Gå till innehåll

Se upp för paradisepoker


_PxKx

Recommended Posts

Jasg orkar inte skriva om allt till Svenska så jag postar den engelska versionen jag skrev för en 30 min sedan. Hoppas det är ok.

 

I have played internetpoker for several years now in alot of diffrent sites. So when I saw ParadisePoker I thought "why not try it?", so I regged and put in 20 € about 10 days ago.

I regret that now. Let me tell you what I have experienced.

 

1. The first thing I encountered was that you can't change the table size (which take up ~2/3 of your screen), so it's really hard to play several tables at once. And that the pop-up of the windows dosn't always work, or poping up to late, dosn't make things eaiser to play several tables or surf on the net at the same time.

 

2. The french and the germans have no respect at all for following the chatrules with speaking english. I you want to report that you need to give Paradisepoker the 9 digit

hand-ID (which you can't copy) when they broke the rules, the table ID, and the nickname of the ones that have not followed the rules. The problem is: As I said before, you can't copy

the hand-ID, and in the "hand-history" the chat isn't logged so you can't get the info on which hand they have spoken, and finnally you need the table ID which is not public

information on Paradise poker so you can't give them that info. And they won't do anything if you don't give them all that info that is impossible to get.

 

3. They've had/have several serverproblems and you can get disconnected anytime.

 

4. The whole server was disconnected when I was headsup on a 10 player Sn'G. I had ~13000 and my opponent had ~2000 when we both (and 4 k other players) were disconnected.

He managed to get online way before me since it built up a queue and he was way before

me in that queue. When I finnaly got in after 4 min he had won the Sn'G by takin all the blinds (nothing odd, I whould have done the same thing). So I contacted the support and wanted to get money for 1:st place instead of

2:nd place. She said that there had been a serverproblem and that they whould investigate it. I was asked to give them the table ID and info about the hands that I had recived during the downperiod.

Well...there aint any table ID and there aint any handhistory logged during the timeperiod that your not on the table. So I explained to them that I can only give them the last hand I saw, since the other info isn't availeble (they don't know about their own software). "That's ok" she said after she saw that the info wasen't availeble, so I sent the info.

After 5 days I get the reply to my e-mail that the hand-ID that I sent them was won by me (I won the last hand I saw before getting disconnected), and they can't see anything about any disconnection. Yea, right...

Gues that the 4 k players that got disconnected was just a coinsident, and that the online-support was wrong when they said there was a serverproblem. So it looks like I won't get any cash back there.

 

5. I regged to a tournament which didn't popup (that is the only way that you can be seated at the tables on tournaments), so I conntacted the support and told them about it.

She asked me to check if I was regged to any tournaments. "Where can check that that", I asked. She told me where, but that info isn't posted there. "oh, it's not? I thought it was supposed to be there. I'll contact the softwaredevelopers about that.", she said.

She asked me to wait and see. After about an hour I got my money back. Then it happend again! I talked with support and they told me to wait again. After 30 min the table poped up with me being auto all-in because that I had become short-stack by the blinds.

They will investigate it, but since I "played" the last hand (the autoall-in) I am apparently considered by them to have played the game so that I shouldn't expect to get

my buy-in back.

 

 

I told paradisepoker that I whould tell people on the pokerforums about what they have done.

So now I'm posting this on several forums, and waiting for all their investigations to finnish before i cash out.

 

Watch out for them.

 

Som ni förstår så är jag lite sur på paradisepoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni förstår så är jag lite sur på paradisepoker.

 

Förstår faktiskt inte alls det, visst borde du kanske fått ICM-värdet av din stack i din sng, men annars är det inte mycket att gnälla över. Definitivt inte så att man ska hålla sig borta från dem bara för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag noterar att du inte är nöjd...

 

1. It's a feature not a bug. Inte alls ovanligt att olika klienter fungerar annorlunda.

2. Det här har jag också upplevt och det är störande med alla möjliga språk (inkl svenska) i chatten. På Paradise tror jag dock att det finns t.ex. franska bord där man får prata franska o.s.v.

3. Det här händer på andra siter också. Jag har aldrig upplevt Paradise som instabilare än genomsnittet.

4. Fattar inte? Fick du stålar för andra plats och klagar ändå? Ett alternativ som de flesta andra siter är pengarna tillbaka men du kom alltså tillbaka i HU? Nöj dig i så fall med att ha fått pengar för 2:a platsen.

5. Störande situation men det har hänt mig på andra siter. Stängde du ner klienten och startade om den? Inköpet tillbaka är rimlig ersättning och det fick du i första fallet. Andra gången så borde de kunna se att du inte gjort något om det inte är så att du spelade något annat samtidigt. I så fall borde du direkt ha kontaktat dem att du inte kommer in i din turnering.

 

Det låter som om du har råkat ut för otur samtidigt som du ställer något överdrivna krav på en pokersite. Om det är så hemskt på Paradise Poker så förutsätter jag att du bytt site?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som är en erfaren paradisepoker-räv förstår dig inte riktigt.

jag förstår att du är förbannad, det kan man bli, men löjligt att hålla på att tjafsa på detta sätt, det kunde hänt på vilken klient som helst.

 

andra har svarat på dom andra punkterna, men 5an kan jag komplettera med, det går visst att sätta sig om bordet inte ploppar upp till turneringen. Hitta ditt bord i turneringslobbyn o öppna det, vojla så sitter du där du ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

_PxKx: Jag känner inte till ärendet, men du är varmt välkommen att kontakta oss på kundtjanst@sportingbet.com så kan vi hjälpa dig att lösa eventuella problem och reda ut vad som gått snett.

 

Angående chattspråket så behöver du inte skicka in något hand-ID. Bordet, nicknamet och tiden räcker gott och väl för att vi ska kunna utreda det.

