Gå till innehåll

Satellit - Pusha K6 först in på sb med 7bb?


Recommended Posts

Satellit till ipoker 200k. Vi är 15 kvar det är 8 platser till eventet. Jag ligger 9a för tillfället. Med min stack kommer jag antagligen inte klara av att folda mig itm. Nu är det alltså fold fram till mig på sb, jag har K6o, Push eller fold är frågan.

 

GAME #1388689584: Texas Hold'em NL Tournament 2008-03-05 23:12:12

Table 142654883 (Tournament: $200,000 GP Stage1 R/A Buy-In: $22+$2)

Seat 1: schratchy ($6,289.00 in chips)

Seat 2: psykololo ($7,524.00 in chips)

Seat 3: keirond ($10,894.00 in chips)

Seat 4: NotABoardsie ($16,500.00 in chips) DEALER

Seat 5: VOLVODANNE ($7,000.00 in chips)

Seat 8: mobdoolin ($8,760.00 in chips)

Seat 9: badkarlos ($11,082.50 in chips)

Seat 10: J0N4H ($7,923.00 in chips)

VOLVODANNE: Post SB $500.00

mobdoolin: Post BB $1,000.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to VOLVODANNE 6 of ClubsKing of Diamonds

badkarlos: Fold

J0N4H: Fold

schratchy: Fold

psykololo: Fold

keirond: Fold

NotABoardsie: Fold

VOLVODANNE:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När alla foldat till dig i SB och du har 7BB så är det push så länge du fått åtmindstone 1 kort som är minst en 2:a eller högre :mrgreen:

 

Nja, det är inte sant i satellit.

Men i det här läget är det instapush.

 

Dessutom ska du spela några fler händer nu på vägen, du är i just det läget på satelliten där folk normalt tightar till sig för mycket, och du är i behov av chips för att glida in i prisplatserna. Försök stjäla blindarna typ 4 ggr de närmaste två varven (totalt) så har du fixat det sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, folket verkar eniga, åkte mot AQ, kändes som att jag spela rätt, men vet att gdaily gnäller på alla överaggro fiskar i satelliter:ola: Hur djupa ska vi vara för att vi ska vika K6 här? Typ säkra på att kunna folda sig itm?

 

Du spelade helt rätt som pushade.

 

Men det kan vara intressant att se på det aktuella läget ur fi:s perspektiv. Hur bör man göra om beslutssituationen hade varit som nedan, allt annat lika? Jag tycker inte det är självklart, men jag är ingen satellit-expert heller...

 

GAME #1388689584: Texas Hold'em NL Tournament 2008-03-05 23:12:12

Table 142654883 (Tournament: $200,000 GP Stage1 R/A Buy-In: $22+$2)

Seat 1: schratchy ($6,289.00 in chips)

Seat 2: psykololo ($7,524.00 in chips)

Seat 3: keirond ($10,894.00 in chips)

Seat 4: NotABoardsie ($16,500.00 in chips) DEALER

Seat 5: VOLVODANNE ($7,000.00 in chips)

Seat 8: mobdoolin ($8,760.00 in chips)

Seat 9: badkarlos ($11,082.50 in chips)

Seat 10: J0N4H ($7,923.00 in chips)

VOLVODANNE: Post SB $500.00

mobdoolin: Post BB $1,000.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mobdoolin :Ac::Qd:

badkarlos: Fold

J0N4H: Fold

schratchy: Fold

psykololo: Fold

keirond: Fold

NotABoardsie: Fold

VOLVODANNE: All-in

mobdoolin ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök stjäla blindarna typ 4 ggr de närmaste två varven (totalt) så har du fixat det sedan.

 

 

Ligger vi femma i stället för nia så foldar vi alla händer, AA och ev KK undantaget.

 

 

Markerstaplarna är mycket jämna i denna turnering om man kollar i HH. Det finns 3 spelare vid bordet som har ca 0-1500 mer än HERO i denna handen - så att stjäla mörkarna en gång bör ta upp HERO till 5:te plats ungefär.

 

Så att säga att 9:de platsen måste stjäla mörkarna 4 gånger under de nästa två varven och 5:te platsen bara skall spela AA/KK verkar göra att inom 2 varv kommer 9:de platsen ha 10K marker och 5:te platsen 6 K marker.

 

Så det är för tight för 5:teplatsen - denne bör vinna mörkarna typ 2 gånger per 3 varv för att hålla sig flytande och inte bli kortstack. Och 9:de platsen behöver bara stjäla mörkarna 3 gånger under 2 varv för att vara på en placering som är ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, folket verkar eniga, åkte mot AQ, kändes som att jag spela rätt, men vet att gdaily gnäller på alla överaggro fiskar i satelliter:ola:
Det går knappt att vara för aggro i en satellit, med sån här stackar och läge, eftersom det är sånt enormt värde på att vara all-in. Däremot så kan motståndare förstöra för både sig och en själv genom att syna för mycket.

 

Det är rätt mycket som ett chicken race där den som är först all-in slänger in ratten, vilket logiskt gör att motståndaren måste vika av. Problemet med att slänga ut ratten genom fönstret mot många pokerspelare är att de helt enkelt inte fattar att de måste vika av, utan tar frontalkollisionen istället. Till åskadarnas glädje och gagn.

 

Men det kan vara intressant att se på det aktuella läget ur fi:s perspektiv.
Jag orkar inte räkna på det här exemplet över huvud taget (mao, ingen aning om var syngränserna för bb ska vara), men mot folk man inte spelar mycket mot ska man vika en jäkla massa, och mot folk man spelar mot upprepat så ska man spitecalla för att avskräcka senare pushar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...