Gå till innehåll

Jag Blir Så Jävla Tiltad


Dave^

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Koncept: 4-bet/fold

 

Ponera att vi öppnar från Co med XX och button 3-bettar. Vi ger honom dels en vid 3-bet range och en push range.

 

3-bet range:

77+, AJ+, ATs-A8s, KQ, KJs-K9s, QJs, QTs, JTs, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s

 

Push range:

AQ+, TT+

 

3-bet rangen är 13% av alla händer man kan ha och push rangen är 4,7%. Utav ovanstående inser vi att när vi 4-bettar kommer fi pusha 4,7/13 = 36% av gångerna och folda resterande 64% av gångerna.

 

Vi öppnar till $7 från Co, Fi 3-bettar till $24 och vi 4-bettar till $56. Blindsen är på $1 och $2. Således är potten $34 innan vi 4-bettat. Vad blir det för EV av vårat spel?

 

0,64*34-0,36*56 = 1,6

 

Om Fi inte pushar med AQ och fortfarande har en vid 3-bet range stiger vårat EV betydligt. Har man inte 4-bettat Fi mycket, är det rimligt att anta att de foldar AQ med hög frekvens. Vidare spelar det stor roll till vilken summa vi 4-bettar. Kan man göra 4-betten mindre och få samma resultat är det bra. Av någon anledning gillar jag att 4-betta till $56. Det känns som det får mer respekt än när man 4-bettar till säg $52. :-)

 

Utöver att det ger profit att 4-betta (med rätt förutsättningar) ger det oss även en aggressiv image och fiskarna kommer betala av våra händer lättare. Samt slipper vi att bli överkörda förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort session på nl400. Hade egentligen tänkt spela längre, men jag kände att jag kom in fel i matchen. Jag började med att spela en hand riktigt dåligt:

 

Jag hade en lös image på bordet och hade höjt säkert 5-6 gånger i rad (visserligen med bra händer, men det vet ju inte dem). Mot Fi ifrågan hade jag skjutit två gator nyligen och även 3-bettat honom någon gång. Så han lär ju se mig som en riktig bluffare. Därför är det ju sjukt dåligt att betta denna turn. Det enda jag kan "glädja" mig med är väll att jag hade torskat lika mycket oavsett eftersom att jag hade satt flushen på rivern om jag checkat bakom. Men jag blir ändå riktigt tjurig på mig själv när jag gör uppenbara -EV spel.

 

EverestPoker Game #2991597925: Table Ikimba-4 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 16:15:44 - 2008/03/20

Seat 1: Drainlife ($527.00)

Seat 2: C@Rter87 ($191.00)

Seat 3: __Libertin__ ($494.00)

C@Rter87 posts the small blind of $2.00

__Libertin__ posts the big blind of $4.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__8 of Clubs9 of Clubs

Drainlife folds

C@Rter87 calls $2.00

__Libertin__ raises to $18.00

C@Rter87 calls $14.00

*** FLOP *** 4 of Hearts7 of ClubsKing of Clubs

C@Rter87 checks

__Libertin__ bets $28.00

C@Rter87 raises to $60.00

__Libertin__ calls $32.00

*** TURN *** 4 of Hearts7 of ClubsKing of ClubsKing of Diamonds

C@Rter87 checks

__Libertin__ bets $156.00

C@Rter87 calls $113.00 and is all-in

 

Om man känner att man kommer in fel i matchen och att saker och ting går fel, så tror jag att man tjänar mycket på att lämna borden och ta en kort paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cardrunners

 

Idag fixade jag ett nytt medlemskap på cardrunners. Jag kollade Sbrugby 31 - $2-4 NL där "Sbrugby sweats CR Marketing Director ezmogee and helps him introduce some more creative plays to his 6-max game.". Jag tycker det var en mycket bra video och jag lärde mig en del nya saker och fick essentiella saker repeterade. Nedan tänkte jag lista dem i slumpad ordning:

 

  • CB och 3-betta folk enda tills de verkligen visar att de spelar tillbaka
  • Överväg alltid alla dina alternativ
  • Pocket par spelar bättre ur position än SC (det visste jag sedan tidigare, men det skadar inte att höra det igen ;))
  • Spela solid poker till 90-95%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck Poker (varning för ett inlägg med bara en jälva massa klagande om hur orättvist allt är)

 

Fy fan vad poker är segt ibland! Jag har lirat lite kortare sessioner idag, men det känns som inget går vägen och hela tiden möter jag stål vid fel tidpunkt. Eftersom att det har gått segt under några veckor nu så är självförtroendet väldigt lätt att rasera och just nu vågar jag inte lita alls på några av mina spel. Variansen i pokern är så sjukt jobbig - jag hatar att inte veta om man förlorar för att man har spelat dåligt eller bara för att man har haft oflyt. Om det inte vänder snart kommer jag nog lägga ner pokern. För hur jävla kul är det att aldrig vinna!? Näh, det är jävligt tråkigt och varför ska man göra saker som suger ***.

