Gå till innehåll

Att splitta(transferra) ev vinster efter en SNG


RIK_123

Recommended Posts

med sin kompis.

Tex

Jag vet att det är ok enligt PS att 2 kompisar spelar på samma sng så länge det inte finns något suspekt, att de spelar som vanligt.

MEN hur ser PS på det om man skickar över ev vinster till polaren efteråt.

Jag brukar splitta med nån på MTT och då har det inte varit något problem om en eller både av oss cashade.

Jag bara undrade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med sin kompis.

Tex

Jag vet att det är ok enligt PS att 2 kompisar spelar på samma sng så länge det inte finns något suspekt, att de spelar som vanligt.

MEN hur ser PS på det om man skickar över ev vinster till polaren efteråt.

Jag brukar splitta med nån på MTT och då har det inte varit något problem om en eller både av oss cashade.

Jag bara undrade?

 

Säker på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på den?

 

Hej alla,

 

Det går jättebra att spela från vilken dator som helst. Restriktionen vi har är att två spelare från samma IP inte får spela på samma cash game-bord, eller i samma SnG-turnering med 45 spelare eller färre. MTT och HU-turneringar går bra.

 

Utöver det är det helt ok att spela på samma bord som vänner, även om man skulle ha spelat från den personens dator tidigare. När man gör detta är det dock såklart viktigt att man spelar mot sin vän på precis samma sätt som man skulle göra mot vem som helst.

Enligt pokerstars martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är det ok att spela på samma bord som bekanta. När man gör detta är det väldigt viktigt att man spelar mot sin bekant på precis samma sätt som man skulle göra mot vem som helst.

 

Regel nr. 9 Turneringsregler:

Poker är ett individuellt spel och inte ett gruppspel. Alla åtgärder eller chatt som avser att hjälpa en annan spelare är oetiska och förbjudna. Oetiskt spel – t.ex. att spela snällt och dumpa marker – kan komma att straffas, t.ex. genom att pengar tas från överträdarens konto och/eller att kontot avslutas.

 

Reglerna gäller oavsett vem man spelar mot.

 

Huruvida ni delar bankroll eller inte är inte något PokerStars har något att göra med.

 

MEN det är troligt att ni kommer att hamna i situationer där ni inte kan efterfölja reglerna ovan om ni delar bankroll, spelar samma turneringar och strävar efter att maximera ert resultat.

 

Därför skulle jag rekommendera er att inte spela samma turneringar.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...