Gå till innehåll

NL400 SvS river value beslut


Recommended Posts

Sitter ung. i en timme vid bordet, köpt in mig för 75% (som jag brukar göra pga vidskepelse), spelar lösare iom att bordet är rätt vekt, har bluffat och visat några bra. Fi har jag på flera bord (där jag spelar tajtare), han ligger plus på alla, inga speciella reads, tycks mig beta när han har något. Fi täcker

 

 

 

 

***** Hand 628369164 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 9 mars 2008 18:15:19

Bertil 39 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: HERO (485.72)

Plats 2: tompa232 (197.64)

Plats 3: jbxxxx (118.07)

Plats 4: haklyx (100.10)

Plats 5: Fi (496.85)

Plats 6: jedeje (148.94)

Plats 7: alias68 (78.37)

Plats 8: nishada (364.61)

Plats 9: canaris (400.00)

Plats 10: Ted Borg (403.01)

Fi lägg LM 1.00

alias68 lägg SM 2.00

canaris lägg SM 2.00

jbxxxx lägg AM 3.00

** Giv **

HERO [:9c:, :8c:]

 

*** Bet Runda 1 ***

nishada Syna 2.00

canaris Passa

HERO Höj till 8.00 <- Detta är standard jag gör (om jag spelar en hand) oavsett kort iom att min range är allt från SCs, överkort, pps, högre connectors och ibland one-gapers (på just detta bord). Vekt bord, de lägger sig mot det flesta.

Fi Syna 8.00

nishada Syna 8.00

canaris Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [:4c:, :2c:, :9h:] <- ok, hur bra träff som helst

*** Bet Runda 2 ***

Fi Passa

nishada Passa

canaris Passa

HERO Satsa 26.00 <-antigen tar jag potten här, får med mig några överkort, kanske möjlig färg slänger, iaf vill jag reppa ett högre pp. ~70% bet för liten ?

Fi Syna 26.00 <- två par, sets, höga pp borde nog slagit om här ? drar han ? till vad, stegen eller färgen ?

nishada Lägg

canaris Lägg

*** Turn(Board): *** : [:4c:, :2c:, :9h:, :Jc:] <- klonk

*** Bet Runda 3 ***

Fi Passa

HERO Satsa 55.00 <- ~60% bet, är detta inte en bet av en pp som är rädd för färgen? får jag omslag här, skulle jag nog nöja mig med att syna - c/s river bakom, hur ofta har Fi bättre färg här ?

Fi Syna 55.00 <- okk...vad fan... ?

*** River(Board): *** : [:4c:, :2c:, :9h:, :Jc:, :3s:]

*** Bet Runda 4 ***

Fi Satsa 58.00 <- i en 200kr pott slänger han denna lilla efter lite tid. Vill han ha omslag, är det en def bet... jag kan inte sätta honom på någon hand.

 

 

 

Vad är bäst att göra, syna, höja, vad kan han syna med, eller slå om med ? Vad skulle ni gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska självklart att stoppa in degen här. fi verkar inte gilla sin hand och börjar du syna ner två kortsfärg mot en stopbet så har du en stor lucka.

 

edit: gillar hur du postade hh.

 

Detta är givetvis helt korrekt. Men det här spelet som fi gör är så fantastiskt vanligt på lowlimitspel när dom sitter med das nuts och vill inducera en raise på rivern. Dom checkraisar aldrig utan dom betraisar, lol.

 

Men som sagt, korrekt spel är givetvis att slå om, skulle väl dragit den till 198.

 

Stort jävla plus för världens övertydligaste HH, skulle va grymt om alla gjorde så tydliga handhistories. Sen är det förvånansvärt hur mycket du tänker för att spela 1-2sek :) jag skulle vilja påstå att 80% eller fler av dom som spelar micro bortser från fi's hand och ser enbart till sin egen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öörk, jag hatar hans bet på river. Det är klassik lowlimitfisk ur pos med nötter. De upptäcker att de inte kan slowspela mer på river ur pos och donkar ut 1/5 av potten "för värde"

Jag hade slagit om till ca 150kr, foldat mot all in och tiltat på att jag inte bara kallsynade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väldigt mycket som en stoppbet, är han halvdan spelare så är det nog det och då skulle jag göra en liten RR till ca 140 och hoppas på syn men då måste man vara säker på att han är fiskig och att det är ett stoppbet för det känns lite väl uppenbart! Kan ju vara så att han e superfiskig och vill ha betalt och därför betar så här.

Då har vi då möjligheten att det är ett fejkat stoppbet, är han en hyfsad spelare så är det mer troligt, och är han en kille som skulle checksyna turn med en träffad färg. Man måste nästan ha en read här för att kunna göra nått mer än syna eftersom ni har mer är 2 inköp.

 

Men vafan det är SvS! Gå allin bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg i forum här och lite halvny i spelet men vågar mig ändå på att tycka något.. Rätta mig gärna om jag har fel så kanske jag lär mig. :)

 

Instämmer i att det är något av alternativen stoppbet eller fälla. Utifrån alternativen så känns en kall syn absolut som det som ger mest (eller kostar minst).

 

Det är svårt att sätta honom på en hand men din bild är att Fi spelar solid poker. Då är det trots allt mest sannolikt att han stoppbetar. Då kommer han troligen inte att syna en all in och du får inte mer betalt. En seriös höjning ger dig förmodligen samma resultat.

 

Sammantaget är det (som jag tolkar det) väldigt få alternativ där en höjning ger dig betalt. Alla händer han skulle kunna syna en pott-satsning med (överpar, topp-parar, set, kanske några till) borde han slagit om med redan tidigare om han är solid och det ligger ett möjligt stegdrag på bordet.

 

Återstår ett svagt topppar och ett spekulativt mellanpar (osannolikt) eller färg (ev./troligen högre än din).

 

Nåväl, lite omständligt och långt svar kanske (ursäkta) men sammantaget så gissar jag att det förväntade utfallet blir bäst av att bara syna.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ha med lite allt möjligt att göra här skulle jag säga, det har visat sig att motståndare på 1/2kr hos SvS inte nödvändigtvis tänker. Hos en resonerande spelare står detta mellan stop bet och fejk stop bet för att inducera en raise.

I det här fallet kan det vara 9J, 44, 22, 99, JJ, A5 (kanske inte så trolig men ändå) och andra nöthänder. Jag tror att du får värde i att slå om här någonstans mellan 130-190kr skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta har nog rätt, men hans bet på river skrek ju "höj mig!", vilket jag förmodar han ville att jag skulle göra. Tyvärr tänker jag lite för mycket och bara synar ner (ska jobba på det) :oops:

Han visar :9d::9s: och jag kan inte att inte tänka om han inte spelat så urdåligt skulle jag stackat honom...

 

 

Tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta har nog rätt, men hans bet på river skrek ju "höj mig!", vilket jag förmodar han ville att jag skulle göra. Tyvärr tänker jag lite för mycket och bara synar ner (ska jobba på det) :oops:

Han visar :9d::9s: och jag kan inte att inte tänka om han inte spelat så urdåligt skulle jag stackat honom...

 

 

Tack för alla svar

 

Tja, han spelade väl egentligen mer eller mindre optimalt på turn+river menmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...