Gå till innehåll

Jurist eller allmänt kunnig om det svenska rättsystemet sökes.


CrazyManPete

Recommended Posts

Någon med juristutbildning eller bra insyn i det svenska rättsväsendet som skulle kunna tänka sig att vara en vänlig själ och besvara några frågor jag har efter en incident som inträffade i fredags?

 

Vore tacksam för svar så tar vi det i pm.

Vad har du nu ställt till med?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej egentligen ingen stor grej. Blev ertappad med en elpistol/leksak (ingen aning om hur farlig den är då jag aldrig testat den på mig själv eller annan person) som jag köpte i thailand för ett par månader sen. Skulle visa upp den för en polare så vi gick till ett avlägset ställe i en park.Givetvis ser några vakter detta, securitas? Röd mundering iaf. Kommer springades med dragna batonger och det blir ett jävla stohejj. Polisen kontaktas och jag står där som en lammunge och försöker urskulda mig. Nu väntar förhör och lite sånt krams och jag skulle behöva snacka med någon över pm som har lite koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej egentligen ingen stor grej. Blev ertappad med en elpistol/leksak (ingen aning om hur farlig den är då jag aldrig testat den på mig själv eller annan person) som jag köpte i thailand för ett par månader sen. Skulle visa upp den för en polare så vi gick till ett avlägset ställe i en park.Givetvis ser några vakter detta, securitas? Röd mundering iaf. Kommer springades med dragna batonger och det blir ett jävla stohejj. Polisen kontaktas och jag står där som en lammunge och försöker urskulda mig. Nu väntar förhör och lite sånt krams och jag skulle behöva snacka med någon över pm som har lite koll.

 

 

Varför gå till ett avlägset ställe för att testa den när du inte hade en aning om hur farlig den var (inte visste hur förbjudet det är att ha en sån).

 

Är väl bara att erkänna att du tagit in den och ta ditt straff.

Lär väl bli dagsböter, eller livstids fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...