Gå till innehåll

Pokerlögner


Hittapengarna

Recommended Posts

Uttråkad som fan tänkte jag bara kolla vad ni tror om en del historier man hört i pokervärlden som i mina ögon är högst osannolika, tex:

 

 

* Den berömde KK folden på KQQ brädet av Dan Glimne?

Höjs, synar av FI. Check check, bet av Glimne på turn som är en 7a och FI höjer nu. Glimne slår om med sin kåk och bemöts snabbt av ett all-in drag av FI och här ska tydligen Glimne vara säker på " att FI i detta läge inte gör detta med något annat än QQ " och tydligen hade han slängt upp fyrtalet när Glimnish visat KK..

 

* Greg Raymers historia om hur en hand utspelade sig i stil med hur en kille floppar fyrtal med 99 på djupstackat cash game mot AA på flop.

AA beklagar sig och får höra hur två andra spelare tydligen hade foldat de övriga essen och med andra ord har noll outs.

 

Samma sekund passerar en servitris bordet och spiller olyckligtvis sin drink över dealern och kortleken flyger pladdask och det börjar bråkas om hur given ska sluta. På nåt idiotiskt sätt kommer de fram till att återblanda hela kortleken ( även de foldade händerna eftersom de låg i mucken tillsammans med de dyngblöta korten ) och lägga upp ett nytt turn och river kort.

Japp turn A, river A och det blir runner runner fyrtal och essen vinner potten.

Någon som vet om detta verkligen stämmer eller om folk bara har tråkigt och hittar på en massa skit för skojs skull?

 

Greg Raymers har jag själv läst i hans krönika som tidigare varit på aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Den berömde KK folden på KQQ brädet av Dan Glimne?

Höjs, synar av FI. Check check, bet av Glimne på turn som är en 7a och FI höjer nu. Glimne slår om med sin kåk och bemöts snabbt av ett all-in drag av FI och här ska tydligen Glimne vara säker på " att FI i detta läge inte gör detta med något annat än QQ " och tydligen hade han slängt upp fyrtalet när Glimnish visat KK..

 

Han VISSTE ju att han hade QQ. Det är ju trots allt Glimne vi snackar om, inte Antonius eller nåt annat semipro.

 

Raymers historia känns rätt överdriven. Varför orka sucka över att ässen är borta när man ändå behöver perfect-perfect för att vinna?

 

Ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det var en lirare som skrev ett par artiklar om Dan Glimne i First Poker och tog upp just KK kåken mot QQ fyrtalet på floppen. Artiklelserien slutade med att Glimne fick försvara sig mot all kritik. Glimne påstod då själv att han hade kastat Kåken alltså att historien är sann.

 

Frågan är då hur trovärdig Glimne är?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en lirare som skrev ett par artiklar om Dan Glimne i First Poker och tog upp just KK kåken mot QQ fyrtalet på floppen. Artiklelserien slutade med att Glimne fick försvara sig mot all kritik. Glimne påstod då själv att han hade kastat Kåken alltså att historien är sann.

 

Frågan är då hur trovärdig Glimne är?

 

MVH

 

Då jag läste denna historia skrev Glimne typ "när motståndaren ställer in på turn vet jag att jag är slagen så jag lägger mig och visar mina kungar..".

 

Det stora undret i detta är hur någon som skall lära andra hur man ska spela någonsin kan inbilla sig att det skulle vara ev+ att lägga nötkåken i den situationen, en riktigt bra spelare (eller en dålig för den delen) kan ju ställa med närmare ett tiotal händer han slår här..

Sjukt att han är så dum att han tror att man ska svälja hela historien.

 

Däremot kan det mycket väl vara förskönat som någon skrev att fi visade AA eller en bluff eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...