Gå till innehåll

Gametime på fulltilt?


nldeuce

Recommended Posts

Tjena,

jag har precis installerat gametime, har 2 problem dock.

 

prob1 ..jag har 2 olika stora skärmar me olika upplösning ( alltså bärbar dator + sidoskärm) när jag startar gametime ställer den den första mindre skärmen till en upplösning som är jätte stor, typ 640 x 800...samma sak varje gång.

prob. 2 ...När jag fixar upplösningen manuellt så kommer de igång, man kan välja bord i listan och den hittar borden och stats kommer upp. men problemet är att statsen hamnar inte över varje spelare på bordet, utan cirka 1 decimeter ifrån. utanför bordet alltså.

 

lite info: kör windows vista, har låtit den köras som administratör, version 1.47..

 

jag tror det har med det att göra att jag kör me inställningen "auto center" i full tilt clienten, den gör så man alltid sitter på samma plats vid varje bord, skönt att ha om man multi tablar...

 

när jag testar utan auto center hamnar visserligen stats till varje person i närheten av den de tillhör men dock är de fort en bra bit utanför...

någon som vet hur man fixar dessa grejer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

när jag testar utan auto center hamnar visserligen stats till varje person i närheten av den de tillhör men dock är de fort en bra bit utanför...

någon som vet hur man fixar dessa grejer...

 

Du kan flytta statsen genom att hålla muspkaren över den samtidigt som du håller inne musknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan flytta statsen genom att hålla muspkaren över den samtidigt som du håller inne musknappen.

 

Ja tyvärr får du nog inget bättre svar än det. ;-)

 

Och det där med att statsen hamnar utanför bordet...

Om man har eller har haft bordet i maximerat läge under sessionen så verkar ibland gametime "komma ihåg" det och kasta upp statsen som om du hade den storleken på bordet. Men som sagt, bara att flytta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...