Gå till innehåll

Klarar inte av överpar..


Recommended Posts

***** Hand 626619118 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 mars 2008 00:44:04

Julia 15 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: kung sture (39321.58)

Plats 2: adsum (6691.58)

Plats 3: Piitur (9650.27)

Plats 4: Fred66 (12397.52)

Plats 5: Baluupaz (8602.55)

Fred66 lägg LM 25.00

Baluupaz lägg SM 50.00

** Giv **

kung sture [N/A, N/A]

adsum [N/A, N/A]

Piitur [N/A, N/A]

Fred66 [N/A, N/A]

Baluupaz [Dh, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

kung sture Lägg

adsum Lägg

Piitur Höj till 200.00

Fred66 Lägg

Baluupaz Höj till 650.00

Piitur Syna 650.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 8s, 6k]

*** Bet Runda 2 ***

Baluupaz Passa

Piitur Satsa 650.00

Baluupaz Höj till 1650.00

Piitur Syna 1650.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 8s, 6k, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

Baluupaz Passa

Piitur Satsa 2350.00

Baluupaz Syna 2350.00

*** River(Board): *** : [2r, 8s, 6k, Ek, 10h]

*** Bet Runda 4 ***

Baluupaz Passa

Piitur Satsa 4150.00

 

Egentligen borde jag väl ha vägledning genom hela handen eftersom jag spelar den som ett rövhål. Åtminstone från turn och framåt, men nu när jag väl satt mig i läget. What to do? Har ingen read på spelaren i fråga. Har inte ens sett honom spela någonsin. Han berättade vad han hade efter handen, även om jag tror det var en lögn. Berätta gärna hur ni spelat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta inte turn? När äckelesset kommer så slår vi ju i stort sett ingenting. Brukar du variera att checka dina överpar på liknande floppar?

 

Handen vi rimligtvis kan sätta fi på slår ju oss numera. Ev checksyna riv om du tror att han kan bluffa dig.

 

 

Bet flop, får du en syn, betta turn och se vart du står, vik mot motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan juh ge dig lite vägledning om FI då du inte skrivit något om honom vilket kan ge ett helt annat ljus till handen.

Fi är tight/weak, han slår upp rätt sällan och är extra weak mot trebets.

-->> Hans HD känns rätt stark här.

Vilket linje som är bäst känner jag mig dock oförmögen att svara på, din linje hade jag iaf inte valt. Bättre att skjuta direkt på Flop när du slår om, framförallt med en problemhand som QQ. Men detta vet du nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan juh ge dig lite vägledning om FI då du inte skrivit något om honom vilket kan ge ett helt annat ljus till handen.

Fi är tight/weak, han slår upp rätt sällan och är extra weak mot trebets.

-->> Hans HD känns rätt stark här.

Vilket linje som är bäst känner jag mig dock oförmögen att svara på, din linje hade jag iaf inte valt. Bättre att skjuta direkt på Flop när du slår om, framförallt med en problemhand som QQ. Men detta vet du nog.

 

Ahaa, oke. Nä, hade ingen som helst read på honom. Har aldrig ens sett honom spela, som jag säkert nämnde. Men om det är som du säger, så antar jag att jag var fett slagen. Han sa efter handen att han hade JJ i alla fall. Tror dock inte på en sekund på det, allra helst inte så som du beskriver han. Borde nog pushat turn också för att se vart jag stod. Inte kan han syna med A hög på flopp oavsett? A+toppar (minns inte floppen) känns heller inte troligt. Sätter mig själv i trubbel. Inte direkt optimalt..

 

Om jag betar ut direkt och får omslag. Är jag då slagen direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta inte turn? När äckelesset kommer så slår vi ju i stort sett ingenting. Brukar du variera att checka dina överpar på liknande floppar?

 

Handen vi rimligtvis kan sätta fi på slår ju oss numera. Ev checksyna riv om du tror att han kan bluffa dig.

 

 

Bet flop, får du en syn, betta turn och se vart du står, vik mot motstånd.

 

Mer eller mindre ALLTID så betar jag ut i detta läget. Vad som fick mig att checka just denna gången var helt enkelt för att variera mig och testa något annat. Känner inte att esset hjälper honom på något sätt - har vi honom på flopp, så har vi honom även på turn. A8 känns inte särskilt troligt, och det finns inga drag så han kan inte ha A högt färgdrag exempelvis. Inte heller synar han ett omslag tom med AK - det känns inte särskilt begåvat. Han påpekade också efter handen att han älskar bag in box, dvs vin. Kanske ville påpeka att han var onykter? Hade känsla av bluff oavsett, borde kanske gått med den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker floppspelet är helt ok faktiskt. Bra med varians.

Turn skulle jag betta tungt för att se var ja stod.

Var med om en liknande hand live för några veckor sedan me blinds 100-100.

Spelade den ungefär som du och den har hållit mig sömnlös sen dess.

Betta turn tungt e vad ja kom fram till iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om han synar checkfoldar du river? Jag menar du gör ju om handen till en bluff, eller?

 

 

 

Har du verkligen spelat i två år?

 

Om du checkar floppen för att slå om, så slå om hårdare, runt 2k vill man gärna se, minst.

 

Tror du att esset inte hjälpte honom så är de ju bara att checksyna riv för att få ut lite bluffvärde med.