 

EDIT: Kan inte göra mycket annat än att skratta åt mig själv när jag läser det här dagen efter. :-) Jag har lätt att bli riktigt frustrerad efter en dålig session, men brukar å andra sidan kunna släppa det helt typ 30 min senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koncept: 4-bet/fold

 

Ponera att vi öppnar från Co med XX och button 3-bettar. Vi ger honom dels en vid 3-bet range och en push range.

 

3-bet range:

77+, AJ+, ATs-A8s, KQ, KJs-K9s, QJs, QTs, JTs, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s

 

Push range:

AQ+, TT+

 

3-bet rangen är 13% av alla händer man kan ha och push rangen är 4,7%. Utav ovanstående inser vi att när vi 4-bettar kommer fi pusha 4,7/13 = 36% av gångerna och folda resterande 64% av gångerna.

 

Vi öppnar till $7 från Co, Fi 3-bettar till $24 och vi 4-bettar till $56. Blindsen är på $1 och $2. Således är potten $34 innan vi 4-bettat. Vad blir det för EV av vårat spel?

 

0,64*34-0,36*56 = 1,6

 

Om Fi inte pushar med AQ och fortfarande har en vid 3-bet range stiger vårat EV betydligt. Har man inte 4-bettat Fi mycket, är det rimligt att anta att de foldar AQ med hög frekvens. Vidare spelar det stor roll till vilken summa vi 4-bettar. Kan man göra 4-betten mindre och få samma resultat är det bra. Av någon anledning gillar jag att 4-betta till $56. Det känns som det får mer respekt än när man 4-bettar till säg $52. :-)

 

Utöver att det ger profit att 4-betta (med rätt förutsättningar) ger det oss även en aggressiv image och fiskarna kommer betala av våra händer lättare. Samt slipper vi att bli överkörda förstås.

 

Bra skrivet! Ingen aning om det stämmer iofs :D

 

Tänkt en del på 3986-brädan eller vad det var, påminn mig om att jag ska svara sen, kom precis fram till BKK och är farligt seg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen speciell read på Fi. Men jag tror inte att han är en jätte donk åtminstone. Vill vi höja turn? Personligen vill jag syna för att en raise torde skrämma iväg det vi slår och samt så ger vi Fi chansen att få in mer pengar på turn med set/bättre två par vilket suger.

 

EverestPoker Game #2987173911: Table Suva-13 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 16:48:19 - 2008/03/19

Seat 1: CronosIII ($117.00)

Seat 2: MALDIVAS ($275.45)

Seat 3: __Libertin__ ($269.35)

Seat 4: FrisovdM ($353.80)

Seat 5: rdmarta ($274.25)

Seat 6: --darupi-- ($103.05)

MALDIVAS posts the small blind of $1.00

__Libertin__ posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__Ace of Diamonds3 of Diamonds

FrisovdM folds

rdmarta calls $2.00

--darupi-- folds

CronosIII folds

MALDIVAS calls $1.00

__Libertin__ checks

*** FLOP *** 4 of Diamonds3 of Spades8 of Diamonds

MALDIVAS bets $4.00

__Libertin__ calls $4.00

rdmarta folds

*** TURN *** 4 of Diamonds3 of Spades8 of DiamondsAce of Clubs

MALDIVAS bets $12.00

__Libertin__ ?

 

Fi har inte varit vid bordet länge och jag har inte hunnit snappa upp någon read alls tyvärr. Detta gör förstås handen lite jobbigare. Hur som helst, vilken linje ska vi ta? Jag funderar på syn alla turn utom Q/K/9 och fold mot river bett som standard? Checkar Fi antar jag att vi måste bett/syna eller så kan vi iofs checka bakom och syna många rivers. Att vi inte behöver syna rivern om turn blankar grundar jag på att många tror de kommer bli synade även på rivern om de blivit synade på turn.

