Gå till innehåll

25/50 kr - hur skulle ni spelat den?


Recommended Posts

Bakgrund: Startade med 1500 typ 15 min tidigare. Det har aggats en del fram och tillbaka mellan Ravinda och mig, spelet har oftast avslutats av aggressorn på flop. Spelar typ LAG/LPA (aggar och slasksynar 3bet) ungefär som jag också gjort.

Den enda tidigare handen jag limpat höjning ur pos som här har jag också bettat ut flop och då lagt för omslag av agg (enda handen jag spelat mot klättermus som i övrigt verkar ganska TAG)

 

 

***** Hand 624405462 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 mars 2008 00:54:44

Julia 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Ravinda (4395.29)

Plats 2: JAG (2682.27)

Plats 3: 15öre (1925.00)

Plats 4: Jimanjo (2823.53)

Plats 5: klättermus (9925.00)

Ravinda lägg LM 25.00

JAG lägg SM 50.00

 

** Giv **

JAG [7h, 7r]

 

*** Bet Runda 1 ***

15öre Lägg

Jimanjo Lägg

klättermus Höj till 222.00

Ravinda Syna 222.00

JAG Syna 222.00

*** Flop(Board): *** : [10k, Dk, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

Ravinda Passa

JAG Satsa 400.00

klättermus Syna 400.00

Ravinda All-in 4173.29

 

 

Vill bara ha kommentarer på spelet EFTER floppen tack.

Vad skulle ni sätta dom andra på för händer här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inget annat än syn. är du slagen så drar du ut.

 

In med smeten. Det finns ju inget annat alternativ. Precis som nabbes säger, så kommer du dra ut om det nu är så att du ligger under. Den spelare som har sämst hand när pengarna åker in vinner i stort sätt alltid. Så jag vore nästan mer rädd om du INTE hade bästa handen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med smeten. Det finns ju inget annat alternativ. Precis som nabbes säger, så kommer du dra ut om det nu är så att du ligger under. Den spelare som har sämst hand när pengarna åker in vinner i stort sätt alltid. Så jag vore nästan mer rädd om du INTE hade bästa handen..

 

VIlle du ha ngt sagt med det inlägget eller är jag bara jätte trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIlle du ha ngt sagt med det inlägget eller är jag bara jätte trött.

 

Av dom två alternativen måste det vara att du är trött. Menade absolut inget personligt, utan höll bara med. Kan snarare vara så att man åkt på det själv för många gånger, och därför resonerar så men då riktas ilskan mot SvS och ingen annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna naturligtvis. Gissar att dom andra har färg repektive top par alt. färgdrag. Men det går knappast att lägga hursomhelst.

 

Set på floppen har jag bara lagt en gång i mitt liv..efter bett, raise, reraise, ytterligare reraise...osv.och jag hade rätt, de två andra tighta spelarna hade båda två träffat högre set!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar alla på en gång + slutet

 

Ville alltså ha svar på vad ni skulle sätta de andra på, men att få svar på det man frågar är som vanligt för mkt begärt. Som musen redan avslöjat satt han alltså på KJ klöver, den andra göken hade TPTK + nötfärgdrag.

 

JAG All-in 2460.27

klättermus Syna 4173.29

*** Turn(Board): *** : [10k, Dk, 7k, 9k]

*** River(Board): *** : [10k, Dk, 7k, 9k, 10s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 11457.85

Ravinda [Dr, Ek] Färg med ess i topp Vinst: 0.00

 

klättermus [Knk, Kk] Färgstege Vinst: 11457.85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mossberg jag hade KJ klöver och du fick inte dra ut men du kan inte folda där ändå puss//klätter

 

Tyckte väl det luktade bäver lång väg av kallsynen där men det var som sagt bara o syna och hoppas. Tog nåra sekunder för mig att fatta vad som hände efter rivern dock. Vi ses på nästa skottdag musen´;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...