Gå till innehåll

€5/10 NL, solklar fold?


Recommended Posts

EDIT: Suttit ca 10 händer på bordet och ingen koll på _shegar_

 

Players(max 6):

NOMORE-LDK (EUR 996.00 in seat 1)

Stingman (EUR 769.31 in seat 2)

tal27 (EUR 487.00 in seat 3)

_shegar_ (EUR 1,508.00 in seat 4)

HERO (EUR 1,332.62 in seat 5)

KaizerSoze (EUR 248.50 in seat 6)

 

Dealer: Stingman

Small Blind: tal27 (5.00)

Big Blind: _shegar_ (10.00)

 

HERO was dealt: :6h: - :5h:

 

HERO Call (10.00)

KaizerSoze Fold

NOMORE-LDK Raise (47.00)

Stingman Fold

tal27 Fold

_shegar_ Call (37.00)

HERO Call (37.00)

 

Flop :9d: - :7d: - :As:

 

_shegar_ Check

HERO Check

NOMORE-LDK Check

 

Turn :9d: - :7d: - :As: - :8d:

 

_shegar_ Bet (230.00)

HERO ?

 

 

Vad gör man här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbiga är ju att ni är tre kvar. Du slår väldigt många händer på turn och med din position hade jag ställt in och hoppats att endast en Fi synar med Ad eller stegdrag.

 

Umh? Ställt in? Effektiva stacks är 1332 och det ligger typ 350 i potten. Fi betar typ dubbel pott (230)på turn. (varför?) Jag tvivlar på att NOMORE-LDK kommer sitta och dra med sd eller till fyrfärgsflushen för 230. NOMORE-LDK han förmodligen höjt flopp med alla händer han vill spela vidare på turn.

 

Frågan är vad Mr 230 på turn har. Jag synar eftersom vi sitter i pos och vi kan få honom att skjuta med en sämre hand på riv. Slår vi om här så lägger sig alla händer vi vill att han ska skjuta med på riv. Dock får vi med oss allt vi ligger efter mot.

 

Och ja, limpsynen är ugly.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jävla konstigt spelat av honom måste jag säga. Hittar ingen anledning till hans spel egentligen. Spelar man såhär känns det inte som att han är bra iaf.

 

Finns två sorters fiskar i detta läge:

1. Den som betar över pot då han sitter på stål(då menar jag MEGASTÅL)

2. Den som betar med ingenting, drag eller set för att de tror att de har bra eller tror att de kan driva ut alla händer.

 

Solklar fold är det defitivt inte. Själv hade jag synat turn och sett vad han hade gjort på river och därefter bestämt mig.

 

Sen får du sluta limpa UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpcall UTG etc etc, behöver väll inte utveckla? Öppna med en raise eller släng ifall du inte tror att du kan spela 56s UTG profitabelt vi detta bordet.

 

Som spelat, BB överbettar turn en del efter att enbart ha synat pre och floppen checkats runt. Finns det något annat än syn här? Utan bättre read är det uppenbart idiotiskt att raisa (spec. med tanke på att ni är lite djupare). Att slänga utan, mycket, bättre read är uppenbart idiotiskt. Solklar syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spelstil är definitivt en höjning där. PF-höjaren är uträknad ur handen att döma av hans aktionsmönster.

 

Frågan är då helt enkelt om den utbettande killen har oss eller inte. Har han den högre stegen eller färgen? Eller har han par plus ett drag av något slag, tvåpar, eller triss? Givet hans spel och framförallt möjliga handkombinationer, föredrar jag att spela hårt där, eftersom vi oftare är före och väldigt många kort dödar action på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första limp-calla aldrig. Raisa eller folda. I det här fallet folda då du har suttit 10 händer och inte verkar ha nån koll på bordet.

 

på turn resonerar jag så att fi KAN ha oss slagna men han har ingen anledning att betta så med färg. tror mer på AdX eller set som vill göra det dyrt för de många dragen. Det finns värde i att raisa speciellt om du har en känsla av att fi kan uppfatta det som att du pushar ett drag. Syna och syna alla ofarliga rivrar (ingen J, T, 6 eller ruter) funkar också. Eventuellt folda om han typ överbettar all-in eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopphöjaren kan vi räkna bort då han inte lär checka flushdrag på flopp. shegar kan ha färg här men det är mer troligt att han har tex esset med Q eller J-kicker eftersom han synat preflophöjningen. Jag skulle ändå spela passivt här och se vad som händer på river. Om det blankar och han checkar kan vi få bra betalt med ett stort valuebet om han sätter oss på missat drag, betar han jättestort får vi kanske lägga och betar han stoppbet kan vi antingen höja lite el gå AI för att representera bluff och få betalt.

 

Edit: Vid en närmare titt på handen känns det som att han har JT men man kan ju aldrig va säker, bäst att syna ner och se hur han spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A-Syna och värde betta river= Jättebra sekvens,stort EV+.

B-Syna och syna ner/folda mot vissa bettar och scarycards= litet EV-

A+B= ganska stort EV+.

Att höja och comitta sig känns som kring EV=0 möjligen lite +(har inte analyserat i detalj).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI sitter på tvåpar och tror de står då ingen bettat flopp. Färg är föga troligt att nån har och han vill förhindra att nån villl dra till det.

 

Du har inte tillräckligt med information för att kunna göra dessa antagningar. "Färg är föga troligt"? Vad baserar du det på?

 

Syna turn och omvärdera river. Folda sällan om det inte kommer något riktigt nasty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...