 

Mvh

ParadiseAlex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

_PxKx: Jag känner inte till ärendet, men du är varmt välkommen att kontakta oss på kundtjanst@sportingbet.com så kan vi hjälpa dig att lösa eventuella problem och reda ut vad som gått snett.

 

Angående chattspråket så behöver du inte skicka in något hand-ID. Bordet, nicknamet och tiden räcker gott och väl för att vi ska kunna utreda det.

 

Mvh

ParadiseAlex

 

Behöver man verkligen specificera det där med chatten för det är ju inte så svårt att kolla när det händer vid i stort sett varje bord och vilken tid som helst. Jag har inte spelat någon gång än utan att fel språk använts.

Måste ju vara efecktivare att göra en driv någon kväll i veckan och varna spelare som använder fel språk. Nä ja tror att ni inte vill göra något åt saken för chansen att förlora spelare där i ligger nog knuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man verkligen specificera det där med chatten för det är ju inte så svårt att kolla när det händer vid i stort sett varje bord och vilken tid som helst. Jag har inte spelat någon gång än utan att fel språk använts.

Måste ju vara efecktivare att göra en driv någon kväll i veckan och varna spelare som använder fel språk. Nä ja tror att ni inte vill göra något åt saken för chansen att förlora spelare där i ligger nog knuten.

 

Det problemet är väl Boss ansvar? Av förklarliga skäl är det samma sak på alla sajter i nätverket.

 

Håller dock med om att det stundtals är jävligt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man verkligen specificera det där med chatten för det är ju inte så svårt att kolla när det händer vid i stort sett varje bord och vilken tid som helst. Jag har inte spelat någon gång än utan att fel språk använts.

Måste ju vara efecktivare att göra en driv någon kväll i veckan och varna spelare som använder fel språk. Nä ja tror att ni inte vill göra något åt saken för chansen att förlora spelare där i ligger nog knuten.

 

Precis som masterplan skriver är det Boss som sköter kontrollen av chatten. Vi har tyvärr ingen möjlighet att göra det själva. Så fort vi får in uppgifterna (bord, nickname och tid) kan vi dock rapportera till Boss som vidtar sina åtgärder.

 

Mvh

ParadiseAlex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag tycker mer det är ett mirakel att den här människan orkar krångla till allt så mycket och bli så sur över €20.

/Djens

 

Som danny62 sade, "det är principen". Det är en sak att tappa pengar och en annan sak när man blir snuvad på dem.

 

Förstår faktiskt inte alls det, visst borde du kanske fått ICM-värdet av din stack i din sng, men annars är det inte mycket att gnälla över. Definitivt inte så att man ska hålla sig borta från dem bara för det.

/gazzaflush

 

Att allt hände under loppet av 7 dagar gör ju att man tappar förtroendet och rekomenderar inte direkt folk till att spela där.

 

3. Det här händer på andra siter också. Jag har aldrig upplevt Paradise som instabilare än genomsnittet.

/Kape

 

Jag har spelat på många sajter, men inte haft några direkt problem förrän jag testade paradisepoker.

Jag frågade andra vid några bord där och många hade blivit nerkopplade ett flertal ggr, hade problem med auto-popupen, och lag. På ett forum jag var inne på var det många som hade stött på liknande problem som mig på Paradise.

 

4. Fattar inte? Fick du stålar för andra plats och klagar ändå? Ett alternativ som de flesta andra siter är pengarna tillbaka men du kom alltså tillbaka i HU? Nöj dig i så fall med att ha fått pengar för 2:a platsen.

/Kape

 

Vi var HU när vi blev kickade, han med ett fåtal blinds kvar i sin stack. Han lyckades hamna långt före mig i inloggnigskön som uppstod då 4 000 spelare kopplade upp sig igen (vilket ju BOSS förnekar har hänt). Jag kom tillbaks när jag hade en stack på två BB's, eftersom motståndaren av förklarliga skäl tog alla blinds under tiden jag var borta. Hade jag fått ICM som okocha föreslog (vilket jag inte bad Paradise om eftersom det hade betytt att jag hade fått nästan allt av prispotten) hade jag självklart inte klagat på det.

 

"5. Störande situation men det har hänt mig på andra siter. Stängde du ner klienten och startade om den? Inköpet tillbaka är rimlig ersättning och det fick du i första fallet. Andra gången så borde de kunna se att du inte gjort något om det inte är så att du spelade något annat samtidigt. I så fall borde du direkt ha kontaktat dem att du inte kommer in i din turnering."

/Kape

 

Jag tog kontakt med dem direkt via deras Live hjälp. Dom kunde inte göra något utan sa att jag skulle vänta, så jag spelade en SnG så länge. Jag testade även att starta om klienten men detta hjälpte inte. Allt annat funkade som det skulle.

 

...men 5an kan jag komplettera med, det går visst att sätta sig om bordet inte ploppar upp till turneringen. Hitta ditt bord i turneringslobbyn o öppna det, vojla så sitter du där du ska.

/tornis

 

Nej, det allternativet fanns inte. Det var det första jag kollade innan jag tog contact med chatten.

 

Angående chattspråket så behöver du inte skicka in något hand-ID. Bordet, nicknamet och tiden räcker gott och väl för att vi ska kunna utreda det.

/ ParadiseAlex

 

Tack, det skulle förenklat allt om Livesupporten hade sagt samma. Dom vill ha, som jag tidigare sagt, bord ID, Hand-ID, tid, och nicket. Jag kan för övrigt inte hitta något Bord-ID.

 

 

Jag kan ge Paradise goda ord för 2 grejer

1. snabb livesupport

2. Mer fiskar än någon annan pokersajt jag spelat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...