 

Och, nej, dt är mer än 2 år.

 

Sen finns ju 88 och framförallt AA i fi´s hd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om han synar checkfoldar du river? Jag menar du gör ju om handen till en bluff, eller?

 

Ja, i så fall. Då har han ju tydligt visat att han har mig slagen. Fått bekänna färg två gånger så att säga. Det finns ju inga drag han kan ha synat floppen med åtminstone. Till viss del kanske man gör det, kan man säga. Men det handlar ju om att se hur stark man är. Har svårt att se han syna omslaget på flopp med ak, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis kan AK vara en trolig hand. Raise-call preflop i position kan mycket väl vara AK. När du inte cb på floppen så är det rimligt att han testar om din raise pre var en steal (eller om du av någon anledning tycker illa om floppen).

När du slår om så lite lämnar du 3,6:1 i pottodds, om han tror att du checkar till honom på turn så har han 3,54:1 att träffa vilket gör synen till en bra sådan, om han sen kan få ut t ex. 2350kr vid en träff så ger det honom, med implicita odds, 5,95:1 eller 531kr i vinst för varje gång han gör synen.

 

Nu säger jag inte att det behöver vara AK men de troligaste händerna i det här läget skulle jag säga är 88, AA, AK, 57, 79

Egentligen kan jag tycka att "ställ" på rivern talar för att det inte skulle vara AK om inte FI tycker sig ha en bra read på att du är lite snett ute med JJ-KK.

 

Risken att du blev utspelad av JJ känns ganska liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i så fall. Då har han ju tydligt visat att han har mig slagen. Fått bekänna färg två gånger så att säga. Det finns ju inga drag han kan ha synat floppen med åtminstone. Till viss del kanske man gör det, kan man säga. Men det handlar ju om att se hur stark man är. Har svårt att se han syna omslaget på flopp med ak, faktiskt.

 

Har väldigt lätt att se han syna ditt omslag på flopp dels pga att det antagligen ser jävligt skumt ut och inte går ihop riktigt (Dvs en del air) samt att det är billigt.

 

Men jag menar jag får inte för mig att checka den här floppen eftersom de blir så jävla svårt när A kommer på turn, och lite jobbigt med en K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väldigt lätt att se han syna ditt omslag på flopp dels pga att det antagligen ser jävligt skumt ut och inte går ihop riktigt (Dvs en del air) samt att det är billigt.

 

Men jag menar jag får inte för mig att checka den här floppen eftersom de blir så jävla svårt när A kommer på turn, och lite jobbigt med en K.

 

 

Så du menar att man checkraisar ofta med luft än man contbetar ett omslag pre? Skulle vilja säga att det är precis tvärtom. 99 % av gångerna folk slår om preflop så contbetar dom. Detta innebär att man kan sitta på i stort sätt vad som helst då man spelar så. Om man däremot checkraisar, så känner åtminstone jag att man har något.

 

Håller dock med om att höga kort på turn är skrämselkort. Men tror du verkligen han synat omslag och checkraise på flopp med A8 eller Ax för den delen? Själv känner jag att set och låga överpar känns mest rimligt. Ett set behöver man inte slå om med återigen på den floppen iomed den är såpass ofarlig och han har position. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid drygt att spela ur pos, känner igen situationen...brukar ha jäkligt svårt att bestämma mig för hur jag ska lägga upp det själv.

 

Förstår tanken med att variera sig med checkraise på flopp men mot okänd Fi så känns det väl ganska onödigt + att man tappar info som man annars fått av ett standard-cb. Som nån sa, om du ska checkraisa, ta då i lite mer, och folda om han pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väldigt lätt att se han syna ditt omslag på flopp dels pga att det antagligen ser jävligt skumt ut och inte går ihop riktigt (Dvs en del air) samt att det är billigt.

 

Men jag menar jag får inte för mig att checka den här floppen eftersom de blir så jävla svårt när A kommer på turn, och lite jobbigt med en K.

 

Det är ju meningen att det ska se skumt ut... floppspelet alltså.

Dessutom tycker jag att flopp raisen är bra. dvs man kan få syn av en sämre hand om nu denna spelare är weak/tight som lendil hävdar.

Turn A e ju alltid tråkig oavsett om du bettar flopp och får kallsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han har 8Ts lr TT (kanske 7,9) och sätter dig på ungefär det du har, och vill sno den på turn, sen drar han ut på rivern och betar för värde. Ässet har han ju aldrig så den är du inte ens rädd för

Raisar också mer på flop, till 2k exakt

 

Riversynen finns inte tyvärr, du slår 75 lr typ 45. Antingen floppade han det, eller så drog han ut dig på rivern med många möjliga händer.

 

Hur gick handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite semi-off topic. Det fanns en spelare på iPoker för ca 1,5 år sedan som hette Piitur från Lund som var jävligt duktig. Det hjälper dock kanske inte med analysen direkt.

 

Han sätter dig förmodligen på ungefär det du har och antingen bluffar eller bettar för värde. Tror inte han har en helt random hand, med tanke på att han är "duktig" (om det nu är samma spelare), så det enda som du slår på rivern, som nån annan skrev, är 75. Tror inte så mycket på 45 faktiskt. Vad jag kan minnas så var han ganska 'vettig' (dvs. inte tok-aggro/lös som många andra duktiga spelare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...