Gå till innehåll

Black_Jim


Black_Jim

Recommended Posts

Fan vad jag stör mej på...

 

...ungdomar som köper skitfula gamla bilar, sätter en vinge bak och tror de förvandlas till sprittnya porschar...

 

...folk som kavlar upp ärmarna på t-shirten när dom är på gymmet och kör biceps....

 

...finniga killar som talar högt, vitt och brett om hur jävla fulla dom var i helgen...

 

...folk som snackar högt om dataspel, och diskuterar levlar och skit... retards!...

 

...folk som har fotbollströjor på sej när dom tränar fotboll... dvs replicas...

 

...folk som står och snackar mitt i korridoren på skolan när 23454 försöker ta sej förbi...

 

...folk som tycker det är självklart att man inte kan dricka öl i en bastu på gymmet utan vara alkoholist och bli våldsam...

 

...folk som tycker det är självklart att man är rasist för att man tycker illa om några invandrare...

 

...folk som ställer dumma frågor på föreläsningar...

 

Exempel

 

Lärare: "Genom att lägga ihop 3/9delar med 4/9delar får vi att det blir 7/9delar..."

Korkad elev: "Det där 7/9delar..... vart kommer det ifrån?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har ett mål med med mitt pokerspelande!

 

Har inte spelat en hand i September förrens nu, vart lite puppig när jag missade goldstar med typ 100VIP i Augusti...

 

Men nu har jag som sagt hittat ett mål att sikta emot...

 

Tanken är att jag ska införskaffa en hagelbock av märket Beretta, närmare bestämt Beretta Ultralight de luxe...

 

Som den här sessionen såg ut så kan det nog ta ett tag innan det blir verklighet dock... men det brukar gå åt helvete när jag inte har spelat på några dagar... Nu blir det sängen och sova till lugna favoriter så tar jag nya tag imorgon...

 

---

 

Tillägg av saker som stör mej...

 

...Rix FM som hjärntvättar alla fjortisar att lyssna på skiten dom spelar...

 

...folk som inte kan erkänna att dom har fel...

 

...datorer som inte tar sej in på internet när man behöver det...

 

...folk som backar 4 inköp på 45min på Stars NL50 ikväll... dvs mej själv...

 

...att man inte får tjäna mer än 35k per läsår om man vill ha fullt lån från csn... "Det ska löna sej att jobba..." Jo, pyttsan!

 

...folk som säger att onlinepoker är riggat och kommer med ett 7k händers exempel på sin egen misär...

 

God Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samanfattning av 3 matcher från VM-kvalet:

 

Sverige lyckade vinna, och det var nya fräscha spelare som gjorde målen, hurra för det! Är Holmén fortfarande Sveriges största talang eller? Hur gammal är han nu? 27? 28?

 

Ungern bytte in Balasz Dzudszak(orka googla stavningen), den spelaren kommer bli grymt bra... Om man ska tro FM2008... och det ska man såklart...

 

England lyckades vinna med 4-1, Walcott gjorde 3 mål, hoppas han lyfter av det!

 

Danmark spöade Portugal efter en makalös upplösning, Jippie Hurra! Inte så bra för Sverige dock troligen...

 

----

 

För övrigt är jag för sjuk för att spela kort just nu och borde sova eftersom jag ska på Algebra och vektorgeometri-föreläsning imorgon...

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter man här och är förkyld som en jävla apa, feber och halsont ingår också, härligt!

 

Ska försöka ta mej till gymmet om ett par timmar, sedan kanske jag kan klämma in lite kortspel...

 

Måste fan ta mej i kragen nu och inte syssla med massa annat när jag lirar.

 

Här är exempel på hur jag spelar när jag har 9 bord öppna + surfar runt på nätet:

 

 

Seat 1: Sapo 187 ($50.25 in chips)

Seat 2: Black_Jim ($52.05 in chips)

Seat 3: JimHarbaugh ($49 in chips)

Seat 4: gutchi1 ($37.70 in chips)

Seat 6: Twizz76 ($86.80 in chips)

Sapo 187: posts small blind $0.25

Black_Jim: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Black_Jim Jack of SpadesJack of Clubs

