Gå till innehåll

TNL $100 Misslyckad squeeze träffar TP


Recommended Posts

Hittar handen i PT så jag minns inte hur spelet/image/tilt osv inverkar. Är det ok spelat på flopp? Borde jag checkat? Lätt syn/fold?

 

Seat 1: Luigi99 ($145.65 in chips)

Seat 2: Paypervie ($93.90 in chips)

Seat 3: perne ($23.05 in chips)

Seat 4: PokerYoda ($100 in chips)

Seat 5: Bellboy ($100.20 in chips)

Seat 6: brxn ($106.90 in chips)

 

perne: posts small blind $0.50

PokerYoda: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to PokerYoda King of Diamonds9 of Spades

 

Bellboy: folds

brxn: folds

Luigi99: folds

 

Paypervie: raises to $3

perne: calls $2.50

PokerYoda: raises to $12

Paypervie: calls $9

perne: calls $9

 

Det var ju tänkt som en squeeze. Knappen kan väl ha vad som helst och jag vill inte se en flopp med min hand ur position. Kände väl inte heller för att kasta handen. Så jag höjer men hur som helst synar ju båda.

 

----- FLOP ----- 3 of Diamonds7 of DiamondsKing of Clubs

 

perne: checks

PokerYoda: bets $26

Paypervie: raises to $81.90 and is all-in

perne: is all-in $11.05

 

Träffar ju TP så jag har ju en hand iaf. Frågan är ju om Paypervie sätter mig på en (missad) squeeze tillräckligt ofta för att jag ska kunna syna? Att Perne synade bryr jag mig inte om, han är committad och potten är ju utspädd med Paypervie´s pengar. Men borde jag kanske checkat för att inducera en bluff?

 

Preflopp är ju inte standard men ibland squeezar jag där med den handen och så blev det denna gång. Men vad är optimalt på flopp.

 

Snälla, svara inte bara Check/fold/bet/checkraise. Skit hellre i det då!

 

Tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

????????

 

Antar att han menar, vilket jag håller med om, att situationen inte är särskillt readsberoende för att kunna ge en analys av.

 

Eftersom stackarna, i förhållande till potten, är så små finns det inte så mycket utrymme att bli fancy. Är min read att jag är slagen och borde lägga mig så är det helt enkelt det jag ska göra och tvärtom.

 

Så om jag frågar vad jag ska göra samtidigt som jag själv säger att det är en ("readbaserad") fold så borde svaren jag får här vara att jag ska just folda. Om någon tycker att jag ska spela vidare trots en read om fold så är det ju rimligtvis på grund av potodds och liknande matte och isåfall, om det är matte som avgör vad jag ska göra trots min read, så hade ju inte readen behövt anges i ursprungsposten.

 

Lite förenklat kan man väl fråga sig vad personen som ville jag skulle ange reads hade tänkt att ge för svar om jag angav en read?

 

Det låter som om svaret bara hade varit att följa sin read vilket ju inte är mycket till råd egentligen. Och om jag inte ska följa min read måste det ju bero på ett matematiskt beslut som uppenbarligen inte behöver en read (eftersom readen då skulle vara "fel")

 

Så på vilket sätt skulle min read påverka någons analys, utan att jag själv redan satt inne med "rätt" svar och i så fall inte behöver tips och ideer.

 

Jag tycker att det blir lite svårt att sätta ord på mina tankar. Sålösågo kan kanske utveckla mer om han/hon orkar.

 

Som en liten parantes tycker jag att det är kul att jag av en händelse surfat in på den här tråden med tanke på "pokersharks" kommentar om read och mitt egna snack om "standard" ;-)

 

http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/45290-aq-far-mothugg-pa-enfaergad-braeda-nl100.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte spelet för fem öre.

Du försöker dig på ett spel preflop och får två syner.

Redan där måste du inse att om du träffar K kommer du vara blockad.

Vad sätter du dom på egentligen?

Du lär knappast få bort ett toppar med din continue-bet.

Ett tips är att ge upp stoltheten och faktiskt checkfolda här för du slår väldigt lite som det ser ut.

Hade däremot spelat såhär om vi kommit HU men nu möter vi två spelare och jag tror knappast att du ledde här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte spelet för fem öre.

Du försöker dig på ett spel preflop och får två syner.

Redan där måste du inse att om du träffar K kommer du vara blockad.

Vad sätter du dom på egentligen?

Du lär knappast få bort ett toppar med din continue-bet.

Ett tips är att ge upp stoltheten och faktiskt checkfolda här för du slår väldigt lite som det ser ut.

Hade däremot spelat såhär om vi kommit HU men nu möter vi två spelare och jag tror knappast att du ledde här.

 

Ett CB tycker jag verkligen inte är speciellt. Perne har typ $11 i en $36 pott (cirka) så detta räknar jag mer eller mindre som HU. Och den andra fi kan väl lätt sitta med AQ, AJ, AT, QQ, JJ, TT, 99, 88 och ännu lägre och olika SC så det finns gott om händer jag slår som han spelar vidare med generellt från mitt 3-bet preflopp, utan reads, på den här nivån. Menar du att jag bara ska checkfolda mitt toppar här????

