Gå till innehåll

Alkohol - en hjälpande hand?


Toan

Recommended Posts

Jaha!

 

Att jag är lätt påverkad nu kan alla bortse ifrån. Till min fundering.

Kan det faktiskt vara så att vissa spelar bättre under påverkan av alkohol? Nej det hjälper knappast någon att fatta bättre beslut, men jag TROR att det håller tilten på avstånd. I vilket fall har jag fått den uppfattningen. Man kan helt enkelt ta fler utdragningar med en axelryckning.

 

Är jag ensam med att tycka så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olsson, RIP, var stakad för några år sedan av Malmögänget för livespel här i Sthlm.

 

Olsson var tvungen att dricka två öl före spelet var det sagt.

 

 

Olsson var en fattig kille, och vågade helt enkelt inte spela optimalt när pengarna som han satsade hade ett alternativvärde. Med två öl i kroppen försvann de hämningarna, och han krossade lågspelet på biljarden.

 

Olsson var också ett unikum i det att han faktiskt spelade bra lite på fyllan, det är det inte många av oss som gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olsson, RIP, var stakad för några år sedan av Malmögänget för livespel här i Sthlm.

 

Olsson var tvungen att dricka två öl före spelet var det sagt.

 

 

Olsson var en fattig kille, och vågade helt enkelt inte spela optimalt när pengarna som han satsade hade ett alternativvärde. Med två öl i kroppen försvann de hämningarna, och han krossade lågspelet på biljarden.

 

Olsson var också ett unikum i det att han faktiskt spelade bra lite på fyllan, det är det inte många av oss som gör.

 

"lite på fyllan" är väl lite det jag menar också, kanske vågar trycka till lite extra och bekymrar mig som sagt lite mindre då jag blir utdragen. Jag menar alltså INTE att det hjälper att vara plakat.

 

Om jag tolkar dig rätt så håller du till viss del med mig i mitt påstående? Vill också tillägga att tilten förmodligen gör mer än vad man tror; "Om han kan vinna med de där skitkorten kan väl jag också göra det"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...