JimHarbaugh: folds

gutchi1: calls $0.50

Twizz76: raises $2 to $2.50

Sapo 187: folds

Black_Jim: calls $2

gutchi1: calls $2

*** FLOP *** 5 of Diamonds8 of Clubs8 of Hearts

Black_Jim: bets $5

gutchi1: folds

Twizz76: calls $5

*** TURN *** 5 of Diamonds8 of Clubs8 of Hearts5 of Hearts

Black_Jim: bets $12

Twizz76: calls $12

*** RIVER *** 5 of Diamonds8 of Clubs8 of Hearts5 of Hearts3 of Hearts

Black_Jim: checks

Twizz76: bets $25

Black_Jim: calls $25

*** SHOW DOWN ***

Twizz76: shows 8 of Diamonds8 of Spades (four of a kind, Eights)

Black_Jim: mucks hand

Twizz76 collected $89.75 from pot

 

När man klicka på "call" på river där så börjar man fundera vad fan man håller på med? vad man slår? och hur man tänkte?... Svaren är: surfar, inget och inte alls...

 

---

 

På svt står det att Sverige ska tacka danskarna för att de tog poäng emot Portugal... hur menar dom då egentligen? Är det jag som fattar trögt?

 

---

 

På fredag om en vecka är det dugga i Algebra och vektorgeometri... yippiekayee! Ligger ca allting efter, men det brukar ordna sej...

 

That's it for now...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka idioter det finns

 

Jag har varit i skolan sedan 08:00. Det har varit föreläsningar fram till 17:00, därefter har jag stannat kvar och pluggat matte fram tills klockan blivit 19:30. Då har jag motvilligt tagit mej till gymmet där jag kör slut på kroppen. Sedan släpar jag mej ut till cykeln och börjar den långa slitsamma färden hemåt, ovetandes om det fruktansvärda som ska hända inom kort.

 

När jag cyklat drygt halvvägs närmar jag mej en korsning där det passerar bilar med jämna mellanrum. Det är svag nerförsbacke mot korsningen, det är mörkt ute och jag saknar både lysen och reflexer på cykeln. När det endast återstår ett fåtal meter till korsningen ser jag två strålkastarljus som lyser upp i kvällsmörkret. Jag bromsar in och tänker att bilen lätt hinner passera innan jag ska över.

 

Men då händer det, bilen bromsar också in! Jag rullar sakta fram emot korsningen och söker bilföraren med blicken, han håller fortfarande ner hastigheten men inbromsningen har avtagit. Han planerar att åka, men vill vara säker på att jag inte åker ut framför honom. Jag saktar in ännu mer, jag står nästan stilla på cykeln... Bilföraren hittar min blick och avvaktar... Efter vad som känns som en evighet ger han lite gas och åker genom korsningen, men det är redan försent, jag klarar det inte längre, trots ett evigt kämpande så sker det oundvikliga... Foten åker ner i backen!

 

Sjuuuuuuuuuuukt jobbigt att ta sej upp och komma iväg igen när man är så trött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow, jag har aldrig tittat in här innan.

Och det är jag jävligt glad över. tragik.

En NL50 grinder som tror han är bättre än typ allt och alla.

 

Nåja, det beror nog på vad vi pratar om... om det är kortspel du syftar på så är jag förmodligen sämre än allt och alla... om det handlar om vishet och massa saker som har med intellekt att gör ligger jag nog en hel del efter också...

 

Handlar det om att trampa folk på tårna så kanske jag ligger lite längre fram tydligen...? ...eller också är det här det sämsta som skrivits whatsoever...

 

Vet inte var du fått uppfattningen att jag tror jag är bättre än allt och alla ifrån, det är inte den uppfattning jag vill att folk ska ha om mej...

 

För övrigt är jag jävligt nöjd att du bemödade dej med att ge en kommentar här iaf... Känns stort på nått vis, du är ju ändå en "kändis"... och då menar jag inte som en "Ensam mamma söker-kändis" utan en riktig en...

 

 

Wow, var längesen jag hörde nåt så drygt...

Alla kan väl inte vara lika ödmjuk som dig djens

 

1, Han är puppig för att jag skrev nått om honom och Klyka, en kommentar som enbart var riktad mot sistnämnda då denne ofta är ute och sneseglar utan att inse det. (Djens slank med för att Klyka påstod att han var likadan) Tycker dock kändisen ovan ofta har vettiga saker att komma med, men det framkom inte i den kommentaren... och förresten saknar betydelse också...

 

Detta alternativ står med för att det mej veterligen är enda gången jag och Jensaponken skrivit i samma tråd... Borde dock inte vara anledning för honom att att bli sur, vilket gör följande alternativ mycket mer troligt...