 

EverestPoker Game #2987157986: Table Suva-18 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 16:45:01 - 2008/03/19

Seat 1: __Libertin__ ($228.80)

Seat 2: McKelley ($112.00)

Seat 3: Juntho ($254.50)

Seat 6: Sommer7 ($209.50)

McKelley posts the small blind of $1.00

Juntho posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__Jack of DiamondsAce of Diamonds

Sommer7 folds

__Libertin__ raises to $7.00

McKelley folds

Juntho calls $5.00

*** FLOP *** Jack of Spades5 of Clubs10 of Hearts

Juntho checks

__Libertin__ bets $12.00

Juntho raises to $35.00

__Libertin__ ?

 

Riktigt jobbigt läge tycker jag. Vidare borde jag bara checkat pre - onödigt att bygga pott ur position med en dålig hand som KJo. Fi spelar 29/12 över 50 händer. Vad är våran plan? Hade ni pushat om vi varit $200 BB djuppa istället? Ska käka nu, men postar mina tankar senare. ;)

 

EverestPoker Game #2987230247: Table Suva-18 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 16:59:48 - 2008/03/19

Seat 1: __Libertin__ ($265.00)

Seat 2: McKelley ($265.40)

Seat 3: melv_p ($200.00)

Seat 4: hotze ($197.00)

Seat 5: hjordis ($210.00)

Seat 6: D74K ($231.55)

D74K posts the small blind of $1.00

__Libertin__ posts the big blind of $2.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__King of SpadesJack of Hearts

McKelley calls $2.00

hotze folds

hjordis folds

D74K calls $1.00

__Libertin__ raises to $10.00

McKelley calls $8.00

D74K calls $8.00

*** FLOP *** Jack of Diamonds3 of DiamondsKing of Diamonds

D74K checks

__Libertin__ bets $25.00

McKelley raise $76

 

A3s: Jag höjer gärna redan på floppen (och stoppar gärna in allting här om Fi fortsätter göra mothugg) eftersom våran hand är väldigt stark.

 

Nu när vi bara synar floppen så höjer jag gärna på turn, visst kan vi skrämma iväg en del händer men dessa händer fortsätter nog inte heller beta på river om vi kallsynar turn. Så för att ta betalt av synfiskarna tycker jag du ska höja och inte vara rädd för att stoppa in vid mothugg.

 

AJ: Håller med om att bara syna hans raise på floppen verkar vettigt, svårt att få mer värde från händer som du slår om du hugger tillbaka på floppen. Därefter på turn får man som sagt se vilka kort som faller och hur Fi agera men jag brukar syna ner ganska mycket när jag spelar en sådan här hyfsat stark hand passivt.

 

KJ: Jag tycker att du gör rätt pre som slår upp. =) Väl på floppen hamnar du i ett väldigt svårt läge och jag brukar låta magkänslan avgöra i dessa fall men oftast tror jag att jag pushar.

 

 

 

 

Trist att det gårr tungt, vet hur det känns när verkligen ingenting fungerar. Hoppas verkligen att det vänder. Måste också säga att jag är imponerad över din teoretiska sida då det är något jag aldrig har fokuserat på utan jag har kört på stenhård praktik istället.:-P Ett litet tips bara nu när det går tungt: Testa spela lite mer abc ett tag och försök att undvika att trixa bort motståndarna med 4-betpushar och liknande avancerade spel alltför ofta. Tror att det är lätt att man hamnar i en negativ spiral om det går tungt och att man samtidigt testar nya spelstilar eftersom ju tyngre det går desto lättare blir det att man överspelar med fancy play och liknande.

 

 

Ett varmt lycka till! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A3s: Jag höjer gärna redan på floppen (och stoppar gärna in allting här om Fi fortsätter göra mothugg) eftersom våran hand är väldigt stark.

 

Nu när vi bara synar floppen så höjer jag gärna på turn, visst kan vi skrämma iväg en del händer men dessa händer fortsätter nog inte heller beta på river om vi kallsynar turn. Så för att ta betalt av synfiskarna tycker jag du ska höja och inte vara rädd för att stoppa in vid mothugg.

 

AJ: Håller med om att bara syna hans raise på floppen verkar vettigt, svårt att få mer värde från händer som du slår om du hugger tillbaka på floppen. Därefter på turn får man som sagt se vilka kort som faller och hur Fi agera men jag brukar syna ner ganska mycket när jag spelar en sådan här hyfsat stark hand passivt.

