Gå till innehåll

Köpa skärm, upplösning för ej överlapp


Fribbe85

Recommended Posts

Tänkte köpa en ny grindskärm till min laptop. Dock har jag inte riktigt koll på grejerna. Jag behöver en skärm så jag kan lira 4st bord utan överlapp i normal size, alltså ej miniview. Vilken upplösning krävs för det?

 

Ja detta har säkert varit uppe förrut men jag hittar det inte. Jag blir supernöjd med ett kort svar bara.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jävlar i havet, FullTilt (som känns ganska standard eller?) överlappar 2 pixlar i bredd på deafult size med 1600x1200.

du har rätt miketime alla andra är idioter

 

Sry om jag missuppfattat det hela men på min gamla skärm (som har just ovanstående upplösning) har jag rätt mycket överlapp på både PS, BestPoker och NordicBet. Måste vara något fel med inställningarna antar jag...? Nåja, ska prova med en annan skärm. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... Dubbla budskap alltså. Någon säger att 1600x1200 räcker fint för ej överlapp medans Miketime har den upplösningen och får överlapp?

lite överlapp på vissa klienter(boss tex)

använd guiden som länkas till ovan....för att mäta just dina bord, alla klienter är inte exakt lika stora, men rätt nära 800x600

 

805 är borden på ongame och prima. 1600 funkar alltså även om jag aldrig skulle köpa nåt mindre än 1920. Smaksak.
man får fundera vad man ska ha dom till

tex jag sitter med 4st 1600*1200 skärmar framför mig... vore dom ws-1920 breda blev det ju ännu mera utdraget på grund av "onödiga" 320 pixlar/skärm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...