 

Med stackar som bara är typ 2 x pott????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett CB tycker jag verkligen inte är speciellt. Perne har typ $11 i en $36 pott (cirka) så detta räknar jag mer eller mindre som HU. Och den andra fi kan väl lätt sitta med AQ, AJ, AT, QQ, JJ, TT, 99, 88 och ännu lägre och olika SC så det finns gott om händer jag slår som han spelar vidare med generellt från mitt 3-bet preflopp, utan reads, på den här nivån. Menar du att jag bara ska checkfolda mitt toppar här????

 

Med stackar som bara är typ 2 x pott????

 

My bad, missade den andra FIs stackstorlek.

Menar bara att rätt många gånger lyckas inte det här sorts spelet på den här nivån.

Sen förstår jag ditt resonemang att när vi nu misslyckats med vårt preflop spel så får vi ändå något att bygga på.

Får väl bet/folda den här istället då?

agree?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My bad, missade den andra FIs stackstorlek.

Menar bara att rätt många gånger lyckas inte det här sorts spelet på den här nivån.

Sen förstår jag ditt resonemang att när vi nu misslyckats med vårt preflop spel så får vi ändå något att bygga på.

Får väl bet/folda den här istället då?

agree?

 

Ja, det tycker jag vore mera rimligt.

 

Mot en (två) ranom Fi på denna nivå. Vilka odds vill vi ha som sämst för att syna all-in höjningen (är all-in höjning egentligen ett ord?)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Call, på denna nivån verkar det av egen erfarenhet vara mode att göra moves på K-höga floppar och du träffar ju väldigt bra (HD-mässigt som bör vara minst sagt bred här)

 

Detta tycker jag också låter vettigt. Tyvärr tror jag bara att när han väl höjer mig så är AK och KQ en stor del av hans HD (med KQ i topp, av det som slår mig, eftersom AK kommer pusha pre emellanåt). Men vi får absolut inte glömma det "mode" du nämner om moves! Plus det faktum att många gör om sina QQ, JJ, TT och liknande till bluffar här.

 

Så vid vilka odds går brytpunkten mot random Fi här??? På en höft... Hur stort synar ni?

 

EDIT: Detta håller jag med om att det är väldigt readberoende så, skit i detta...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa aldrig att jag inte hade reads, bara att jag inte minns dem nu. Men kom igen, ofta finns det en "standard" att följa och det är den jag frågar efter. Och nej, jag orkar inte utveckla nu. Är trött och lite full.

Standard är väl inte ens att 3-betta K9. Har man schyssta reads på motspelarna så kan man självklart göra det men då bör man också veta vad man gör på en K-hög flop om Fi går all in. Därför anser jag det som väldigt readbetonat i denna hand. Är Fi en riktig lös fisk så är det bara att syna men är Fi en TAG grinder så är betfolden självklar. Utan reads säger jag betfold om du nu vill ha ett "standard move".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar handen i PT så jag minns inte hur spelet/image/tilt osv inverkar. Är det ok spelat på flopp? Borde jag checkat? Lätt syn/fold?

 

Seat 1: Luigi99 ($145.65 in chips)

Seat 2: Paypervie ($93.90 in chips)

Seat 3: perne ($23.05 in chips)

Seat 4: PokerYoda ($100 in chips)

Seat 5: Bellboy ($100.20 in chips)

Seat 6: brxn ($106.90 in chips)

 

perne: posts small blind $0.50

PokerYoda: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to PokerYoda King of Diamonds9 of Spades

 

Bellboy: folds

brxn: folds

Luigi99: folds

 

Paypervie: raises to $3

perne: calls $2.50

PokerYoda: raises to $12

Paypervie: calls $9

perne: calls $9

 

Det var ju tänkt som en squeeze. Knappen kan väl ha vad som helst och jag vill inte se en flopp med min hand ur position. Kände väl inte heller för att kasta handen. Så jag höjer men hur som helst synar ju båda.

 

----- FLOP ----- 3 of Diamonds7 of DiamondsKing of Clubs

 

perne: checks

PokerYoda: bets $26

Paypervie: raises to $81.90 and is all-in

perne: is all-in $11.05

 

Träffar ju TP så jag har ju en hand iaf. Frågan är ju om Paypervie sätter mig på en (missad) squeeze tillräckligt ofta för att jag ska kunna syna? Att Perne synade bryr jag mig inte om, han är committad och potten är ju utspädd med Paypervie´s pengar. Men borde jag kanske checkat för att inducera en bluff?

 

Preflopp är ju inte standard men ibland squeezar jag där med den handen och så blev det denna gång. Men vad är optimalt på flopp.

 

Snälla, svara inte bara Check/fold/bet/checkraise. Skit hellre i det då!

 

Tack!!

 

Tror inte att Paypervie sätter dig på squeeze tillräckligt ofta för att du ska syna, fold är ganska självklart enligt mig. Tycker du gör rätt i att satsa på floppen. Berätta nu vad som hände sen! synade du? vilka händer hade paypervie och perne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...