Gå till innehåll

Semibluff turn


jackbalsam

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi

 

Seat 1: donk1

Seat 2: toolucky007 ($537.20)

Seat 3: coumeenole ($310.45)

Seat 4: donk 2

Seat 5: donk 3

Seat 6: HERO ($620.10)

HERO posts the small blind of $1

daniel1983 posts the big blind of $2

The button is in seat #3

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of SpadesJack of Hearts8 of HeartsJack of Clubs

 

toolucky007 calls $2

coumeenole raises to $9

HERO calls $8

daniel1983 folds

toolucky007 folds

 

*** FLOP *** 5 of Hearts8 of Diamonds2 of Spades

HERO checks

coumeenole bets $22

HERO calls $22

 

*** TURN *** 5 of Hearts8 of Diamonds2 of Spades2 of Hearts

HERO checks

coumeenole bets $66

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO raises to $264

 

Har ingen direkt read på honom. Känns som han får svårt att syna här utan typ kåk och det har han väldigt sällan. Tror hans HD består av mycket wrappisar och överpar. Problemet är ju att jag i princip drar dött om han synar. Men på samma gång innebär ju det att jag har galen FE.

 

Så, bra elelr anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att säga om man inte vet mer om spelaren.

Men jag tycker nog det ser bra ut.

Iofs med din egen hand i åtanke blir det mer osannolikt att han sitter på 89TJ, vilket skulle kunna ha varit en möjlighet.

 

Det händer ju att folk raisar med en låg hand som 2468 eller liknande men en majoritet pottar nog inte den på turn.

 

Med största sannolikhet sitter han på AA eller KK.

Har han en 2a vid sidan får du syn. Har han färgdraget med kan du få syn, jag hade dock foldat den mot dig. Men jag antar att du tror att han foldar med bara AA eller KK i och med att du gör det spelet och således bör det vara riktigt.

Dessutom har du ju outs oavsett vad han sitter på, förutom om han raisat pre med AA22 då men det är ju rätt osannolikt :)

 

Det hela mynnar ut i om du tror att han lägger AA,KK där tillräckligt ofta för att det ska vara ett vinnande spel med de outs du har även om han synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohanLj: var lite så min tankegång var också.

 

Tycker det ser bra ut. Men du kan inte göra det spelet om du tror fi är på tilt, för då synar han även med höga par skulle jag tro.

 

Spelar du likadant med 88xx eller 55xx där? Synar man inte bakom då för att få honom att beta en tredje gång?

 

Bra tankar. Ang. det sista stycket så får man tänka på det och försöka ha starka händer i sin range där också.

 

Och jag kan mycket väl ha 88 där.

 

Förstår inte att Fi någonsin skulle syna med ett överpar här??

Den enda som han väl spelar vidare med här som han någorlunda ofta har är väl en hand som 55xx (5567, 55AA, 5546 osv)

 

wp imo

 

Tack.

 

Hur mycket han synar beror ju på hur ofta man bluffar där (jag personligen inte så ofta). Om han alltid foldar får man väl börja bluffa oftare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tro att FI skulle syna med ett överpar här är ju rent önsketänkande, att syna ned med AA, KK här är ungefär lika effektivt som att syna ned med high card queen i holdem på ett bräde med både stegar, färgar och ess eller high card Ace i 5-card-draw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt jämrans orimligt är det väl inte att syna med AAxx här å andra sidan. Kan tänka mig betydligt värre.

 

Säg att du höjer med AAQ9. Om du c-betar och får syn på floppen 852 så är väl en till tvåa ett av korten du faktiskt vill se? Eftersom det inte är så troligt att det träffat fi heller och ditt tvåpar leder rätt ofta.

 

Om jag var shortstackad, småtiltad eller trodde att Jack var en bluffgubbe så kliar det i synfingret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det är ett dåligt spel:

 

*(imageberoende ifall man ofta synar med made hands så kan han sätta dig på ett monster). Vilka made hands spelar du såhär på flopp o turn med? Inte en naken tvåa, inte fyrtalet, jag gissar inte på 25xx heller. Inte 28xx heller tror jag inte.

Du har knappt en hand du kan reppa.

