Gå till innehåll

Live på lokala klubben


Recommended Posts

Lite live på lokala klubben

Finalbord första handen, 10 spelare blinds 400-800

 

Jag sitter på sb. och plockar upp A 8 off med ca 20000 i stacken

Stol 5 limpar, med ca 30000 i stacken. Ny spelare för mig, men rykterna sa att han limpar och synar allt.

Jag limpar (det är ju billigt :=) )

Big checkar

 

Flopp K 6 A regnbåge

 

Jag bettar 2000 (måste ju kolla var jag står)

Big foldar

Stol 5 synar

 

Turn A

Hmm trissen sitter. jag stirrar på fi, tänker läge

Bett 2000 till, jag vill ju ha syn.

Syn av fi.

 

River 3

Bett 7000 jag vill ju fortfarande ha syn, eller?

Fi All in

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en typisk förstahands kukmätarbluff på rivern jag. Stämmer ju bra med ryktet också. Även om du tror att det är 60-40 att han har dig så är det ju syn som gäller, det ligger väl över 30 i potten och du har mindre än 10 kvar att syna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Fold pre. (Vill du inte folda så höj istället för att limpa.)

 

2. Som spelat är väl bet 2000 på flopp OK, men inte för att "kolla var du står" utan för värde.

 

3. Jag hade nog oftast checksynat turn. Du har en mer marginell hand än vad du tror i detta läge. Vad ska han syna med som du leder mot? Har svårt att se att en vettig spelare limpar pre och sedan synar både flopp och turn med Kx här.

 

4. Check på river av samma anledning som på turn. Synar en ev. normalbet.

 

Som spelat kan man nog vika på river. Vad ska han ha som du slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr måste jag hålla med om att du spelar alla gator fel.

 

Först slänger du preflop men som spelat så ska du inte betta för att se var du står. Sluta genast med det! Däremot om han är löspassiv kan man slänga in ett värdebet men annars hade jag gärna checkat för pottkontroll.

 

Förändrar inte så mycket, var du slagen förut är du fortfarande slagen(om han inte har K6) så här kan man mycket väl checka för att sen på river kunna slänga in ett värdebet i pottstorlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är väl "limpar och synar allt" ett ganska bra tecken på att Fi är just loose passive?

 

Betta flop, betta turn, o betta riv om. Klart de finns spelare som slår om dig all in på riv här med luft, särskilt en spelare som spelar många händer.

 

Spelar han många händer, så utgår han ifrån att du har märkt det, och försöker köpa en pot av han, särskilt som du har spelat handen.

 

Synen på riv får vi ta, commitad. Du är redan inne med 11,8k av din 20k stack, bluffar fi mer än 1/4 här? Jag förmodligen, så syn...

 

just my two cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat, för mycket inversterat för att folda, kan nog inte hitta folden här.

 

Dock, eftersom du postat de här så antar jag att han hade dig slagen, men som sagt, är nog standard att syna här, iallafall om man satsar på att vinna turren. Sen om han har dig får du väl bita i det sura äpplet denna gången. Satsar du dock bara på att komma ITM så kan det vara en fold som gäller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...