 

KJ: Jag tycker att du gör rätt pre som slår upp. =) Väl på floppen hamnar du i ett väldigt svårt läge och jag brukar låta magkänslan avgöra i dessa fall men oftast tror jag att jag pushar.

 

 

 

 

Trist att det gårr tungt, vet hur det känns när verkligen ingenting fungerar. Hoppas verkligen att det vänder. Måste också säga att jag är imponerad över din teoretiska sida då det är något jag aldrig har fokuserat på utan jag har kört på stenhård praktik istället.:-P Ett litet tips bara nu när det går tungt: Testa spela lite mer abc ett tag och försök att undvika att trixa bort motståndarna med 4-betpushar och liknande avancerade spel alltför ofta. Tror att det är lätt att man hamnar i en negativ spiral om det går tungt och att man samtidigt testar nya spelstilar eftersom ju tyngre det går desto lättare blir det att man överspelar med fancy play och liknande.

 

 

Ett varmt lycka till! =)

A3s: Jag håller med om att man kan höja flopp och att det givetvis är +EV. Men i just det här läget tycker jag att det känns som att man kan applicera: desto mindre implicita odds på draget, desto mer värt att spela det som semi-bluff och desto mer implicita odds, mer värt att syna och ta sina bra odds.

 

På turn tycker även jag att man ska höja efter att jag lekt lite i pokerstove och testat hur vi står mot olika ranges.

 

AJ: Hur gör du om Fi checkar till dig på en blank? Jag snackade med punkrock och han tyckte det var vettigt att checka bakom och syna ner många bluffar på rivern. Samt så slipper man att riskera bli CR - blir man CR så suger ju läget totalt mot en unknown.

 

KJ: Jepp, känns som man måste pusha. Jag postade den även på pokertomtarna och alla var rörande överens om att man ska pusha. ;)

 

Tack för tipset om att spela lite mer ABC. Jag håller helt klart med om att jag borde lira mer straightforward och tighta till spelet och bara grinda in säkra plus eller vad man ska säga. Om jag bara lyckas grinda in några plus är jag säker på att jag kommer få tillbaka den gamla sköna säkerheten i spelet igen.

 

I övrigt måste jag säga att när jag skrev "fuck poker" så var jag rätt så tiltad och då brukar jag alltid överdriva allting - egentligen har det väll inte gått sååå dåligt. Utan snarare typ brake even de senaste 2-3 veckor (vilket iofs också är trist, men inte lika trist som att backa rätt ut ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cardrunners

 

Kollade en ny video såhär på morgonen (;)). Jag såg "SilentAssassin3 4 - $3-6 NL" och jag vet inte om jag lärde mig så mycket nytt egentligen, jag hade i princip spelat lika dant i alla situationer som kom upp - vilket förstås är skönt då man får en bekräftelse på att man inte spelar helt galet fel. En sak som var vettig var att han poängterade är att när man spelar en hand är det alltid viktigt att fråga sig hur många gator av värde man kan få ut efter att man sett floppen mot den givna Fi och välja ut en bra plan för handen. Har man till exempel en vek Fi och sitter på TP och tror att man ofta bara får ut två gator av värde är en bra linje bett flopp, check turn och bett river för att ge ett exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Film inspelning på gång

 

Lite inspirerad av Cardrunners så har jag bestämt mig för att spela in en pokerfilm på 40 min ungefär. Jag testade att spela in lite idag för att se om ljudet blev bra och bildkvalitet på filmen. Jag använde mig av CamStudio och jag måste säga att jag tyckte programmet fungerade riktigt bra. Att det dessutom är gratis gör inte saken sämre. :) Men jag har inte hunnit spela in 40 min som jag tycker är värda att lägga upp än. Förmodligen kommer jag antingen spela in och lägga upp en senare idag eller imorgon.

 

Det gick sådär med att bara spela solid tight ABC poker - det är ju mycket roligare att lira lite tricky. ;) Hur som helst hittade jag ett litet plus och här är en hand från sessionen.

 

 

Fi spelar TAG och har inte utmärkt sig på något särskilt vis. Planen är att skjuta river om färgdraget inte sitter eller om typ en Q faller på rivern. Vad ska han ha liksom som kan syna ner 3 gator?

