Gå till innehåll

NL30 - Riverbeslut med QQ


Recommended Posts

Fi har statsen 77.8/16.7/1.7 efter 35 händer. Har sett honom bluffa på en fyrfärgad bräda med bara topp-par tidigare så vet att han är kapabel till det. Han gillar även att syna ner bluffar med så lågt som t.ex. bottenpar. Vad gör man på rivern...känns som om han sitter med någonting iaf...:rolleyes:

 

Övriga åsikter om hur handen spelats? Synar pre för att undvika A eller K denna gång.

 

 

 

 

** Game ID 942688455 starting - 2008-03-07 14:43:53

** Wigeon [Hold em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- becci sitting in seat 1 with $20.35

- Pockets_King sitting in seat 2 with $51.45 [Dealer]

- larsAAA sitting in seat 3 with $39.62

- Qsamoo sitting in seat 4 with $30.34

- _Calypso_ sitting in seat 5 with $31.58

- IgotAK47 sitting in seat 6 with $15.30

larsAAA posted the small blind - $0.15

Qsamoo posted the big blind - $0.30

** Dealing card to _Calypso_: Queen of Clubs, Queen of Diamonds

_Calypso_ raised - $1.20

IgotAK47 folded

becci folded

Pockets_King raised - $4.20

larsAAA folded

Qsamoo folded

_Calypso_ called - $4.20

** Dealing the flop: 2 of Spades, 2 of Clubs, 6 of Hearts

_Calypso_ bet - $4.00

Pockets_King called - $4.00

** Dealing the turn: 9 of Clubs

_Calypso_ bet - $7.50

Pockets_King called - $7.50

** Dealing the river: Ace of Spades

_Calypso_ checked

Pockets_King bet - $9.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat, du får trots allt väldigt bra odds. Känns som en sån kille kan sitta nästan precis vadsomhelst även om han faktiskt kommer ha ett ess ganska ofta här.

 

För övrigt tycker jag du bettar för lite på både flopp och turn. hade nog även försökt checkraisa flopp istället för att betta ut flopp om han tenderar att C-betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat, du får trots allt väldigt bra odds. Känns som en sån kille kan sitta nästan precis vadsomhelst även om han faktiskt kommer ha ett ess ganska ofta här.

 

För övrigt tycker jag du bettar för lite på både flopp och turn. hade nog även försökt checkraisa flopp istället för att betta ut flopp om han tenderar att C-betta.

 

Något i den stilen hade jag också gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm varför bettar du rakt in i aggressorn på flopp? Checkraisa han eller checksyna. Genom att vara först att beta ut får du han att slänga händer du slår.

 

Turn fortsätter du i samma agenda... aja... om vi bortser från ditt floppspel så kan han ha flera händer du fortfarande slår. Jag har VÄLDIGT svårt att se att han ska ha ett ess där, den enda handen som känns rimlig är väl isåfall A6 alt. A2... dock brukar inte folk på micronivåer slå om med dessa händer pre.

 

Jag skulle gissa att han sitter med ett pocket, mycket möjligt att det är lägre än ditt, typ TT, JJ.

 

Given syn på riv som spelat. Händer som är troliga som slår dig är 99 & KK.

AK clubs kanske han kan ha, men folk brukar va så veka och slänga på missad flopp. Syyyn iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm varför bettar du rakt in i aggressorn på flopp? Checkraisa han eller checksyna. Genom att vara först att beta ut får du han att slänga händer du slår.

Tanken med att leda in i preflop höjaren är att få honom att raisa. Om du exempelvis antar att han har 1010 (som du gör senare i din post) är det väldigt troligt att han höjer med tanke på brädans utseende. Anta vidare att hero hade bettat en normal bet in i fi (typ 6-7) och den sistnämnde väljer att höja strax under pott (typ 20-25). Då är han commitad. Om du istället väljer att checkraisa kanske han får för sig att folda. Om det sedan är rätt att beta in i fi i denna specifika han är en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf synade jag, och visst visade han upp ett ess. Skulle nog betat lite mer på floppen och turn nu i efterhand, även om han nu ändå inte får pottodds till det.

 

 

_Calypso_ checked

Pockets_King bet - $9.90

_Calypso_ called - $9.90

Pockets_King shows: Ace of Hearts, King of Hearts

_Calypso_ mucks: Queen of Clubs, Queen of Diamonds

Pockets_King wins $48.65 from the main pot

End of game 942688455

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...