 

2, Jag skriver helt enkelt förjävla tråkiga saker som inte är varken roande eller intressanta...

 

...men inte slutar jag för det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att kolla på debatt idag, 08orna tyckte man skulle lägga ner glesbygden...

 

Vilket jävla storhetsvansinne har man inte om man tänker så?

 

Då är det bättre att vi delar upp landet, så kan 08ornas skattepengar gå till att hålla efter sin egen skadegörelse och göda sina politiker. Medan folk på landet kan lägga sina skattepengar på roligare saker... och just det, 08orna kan få köpa lite skog av glesarna, dyrt!

 

Klart som fan att folk ska få bo där de vill och ändå ha tillgång till sjukvård, apotek, bensin osv...

 

Men men, man har ju aldrig sett en 08a som bryr sej om någon annan än sej själv...

 

http://www.youtube.com/watch?v=iGRSM1m5iMo

 

"Jag är en av dem som slavar på kung Keops pyramid,

det är vi som jobbar nere invid foten.

Och vi sliter och vi svettas, för att inte tappa tid.

Det är synd om dem som inte fyller kvoten

 

Har man en gång kommit hit, blir man aldrig mera fri.

Om man slutar här, så slutar man i gropen.

Men om kungen sägs att han är son av solen.

 

Bakom femton dubbla reglar,

bakom femton dubbla lås,

håller rikedomen hov i maktens salar.

Här finns ingenting som hotar, här finns ingenting som stör.

Här är tankarna och rummen lika svala.

 

Och om någon måste dö,

eller några ska ha spö,

finns det andra som kan verkställa besluten.

Hit hörs aldrig ångestropen eller tjuten.

 

Så det verkar som om det i varje tid,

och i alla sorters folk,

finns några som vill bygga pyramider.

Där dem själva sitter överst,

och har makten i sin hand,

medans dem som lever nedanför de lider.

 

Om dem där uppe i det blå inte längre vill förstå,

utan föraktar alla de som ger dem mat,

ska pyramiderna tillsist bli deras grav."

 

... man kan ju hoppas... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, var längesen jag hörde nåt så drygt...

Alla kan väl inte vara lika ödmjuk som dig djens

 

Det kanske fanns en anledning bakom vad jag skrev?

Varför ska jag behöva ta en massa skit och bara vara tyst?

 

Han är puppig för att jag skrev nått om honom och Klyka, en kommentar som enbart var riktad mot sistnämnda

 

Ehhh, sämsta undanflykten på rätt länge? lite sent att försöka köra en suckup i efterhand känns det som. Varför inte bara undvika att dryga dig med folk du aldrig pratat med innan från första början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh, sämsta undanflykten på rätt länge? lite sent att försöka köra en suckup i efterhand känns det som. Varför inte bara undvika att dryga dig med folk du aldrig pratat med innan från första början?

 

Nått suckup ser jag ingen anledning till... däremot var det ett förtydligande, då jag inte hade anledning att kasta skit på dej... Klyka hade skrivit nått i stil med att du aldrig inser när du har fel alldeles innan... vilket ju var att kasta en ganska stor sten i ett ganska trångt glashus... Men efter som det framkom som det gjorde så ska du få en uppriktig ursäkt:

 

Jag ber om ursäkt för att jag råkade snacka skit om dej!

 

Nu behöver du inte ödsla mer tid här...

 

...och ja, jag ska sluta dryga mej mot folk, finns tillräckligt med sådana personer redan... och jag är både snäll och trevlig egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, fattar verkligen inte varför du orkar slösa en massa tid på att ursäkta dig för djens, när han gör sitt bästa för att både klättra upp på den höga piedestal du byggt upp åt honom och gnugga ditt ansikte i skiten.

 

Äsch, det är inte så svårt att be om ursäkt på ett forum, man bara skriver ett antal ord i en viss ordning, så kanske nån känner sej bättre till mods...

 

Fast du kommenterar inte att du nämns ovan, betyder det att du håller med i att du har svårt att säga: "Okej, jag erkänner, jag har fel!"? :-P

 

...btw, ju högre man klättrar desto tyngre faller man har jag hört...

 

---

 

Alvedon farligt för barn

Nu har några lärda män kommit fram till att alvedon kan skada barn, chansen att få astma ökar med 50%.