 

*De gånger det lyckas vinner du lite(orkar inte riktigt räkna) , men du riskerar alldeles för mycket när du i praktiken drar nästan dött ibland.

 

*Balansering - ja tjena, antingen tom/55/88 är din range typ. Sen beroende på hur du spelat innan och om du höjer de på flopp som jag skrev ovan.

 

Det här är inte WP bara för att han vann, det är dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb analys barnen måste läggas starx

 

Utan nån speciell bakgrundsinfo är jag inte särskilt förtjust i spelet.

 

Några nackdelar

1. Det är rätt vanligt med händer hos honom som är sådana man lever på att fi inte kan passa (dvs höga par och tvåor)

 

2. att du syna flopp kan göra honom misstänksam (varför gör du det egentligen, skulle inte du va tight:)

 

3. Han har väl riktigt bra rätt ofta här, i alla fall för mig standard att bomba på om jag höjt före flopp.

 

4. du har inte särskilt bra odds på spelet sator risk vs liten vinst

 

Fördelar

 

han passar 679 och sånt

 

om ni spelat mkt å du oftast/alltid visat diciplin så passar han såklart ofta/nästan alltid aa-kk a2 osv. dessutom skjuter han väl oftare två ggr mot dig då

 

Om du ofta sett honom skjuta flera skott och sen orka passa tidigare så e ju det såklart ett stort +, ja tycker dock det inte har fått hända under typ senaste 30min.

 

ökar ju såklart chans att få betalt senare

 

=

cons överväger pros klart för min del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det är ett dåligt spel:

 

*(imageberoende ifall man ofta synar med made hands så kan han sätta dig på ett monster). Vilka made hands spelar du såhär på flopp o turn med? Inte en naken tvåa, inte fyrtalet, jag gissar inte på 25xx heller. Inte 28xx heller tror jag inte.

Du har knappt en hand du kan reppa.

 

*De gånger det lyckas vinner du lite(orkar inte riktigt räkna) , men du riskerar alldeles för mycket när du i praktiken drar nästan dött ibland.

 

*Balansering - ja tjena, antingen tom/55/88 är din range typ. Sen beroende på hur du spelat innan och om du höjer de på flopp som jag skrev ovan.

 

Det här är inte WP bara för att han vann, det är dåligt spel.

 

Jag känner inte igen mig själv i att göra ett sånt drag som Jack men jag håller inte med om att det är ett dåligt spel.

Tycker du missar flera saker i din analys men jag tror jag sparar dom kommentarerna till cirkeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte igen mig själv i att göra ett sånt drag som Jack men jag håller inte med om att det är ett dåligt spel.

Tycker du missar flera saker i din analys men jag tror jag sparar dom kommentarerna till cirkeln

 

Bra, med sådana tankar så kommer jag tjäna ännu mer pengar.:-)

Och om du inte vill diskutera utanför din cirkel ska jag sluta kommentera PLO här. inga problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, med sådana tankar så kommer jag tjäna ännu mer pengar.:-)

Och om du inte vill diskutera utanför din cirkel ska jag sluta kommentera PLO här. inga problem!

 

Skoja lite med dig jensa...

Fast då får du nog sitta lite mer vid borden, >6000 inlägg måste ha tagit sin tid.

 

Som sagt alldeles för lite information för att ge ett klart besked.

Men med antaganden utgående från den information vi har räcker det att han foldar var 3e gång han har ett högt par för att det ska gå jämt ut. Och det tror jag han gör.

Jack har en tajt image, som sagt jag foldar AA med nötdrag mot jack i detta läge

Han riskerar hela stacken syna en tajt spelares reraise på ett parat bord. Finns flera argument men bara dessa bör räcka för att komma upp till 1/3.

 

edit: Förresten fullkomligt galet av mig, då jag inte ens räknat med att Jack kan vinna även om han får syn. Men det får väl väga upp en del lösa antaganden angående vilka händer Fi raisar preflop med samt att han foldar alla wraps som inte innehåller 2a vid omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Djens. Tycker spelet ser ganska konstigt ut och det finns ju i princip inte en enda hand du kan representera.. Hade jag vart lite halvtiltad hade jag mycket väl kunnat syna här med en marginell hand då jag aldrig skulle kunna sätta dig på ett monster så som du spelat handen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...