Gå till innehåll

Sajt: High5action.com


toppace

Recommended Posts

Är det några från forumet som spelar lagpokern på High5action? Jag skulle väldigt gärna vilja vara med i ett lag. Kan också tänka mig att vara lagkapten för ett lag om några är intresserade. Jag vill inte spela varje dag, men gärna en eller två gånger i veckan, på förbestämda dagar.

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för tusan. Ta chansen att få lira lite lagpoker. Är kanonkul.

 

Ni som inte provat än. Gör det. Spelet innehåller en helt annan sorts dynamik än vanliga MTTs.

 

Några saker som jag gillar med lagpoker:

 

Man kan diskutera jobbiga beslut med sin lagkamrater.

Man behöver inte gå allin som short om laget har mycket marker. Alla marker tillhör laget och kan ju fördelas i pausarna.

I pokerns egoistiska JAG-värld så till för lagpokern en VI-känsla.

+ flera som jag inte orkar lista här och nu. Prova själva så kommer ni att förstå.

 

Idag fick man dessutom vara med om att hamna ITM :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Sponsrar den här sidan pf.nu eller varför är moderatorerna här inne och hypar skinet titt som tätt? Att de har något så obskyrt som lolspelet laglotto kan väl knappast vara den riktiga anledningen?

 

Är väl bara Ängeln som talat positivt om lagpokern, Appel gjorde ju närmast anti-smap eller hur?

 

Moderatorerna har ju ett lag i lagpokern så det är ju inget konstigt. Eller tycker du att en modde inte får ha några som helst personliga åsikter? Jag tycker själv att lagpokern är förjävla kul. Men man måste ha två-tre kompisar att bilda lag med och det verkar det som att det brister för dig, du har väl inga vänner (med din attityd).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sponsrar den här sidan pf.nu eller varför är moderatorerna här inne och hypar skinet titt som tätt? Att de har något så obskyrt som lolspelet laglotto kan väl knappast vara den riktiga anledningen?

 

1. Det har jag ingen aning om det är så och i vilket som, så skiter jag fullständigt i det. Är väl ingen som inte förstår att PF är ett vinstdrivande företag. Men det är INTE därför jag skriver om lagpokern. Jag vill dela med mig av denna upplevelse så att andra hittar dit som är några kompisar som vill lira ihop. De som någon gång idrottat i någon lagform kommer att älska detta. De som är indvidualister och anser sig bättre än andra göre sig icke besväret.

 

2. Som tmir skrev så har jag mina personliga åsikter och de delar jag med mig när, var och hur som hellst utan ditt tillstånd, okey.

 

3. Just att du skriver lottospel visar att du inte har förstått vad lagpoker innebär. Det är just ett av de moment som man minimerar genom att laget äger alla markerna och att man inte behöver börja spela allin-poker om man blir short. Man kan avvakta nästa paus och då få (förhoppningsvis) marker av en annan lagmedlem. Sen kan man välja att lira shortstackad om det finns en edge i det mot andra lag. Det blir alltså en helt annan taktisk sida av spelet som du inte har när du spelar ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...