styrelsens verksamhetsberättelse

6. Bokslut

7. Revisorernas berättelse

8. Beslut om ansvarsfrihet för den avgående styrelsen

9. Fastställande av verksamhetsplan

10. Budget

11. Beslut om medlemsavgiftens storlek

12. Beslut om övriga ersättningar

13. Styrelsens förslag

14. Eventuella motioner

15. Beslut om styrelsens storlek

16. Val av ordförande och övriga ledamöter i styrelsen

17. Val valberedningen

18. Val av revisor

19. Övriga val

20. Övriga frågor

21. Stämning SS

22. Beslut om datum för nästa årsmöte

23. Ordföranden förklarar mötet avslutat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Måste bara lägga ett tips på Jennez som mötesordförande. Har dock ingen röst i SvePoF. Men med Jennez "genuina" kompetens ser jag han som outstanding för detta uppdrag. (nu kanske det kan bli slut på "snacketolvan" (= för er som inte vet, snacketolva = jidder). Nån annan som håller med ?

 

Bara den här punkten ger mig rysningar......LOL

23. Ordföranden förklarar mötet avslutat.

 

PS. Peder är iaf en värdig motståndare.

DS.

PS1. Det var iaf kul att skriva detta. :)

DS1.

 

Hau dei brrau, i alla påckerspillare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 pers närvarade (inkl styrelsen som representerades av sex pers). Så sinnesjukt dåligt. Ändå sitter det en hel drös människor här och beklagar sig över åldersgränser, skatteproblematik och gud vet vad. Var fan är de människorna när de vekligen har chans att påverka?

 

Konstruktiv kritik och att föra upp problem till ytan är naturligtvis bra grejer men det borde man inte skrida till verket och vara med och besluta istället för att sitta här och gnälla?

 

Det enda argumentet jag köper för att inte närvara är om man har väldigt långt att resa men jag gissar att medlemmarna på det är forumet håller en försvarlig mängd stockholmare.

 

4500 medlemmar och 16 dyker upp. Jag förstår om någon vill ge upp. Tanken att det skulle vara sjukt lätt för vilken sajt som helst att göra en "hostile takeover" slog mig. Skicka dit 17 pers (som är medlemmar) och rösta bort hela styrelsen och ta över skiten på två år. Enkelt som fan, dessutom fullt lagligt. Då hade sajten i fråga kunnat ge sig själv ensamrätt på både Online SM och Live SM och det hade inte kostat ett nickel.

 

Slutsvamlat nu. Grymt besviken är jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara den här punkten ger mig rysningar......LOL

23. Ordföranden förklarar mötet avslutat.

 

Aldrig läst en dagordning förut? Håller med, kan vara lite läskigt. Punkten "fyllnadsval" brukar få mig ordentligt omskakad. Och "val av justeringsmän", brrr.. :-P

 

---

 

F.ö. tråkigt som Jennez säger, att det är så dålig uppslutning. Tack till dem som kom och bidrog till bra och konstruktiv diskussion, inte minst Jennez själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt tråkigt tråkigt. Antar att det är forumsyndromet som spelar in. Dvs. Anonym kan jag säga precis vad jag tycker och tänker, i verkligheten är jag vääldigt blyg av mig.

Förhoppningsvis var det inte bara siterna som såg sin chans nu iom Jennez utmärkta plan utan ni andra som inte vågade er dit detta året.

16/4500 = 0.0035555 = 0.36% av alla medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komma med några mindre kommentarer.

 

Jag blev åter vald som ordförande.

 

Birgitta Ländin, Pierre Lindh samt Mikael Norrinder valdes in i styrelsen. Mikael, som är anställd av Unibet, kommer inte att medverka vid frågor som ens rör vid jävproblematik.

 

Medlemsavgiften kommer slopas med omedelbar verkan. Hur detta påverkar övriga funktioner i förbundet kommer utvärderas av styrelsen snarast.

 

Protokoll samt övriga kommentarer kommer inom kort, men tänk på att vi jobbar för fullt med SM just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad var argumentationen vid slopandet av medlemsavgifterna?

 

Gissar att de gör det för att locka in fler medlemmar och därmed få en starkare organisation mot myndigheter och lagstiftare. Att bara 1% eller mindre av pokerspelarna är medlemmar är kanske inte så bra om föreningen vill representera alla pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gällde medlemsantalet. Men det ställer ju till en del andra "problem" som måste lösas snarast.

 

 

Ja, känns som om vi har en styrelse med betydligt bredare kompetens nu än tidigare.

 

Jag vill även tacka Anders Andersson för sin tid i styrelsen, som avgick från sin position som vice ordförande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...