Gå till innehåll

om STT: Skall man stjäla blindsen?


toppace

Recommended Posts

Vi sitter i en STT med dåligt motstånd. Dvs de kan syna en allin med Ax.

 

Blinds 50/100

 

Vi är 5-6 spelare kvar och vi har ca 4000-5000 i vår stack. De andra har stackar på ca 2000 var.

 

Nu till frågan skall man verkligen stjäla blindarna här? Vilka argument tallar för och emot? Förändras bilden om blindarna blir 75/150 eller 100/200 med samma stackar?

 

 

Tacksam för lite diskussion

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är för tidigt att börja stjäla blinds redan på 50/100. Enligt mitt tycke så riskerar du för mycket i förhållande till hur mycket du kan vinna. Ska du ändå "stjäla" blinds så gör det med händer som har potential att bli bra, dvs inga rena stöldförsök med 27o.

 

När blindsen blivit 100/200 tycker jag absolut att man ska försöka stjäla lite blinds. Hur ofta kanske du får anpassa till vilken image du skaffat dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din image bra, stjäl från cutoff och knappen tills den blir dålig, sluta stjäl då, ta det lugnt ett tag, kom igen på nästa blindnivå och stjäl igen. Det är svårt för dem att höja/syna ett c-bet från dig med luft när du har en så pass mycket större stack än dem, så du borde ha ett fint läge att stjäla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...