 

EverestPoker Game #3005697493: Table Zaysan-8 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 14:48:26 - 2008/03/23

Seat 1: kasskara ($211.15)

Seat 2: syleric ($51.10)

Seat 3: el_nemo ($224.05)

Seat 4: Chrizis ($225.75)

Seat 5: PATHEIM ($100.00)

Seat 6: __Libertin__ ($224.25)

el_nemo posts the small blind of $1.00

Chrizis posts the big blind of $2.00

PATHEIM posts $2.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__8 of Hearts10 of Hearts

PATHEIM checks

__Libertin__ raises to $9.00

kasskara calls $9.00

syleric folds

el_nemo folds

Chrizis folds

PATHEIM folds

*** FLOP *** 4 of Spades7 of SpadesQueen of Clubs

__Libertin__ bets $18.00

kasskara calls $18.00

*** TURN *** 4 of Spades7 of SpadesQueen of ClubsJack of Clubs

__Libertin__ bets $44.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat för vecka 12 och lite annat

 

Filminspelning ser ut att bli lite försenad, då jag har gått och blivit ordentligt förkyld och fått lite semi feber. Riktigt segt att vara sjuk på ett lov och på onsdag åker jag till Dublin med familjen för att turista lite typ, så jag hoppas att jag är frisk till dess. ;)

 

Hur som helst lirade jag en kortare session idag och jag var relativt kall och backade något. Jag funderar på att dra igång en till session nu och se om det kanske kan gå lite bättre.

 

Här kommer resultaten för vecka 12:

 

NL400: $-358,10 över 217 händer

NL200: $210,36 över 5428 händer

 

Totalt: $-147,74 över 5645 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en riktigt lång session och jag körde 9 bord och anledning till att jag körde många bord var att jag ville få tillbaka en mer solid spel stil och inte göra lika mycket moves. När jag kör 6 bord är det lätt att jag gör en del spewig spel minst sagt. Hur som helst så gick det bra och jag slutade en del upp. Jag hade några händer som jag är lite osäker på:

 

Fi spelar typ 41/0 efter 50 händer. Vad göra på turn? Personligen tycker jag att MR och PB turn brukar indikera rätt så mycket styrka så därför anser jag att fold är rätt spel utan bättre read.

 

 

EverestPoker Game #3013527694: Table Zaysan-5 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 22:34:03 - 2008/03/24

Seat 1: feyedaro ($447.45)

Seat 2: __Libertin__ ($196.65)

Seat 3: luporast ($246.35)

Seat 4: Figool ($199.00)

Seat 5: TheKing2403 ($195.00)

Seat 6: housefreunde ($38.65)

TheKing2403 posts the small blind of $1.00

housefreunde posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__Ace of SpadesQueen of Spades

feyedaro folds

__Libertin__ raises to $7.00

luporast calls $7.00

Figool folds

TheKing2403 folds

housefreunde folds

*** FLOP *** 10 of SpadesAce of Clubs9 of Hearts

__Libertin__ bets $14.00

luporast raises to $28.00

__Libertin__ calls $14.00

*** TURN *** 10 of SpadesAce of Clubs9 of Hearts6 of Hearts

__Libertin__ checks

luporast bets $73.00

__Libertin__ ?

 

Här är en hand där jag borde sparat minst $50. Fi spelade rätt så löst och relativt aggressivt. Jag ser två saker som jag borde gjort annorlund, dels tycker jag bara en syn är bättre pre då vår hand har mycket värde i att ta en flopp. På rivern så fattar jag inte att jag hittar synen, vi leder ju 0% av gångerna. Typiskt dåligt spel av mig. När jag kan spela sessioner med 100% solid poker tänker jag gå upp på nl400 igen.

 

EverestPoker Game #3013107051: Table Kariba-11 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 21:24:40 - 2008/03/24

Seat 1: __Libertin__ ($200.00)

Seat 3: Did78_ESA ($148.00)

Seat 4: guapos ($217.55)

Seat 6: kader0506 ($205.00)

__Libertin__ posts the small blind of $1.00

Did78_ESA posts the big blind of $2.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__Queen of SpadesJack of Spades

guapos raises to $7.00

kader0506 calls $7.00

__Libertin__ raises to $30.00

Did78_ESA folds

guapos calls $23.00

kader0506 folds

*** FLOP *** 10 of Hearts7 of Clubs4 of Spades

__Libertin__ bets $42.00

guapos calls $42.00

*** TURN *** 10 of Hearts7 of Clubs4 of Spades8 of Hearts

__Libertin__ checks

guapos checks

*** RIVER *** 10 of Hearts7 of Clubs4 of Spades8 of HeartsQueen of Diamonds

__Libertin__ bets $72.00

guapos raises to $144.00

__Libertin__ calls $56.00 and is all-in

Uncalled bet of $16.00 returned to guapos

*** SHOW DOWN ***

guapos shows 7 of Spades7 of Diamonds

__Libertin__ shows Queen of SpadesJack of Spades

*** SUMMARY ***

Board: 10 of Hearts7 of Clubs4 of Spades8 of HeartsQueen of Diamonds

guapos collects $407.00

 