 

Det är klart det inte är bra att tugga en massa tabletter, det fattar väl vem som helst. Men hur många barn har astma egentligen? Typ, inte skitmånga... också lägger man till 50% av dessa... så betyder det att ungefär lika många + jätte få till skulle drabbas... och den risken tar nog gärna en mor när hennes lille grabb ligger och spyr med rännskita och högfeber...

 

Föräldrar som trycker i sina barn alvedon bara för att dom är lite varma när dom varit ute i solen några timmar borde dock stå till svars om deras ungar skulle drabbas av något...

 

Vad vill jag ha sagt?

 

Jo,...

...att detta forskningsresultat är obetydligt.

...att man ändå inte ska proppa ungar full av tabletter.

 

Ha en bra helg!

 

Jag återkommer på söndag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, det är inte så svårt att be om ursäkt på ett forum, man bara skriver ett antal ord i en viss ordning, så kanske nån känner sej bättre till mods...

 

Saken är den att du inte har något att be om ursäkt för. Du hade väl ganska rätt om både mig och djens. Men djens var tvungen att gå till anfall mot dig ("dryga sig med någon han aldrig pratat med innan från första början", för att använda hans egna ord), och på ett sätt som var väldigt mkt "jag står högre än dig", troligen mkt för att du bjöd på det.

 

Finns ingen anledning att boosta hans ego ännu mer. Framför allt inte på din egen bekostnad. Du verkar vara en alldeles för bra snubbe för att du ska underordna dig djens.

 

Fast du kommenterar inte att du nämns ovan, betyder det att du håller med i att du har svårt att säga: "Okej, jag erkänner, jag har fel!"? :-P

 

Jag har inte svårt att säga det när jag väl kommer på att jag har fel. Har hänt många gånger, även om motsatsen händer betydligt oftare. För det mesta argumenterar jag livligt och enträget, för att jag verkligen står för det jag säger och tror på det. Jag har starka åsikter i många frågor, och dem backar jag inte för bara för att vara lite snäll och trevlig mot nån random forumsnubbe.

 

Mitt främsta problem är väl att jag tenderar att alltid ta sista ordet.

 

http://pokerforum.nu/forum/1072792-post67.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att du inte har något att be om ursäkt för. Du hade väl ganska rätt om både mig och djens. Men djens var tvungen att gå till anfall mot dig ("dryga sig med någon han aldrig pratat med innan från första början", för att använda hans egna ord), och på ett sätt som var väldigt mkt "jag står högre än dig", troligen mkt för att du bjöd på det.

 

Finns ingen anledning att boosta hans ego ännu mer. Framför allt inte på din egen bekostnad. Du verkar vara en alldeles för bra snubbe för att du ska underordna dig djens.

 

Att jag kombinerar ihop några ord till en ursäkt betyder nödvändigtvis inte att jag menar så jättemycket med det... och jag tror inte han bryr sej heller... Vill han klättra får han göra det, jag trivs bra här nere...

 

Jag har inte svårt att säga det när jag väl kommer på att jag har fel. Har hänt många gånger, även om motsatsen händer betydligt oftare. För det mesta argumenterar jag livligt och enträget, för att jag verkligen står för det jag säger och tror på det. Jag har starka åsikter i många frågor, och dem backar jag inte för bara för att vara lite snäll och trevlig mot nån random forumsnubbe.

 

Mitt främsta problem är väl att jag tenderar att alltid ta sista ordet.

 

http://pokerforum.nu/forum/1072792-post67.html

 

Detta gör att det är jävligt kul att läsa det du skriver, väldigt ofta man vill in och skrika åt dej... men ofta är jag inte så insatt och gör bäst i att hålla käften... fast du har haft rätt ibland också, ifall det låter som jag bara klankar ner på dej :-P...

 

---

 

I torsdags satt jag uppe till kl 03:00 och svarade på en jävla massa introduktionsfrågor i datorteknik... dessa skulle skickas in senast ikväll... Igår kompletterade jag med två uppgifter sen deletade jag dokumentet med frågor och svar utan att ha skickat in det... bara att börja om igen imorse då! Det där en typ av hjärnsläpp som är ganska vanliga i mitt liv...

 

---

 

Jävlar va de förmodade topplagen i Premier League tappar poäng såhär i inledningen, spännande!

 

---

 

Nu ska jag iväg och ha matteföreläsning, finns det roligare sätt att tillbringa en eftermiddag? Jag tvivlar...

 

---

 

Tack för kärleken affe! Det känns stort! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...