Gå till innehåll

ES-Slutspelstråden


UncleRico

Recommended Posts

Jag skriver inte mycket på detta forum men ser till min förvåning att det inte finns en slutspelstråd ämnad att behandla den ädlaste av sporter. Detta måste naturligtvis korrigeras!

 

Jag sticker ut hakan direkt.

Tips:

 

Skellefteå - HV71 1-4 i matcher - Skellefteå mäktar enbart med en hemmaseger mot ett överlägset HV71.

Nyckelspelare (i min mening): HV består ju i stort sett bara av nyckelspelare och deras enda spöke är dom själva.

 

Linköping - Djurgården 4-3 i matcher - Förhoppningsvis heta och förhatliga bataljer som LHC vinner på ren klass. Vinhandlarn och Mårtensson producerar i vanlig ordning i mästarklass.

Nyckelspelare: Spelar Väänänen? Mårtensson, Weinhandl. Pallar Larsson trycket som rookiemålis?

 

Timrå - Modo 4-2 i matcher - Lätt hetaste matchserien! Ett förhållandevis skadefritt TIK tar modo på sängen och blåser över ett modo som fortfarande drömmer om förra årets seger.

Nyckelspelare: En förstalina i Pärssinen, Hahl och Pyörälä blir jävligt heta i TIK. En förutsättning för seger är en skadefri Hynning och en stabilt spelande Backlund. I Modo krävs det att gnällspiken Sundström spelar sitt A-game och att giganten Svartvadet återigen står upp för sin moderklubb.

 

Färjestad - Frölunda 4-2 i matcher - FBK drar det längsta strået mot ett FHC som inte alls får igång sin 1:a femma mot ett tungt FBK.

Nyckelspelare: Förutsatt att Jörgen Jönsson och hans gubbgäng inte bryter lårbenshalsarna så kan dom bli farliga. I övrigt så skiter jag fullständigt i dom här två lagen. Om fbk får det tungt i början så kan kanske Loob köpa vinsterna i dom återstående matcherna. Sillstryparna får det jobbigt.

 

Tankar? Bajskastning? Som timråit så öppnar jag med att poängtera att Karol Krizan inte heller detta slutspel kommer att få utdelning för sina värdelösa försök till filmningar och att Per Svartvadet förhoppningsvis lämnar slutspelet med en rungande hjärnskakning redan i första mötet.

 

Under avdelningen bajskastning vill jag, som timråit, också skicka en hjärtlig hälsning till alla brynäsare på det här forumet:

 

"Ha det så jävla kul i kvalserien erat förbannade skräpgäng"

 

aaahhh....så...slutspelshatet har återigen infunnit sig. Bästa veckorna på året står för tröskeln. Avboka alla planer på socialt utbyte med vänner av "fel färger", börja skicka fysisk skräppost i form av gratis syndikalistpropaganda och gratistamponger till förhatliga fiender och försaka allt vad tentaplugg heter. Nu är det slutspel. It's ON like Donkey Kong!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är lite för hemmablind. Timrå ser inte bra ut. Backlund inte lika bra som han brukar vara. Modo måste vara rätt stora favoriter. Samma gäller såklart HV.

 

De andra två är öppnare, men LHC är ju såklart snäppet bättre än DIF. Sen FBK - Frölunda är ju jäkligt intressant, kan sluta hur som helst. Två lag som hittills inte fått till det, men som har chans att gå hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är lite för hemmablind. Timrå ser inte bra ut. Backlund inte lika bra som han brukar vara. Modo måste vara rätt stora favoriter. Samma gäller såklart HV.

 

De andra två är öppnare, men LHC är ju såklart snäppet bättre än DIF. Sen FBK - Frölunda är ju jäkligt intressant, kan sluta hur som helst. Två lag som hittills inte fått till det, men som har chans att gå hela vägen.

 

Jag insåg faktiskt det antagliga ointresset för en hockeytråd så jag tänkte att jag skulle formulera mig lite provokativt. Däremot så tycker jag att du har lite fel där. Timrå har i stort sett fått tillbaka alla från skadelistan (bortsett från Hedström och Andersson) och Backlund har i stort sett samma räddningsprocent som Krizan (90,9% på krizan och 90,8% på backe) och backlund har även släppt in i genomsnitt mindre mål med 2,30 mot krizans 2,69.

 

Faktum är att dom 3 matcher som Modo vunnit mot Timrå har kommit efter timrås skadehelvete, sista mötet hade man ca 8 ordinarie borta från laguppställningen. Jag tror, till skillnad från alla sportjournalister, att det är en öppen historia. Båda lagen är bättre än förra säsongen men Modo har antagligen ett bättre psyke. Första matchen blir enormt viktig för Timrå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färjestad har haft halva laget borta under säsongen pga av skador, nu trycker de på den välkända knappen och sopar hem hela slutspelet, att Timrå ens tar sig förbi kvarten tycker jag är skrattretande. Dom har krigat sig blodiga för att ens ta sig till slutspel. Dom är slut nu. Nästa år, 10a, året efter det, allsvenskan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färjestad har haft halva laget borta under säsongen pga av skador, nu trycker de på den välkända knappen och sopar hem hela slutspelet, att Timrå ens tar sig förbi kvarten tycker jag är skrattretande. Dom har krigat sig blodiga för att ens ta sig till slutspel. Dom är slut nu. Nästa år, 10a, året efter det, allsvenskan!

 

Vem ska vinna slutspelet åt Färjestad hade du tänkt? Heino-lindberg? DET är skrattretande. Timrå har spelat mer än halva säsongen på 3:e och 4:e femman. Idag är i stort sett alla spelklara. FBK ska ju bara skatta sig lyckliga åt att man slipper TIK i kvarten, det hade blivit respass för kaffegänget.

 

Angående trådnamnet så hade jag gärna bytt om jag bara visste hur man gjorde. Tänker dock inte lyfta ett finger för att ta reda på det så någon får gärna göra det åt mig om det är så relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning, mer OT nu.

 

Det bjuder jag på.

 

Tack.

 

Något kul ska man väl ha om man kommer från ett stenigt och mörkt landskap utan möjligheter att överleva utan bidrag.

 

Jönköping är långt ifrån jordens paradis, men bör kanske ändå inte riktig räknas in i din förmodade gravt stereotypa och deprimernade bild av vad småland. Denna bild lär iofs stämma riktigt bra överens med verkligheten eftersom hela småland är (näst intill?) outhärdligt, medan Jönköping åtminstonne borde klassas som uthärdligt.

Kalmar kan iofs vara lite mysigt på sommaren också.

 

Men skit samma.

 

Berätta gärna mer om överlevnad och bidragstagande i Jönköping. Jag känner inga bidragstagare, förutom studenter och har svårt att tro att Jönköping skulle ligga över rikssnittet vad gäller arbetslöshet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta gärna mer om överlevnad och bidragstagande i Jönköping. Jag känner inga bidragstagare, förutom studenter och har svårt att tro att Jönköping skulle ligga över rikssnittet vad gäller arbetslöshet.

 

Jag skiter egentligen i var i Sverige folk orkar bo. Jag vet bara att Skåne regerar. Bokstavligen talat.

 

Tillbaka till ES; blev det ett par skrällar i senaste omgången? Verkade så. Någon expert som har ngt tips på ett spelbart odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...