Typsikt värt när man äntligen hittar ett översett. ;)

 

EverestPoker Game #3013780871: Table Zaysan-12 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 23:23:51 - 2008/03/24

Seat 2: MrMajestic ($200.00)

Seat 3: GH_Riverluck ($61.60)

Seat 4: __Libertin__ ($327.51)

Seat 5: KNAKDAVON ($66.10)

Seat 6: frv ($206.25)

MrMajestic posts the small blind of $1.00

GH_Riverluck posts the big blind of $2.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__[9s 9c]

__Libertin__ raises to $7.00

KNAKDAVON folds

frv folds

MrMajestic calls $6.00

GH_Riverluck calls $5.00

*** FLOP *** [8c 4s 9d]

MrMajestic checks

GH_Riverluck checks

__Libertin__ bets $18.00

MrMajestic calls $18.00

GH_Riverluck folds

*** TURN *** [8c 4s 9d] [8s]

MrMajestic checks

__Libertin__ bets $38.00

MrMajestic raises to $91.00

__Libertin__ raises to $302.51 and is all-in

MrMajestic calls $84.00 and is all-in

Uncalled bet of $127.51 returned to __Libertin__

*** SHOW DOWN ***

MrMajestic shows [8d 8h]

__Libertin__ shows [9s 9c]

*** RIVER *** [8c 4s 9d 8s] [3c]

*** SUMMARY ***

Board: [8c 4s 9d 8s 3c]

MrMajestic collects $405.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BKK är ju Bangkok såklart, trodde du visste sånt som ville till Thailand :P

 

De där fyrtalsenoutarna är ju bara så jääävla tråkiga!

 

Ditt riverbet med QJ är kanske inte så jättebra sizeat...du kan ju inte på fullt allvar tänkt dig att betfolda TP med de där stackarna? Kan inte klandra dig som betar om fi är lite småfiskig, men du kan ju lika gärna trycka till ordentligt och hoppas på hjältesyn om han ändå bara har 50 dollar kvar annars.

 

 

PM fisk :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var får man tag på camstudio? Själv funderat på att testa hur det är att göra en video. Kul att ha för sej själv senare om inte annat

 

Om du letar riktigt länge på google ska du nog finna detta !

 

...som tur är så råkar jag vara en avancerad användare av google så jag kan ge dej lite hjälp på vägen:

 

http://www.google.se/search?q=camstudio&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BKK är ju Bangkok såklart, trodde du visste sånt som ville till Thailand :P

 

De där fyrtalsenoutarna är ju bara så jääävla tråkiga!

 

Ditt riverbet med QJ är kanske inte så jättebra sizeat...du kan ju inte på fullt allvar tänkt dig att betfolda TP med de där stackarna? Kan inte klandra dig som betar om fi är lite småfiskig, men du kan ju lika gärna trycka till ordentligt och hoppas på hjältesyn om han ändå bara har 50 dollar kvar annars.

 

 

PM fisk :P

 

Hehe jag har aldrig sett någon använde den förkortningen förut faktiskt. :-) Vilka är det du ska åka ner med?

 

Jo, det är sant att jag borde tryckt in allt ihop. Detta då det kanske till och med ser mer ut som en bluff. Men som spelat kan man ju bara inte hitta synen även om vi har sjuka odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag har aldrig sett någon använde den förkortningen förut faktiskt. :-) Vilka är det du ska åka ner med?

 

Jo, det är sant att jag borde tryckt in allt ihop. Detta då det kanske till och med ser mer ut som en bluff. Men som spelat kan man ju bara inte hitta synen även om vi har sjuka odds.

 

Det är möjligt, just därför ska du inte beta som du gör ;)

 

Jag är här redan ju. Just nu är jag själv på Oakwood, hade lite folk halvt på väg hit men de kunde inte sen. Tjejen kommer på torsdag dock :mrgreen:

 

Och sen är BKK hur vanligt som helst, alla skriver så. Kom in i matchen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt, just därför ska du inte beta som du gör ;)

 

Jag är här redan ju. Just nu är jag själv på Oakwood, hade lite folk halvt på väg hit men de kunde inte sen. Tjejen kommer på torsdag dock :mrgreen:

 

Och sen är BKK hur vanligt som helst, alla skriver så. Kom in i matchen :P

 

Schysst, man blir ju lite avundsjuk, särskilt nu när det kommit sjukt mycket snö och är kallt och allmänt segt väder i Sverige. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat för vecka 13

 

Förra veckan spelade jag inte så mycket, därför att jag bland annat var i Dublin och turistade med familjen lite gran. Det var en rätt så trevligt stad med sjukt mycket pubar och då menar jag verkligen sjukt många. :-) Det bor cirka en miljon människor där och det finns över 1000 pubar. Jag köpte hem en flaska whiskey när vi var på ett destilleri och kollade. Irland är känt för bra whiskey.

 

Här kommer resultaten för vecka 13:

 

NL400: $-101,80 över 15 händer

NL200: $142,84 över 2766 händer

 

Totalt: $41,04 över 2781 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen den nya veckan

 

Första session för nya veckan börjar trevligt med att komma in med fel kicker i nästan varenda situation och sen ett trevligt set över set som pricken över i. :) På något vänster blev backade dock inte ens ett inköp. Jag är nöjd med hur jag spelade och egentligen var det bara en hand där jag gjorde en onödig dubbel barrel. Det var ett lågt parat bräde och jag ville få en LAG att släppa sitt lilla PP, men det ville inte Fi. Förhoppningsvis kommer det lite plus om jag bara griiindinn'' vidare.

 

Ett album som ni bör tanka hem är Håkan Hellströms nya "För sent för Edelweiss". Det är många sköna låtar på den som "jag är inte skyldig nån nått" och "långa vägar". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag spelar kasst, men hittar ändå plusset :P

 

Efter att varit iväg och kollat 100 höjdare - sjukt kul program och denna gång är temat USA - hemma hos en polare drog jag igång en grind. Flera gånger under sessionen kände jag mig rätt så lost och det var under vanliga standard situationer. :S Kanske är jag bara lite trött eller så är det att jag börjat spelat 9 bord och har rätt så kassa reads.

 

Idag satte jag en royal också. Det var min andra och det roliga är att jag floppade den förra också, men då med KT i klöver. Kinda sweet. :D

 

EverestPoker Game #3046221854: Table Suva-24 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 21:26:57 - 2008/03/31

Seat 1: Bansum ($293.00)

Seat 2: fastbi27 ($44.00)

Seat 3: yabai ($200.00)

Seat 4: __Libertin__ ($199.00)

Seat 5: Samsen ($263.80)

Seat 6: patrick3255 ($77.45)

patrick3255 posts the small blind of $1.00

Bansum posts the big blind of $2.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__[Qs As]

fastbi27 raises to $7.00

__Libertin__ raises to $24.00

Samsen folds

patrick3255 folds

Bansum folds

fastbi27 raises to $44.00 and is all-in

__Libertin__ calls $20.00

*** SHOW DOWN ***

fastbi27 shows [Ad Jd]

__Libertin__ shows [Qs As]

*** FLOP *** [Ks Js Ts]

*** TURN *** [Ks Js Ts] [5s]

*** RIVER *** [Ks Js Ts 5s] [7h]

*** SUMMARY ***

Board: [Ks Js Ts 5s 7h]

__Libertin__ collects $89.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så jävla tilad så att det inte finns! Idag tänkte jag testa att blanda in lite NL400 bord för att se hur det skulle gå. Jag lirar 9 bord varav 2-3 är NL400 och givetvis så möter jag en sån jävla motrigg där!

 

Men så jävla ofta liksom. :S

 

EverestPoker Game #3058884449: Table Bamako-1 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 18:27:50 - 2008/04/03

Seat 1: tentalt ($400.00)

Seat 2: INGRIA ($461.30)

Seat 3: Artaroth ($427.80)

Seat 5: Mr_Tanou ($406.00)

Seat 6: __Libertin__ ($407.30)

Artaroth posts the small blind of $2.00

Mr_Tanou posts the big blind of $4.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__King of ClubsJack of Clubs

__Libertin__ raises to $14.00

tentalt folds

INGRIA calls $14.00

Artaroth folds

Mr_Tanou folds

*** FLOP *** 2 of ClubsAce of Clubs5 of Clubs

__Libertin__ bets $25.00

INGRIA calls $25.00

*** TURN *** 2 of ClubsAce of Clubs5 of Clubs7 of Hearts

__Libertin__ bets $62.00

INGRIA calls $62.00

*** RIVER *** 2 of ClubsAce of Clubs5 of Clubs7 of Hearts2 of Hearts

__Libertin__ bets $135.00

INGRIA raises to $360.30 and is all-in

__Libertin__ calls $171.30 and is all-in

Uncalled bet of $54.00 returned to INGRIA

*** SHOW DOWN ***

INGRIA shows 4 of Clubs3 of Clubs

__Libertin__ shows King of ClubsJack of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 2 of ClubsAce of Clubs5 of Clubs7 of Hearts2 of Hearts

INGRIA collects $818.60

 

Givetvis sätter ovanstående handen mig på tilt och därför vill jag ta en paus, men given direkt efter på samma bord händer detta då.

 

EverestPoker Game #3058891438: Table Bamako-1 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 18:29:14 - 2008/04/03

Seat 1: tentalt ($400.00)

Seat 2: INGRIA ($872.60)

Seat 3: Artaroth ($425.80)

Seat 4: EFSESESFEFF ($66.84)

Seat 5: Mr_Tanou ($402.00)

Seat 6: __Libertin__ ($400.00)

Mr_Tanou posts the small blind of $2.00

__Libertin__ posts the big blind of $4.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__Queen of HeartsQueen of Spades

tentalt raises to $14.00

INGRIA calls $14.00

Artaroth folds

Mr_Tanou folds

__Libertin__ raises to $58.00

tentalt raises to $134.00

INGRIA folds

__Libertin__ raises to $400.00 and is all-in

tentalt calls $266.00 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

__Libertin__ shows Queen of HeartsQueen of Spades

tentalt shows Ace of DiamondsKing of Spades

*** FLOP *** 8 of Hearts5 of Spades2 of Hearts

*** TURN *** 8 of Hearts5 of Spades2 of HeartsKing of Hearts

*** RIVER *** 8 of Hearts5 of Spades2 of HeartsKing of HeartsAce of Spades

*** SUMMARY ***

Board: 8 of Hearts5 of Spades2 of HeartsKing of HeartsAce of Spades

tentalt collects $814.00

 

Lite annat kul... senaste gångerna jag har lirat har jag alltid kommit in fel i de här lägena. Det vill säga jag har haft typ QQ mot KK och AK mot AA och så vidare. Sedan tänker man äntligen lite rättvisa...

 

EverestPoker Game #3058684109: Table Zaysan-8 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:49:19 - 2008/04/03

Seat 1: USTON ($85.45)

Seat 2: ladream ($197.70)

Seat 3: borntobet ($206.90)

Seat 4: kkkkxxx ($113.60)

Seat 5: robje27 ($222.95)

Seat 6: __Libertin__ ($214.60)

__Libertin__ posts the small blind of $1.00

USTON posts the big blind of $2.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to __Libertin__Ace of SpadesAce of Hearts

ladream folds

borntobet raises to $7.00

kkkkxxx folds

robje27 folds

__Libertin__ raises to $24.00

USTON folds

borntobet calls $17.00

*** FLOP *** 7 of Clubs5 of Spades7 of Diamonds

__Libertin__ bets $35.00

borntobet calls $35.00

*** TURN *** 7 of Clubs5 of Spades7 of DiamondsQueen of Spades

__Libertin__ bets $68.00

borntobet calls $68.00

*** RIVER *** 7 of Clubs5 of Spades7 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts

__Libertin__ bets $87.60 and is all-in

borntobet calls $79.90 and is all-in

Uncalled bet of $7.70 returned to __Libertin__

*** SHOW DOWN ***

__Libertin__ shows Ace of SpadesAce of Hearts

borntobet shows Queen of DiamondsQueen of Hearts

*** SUMMARY ***

Board: 7 of Clubs5 of Spades7 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts

borntobet collects $412.80

 

Fy fan vad jag blir trött på poker helvetet... kan inte den jävla motriggen som klamrat sig fast sedan i höstas släppa någon jävla gång helt och hållet!? Gah det känns så jävla meningslöst att lira. Det går ju fan inte att vinna och dessutom har den här jälva motriggen gjort att jag börjat se spöken och måste typ alltid ha nöten för att inte vara livrädd för att torska när pengarna åker in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...