Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag kommer att posta två händer som spelar sig själva, men jag vill veta vad jag ska balanserar dem ut med.

 

De här movsen kanske är helt okej för NL50, men har inga planer på att stanna kvar på NL50 för alltid så vill utveckla mitt spel redan nu inför senare nivåer.

 

Hand 1

Kommentar; Ganska given push med den här handen. Men nu när jag analyserar min session så har jag kommit fram till att jag inte hade gjort samma move med AJ+, 55-99. Visst hade jag C/B på samma sätt, men hade han slagit om så hade jag med all sannolikhet syn/fold.

 

Jag har ingen speciell read på FI då jag enbart lirat 16 händer med honom där han har statsen; 31.3/6.3/1.4

 

Hur och med vilka händer balanserar jag ut det här med? Är det ens nödvändigt för mig att försöka balansera ut flopspelet? Borde jag kanske tom tagit en syn, check/shovat turn?. För hans stats visar ju att han är passiv, så han nöjer sig med att checka ner ett par där, vilket tar död på min check/shove planer. Jag vill ju inte ge honom några gratis kort men på den brädan känns det inte som att mycket förbättrar hans hand. Då kanske rätt move är att syn flopp, vb turn och river?

 

Jag kan tänka mig att om en aggressiv spelare slog om på den här floppen, så är min shove rätt move, då jag kan balansera ut det med AJ+ 55+ med tanke på att även han bedömmer floppen som ofarlig och därmed vill ta bort den ifrån mig. Men mot en passiv spelare. Är det kanske bäst att enbart ta en syn och försöka lira för stackar på turn?

***** Hand History for Game 6844049735 *****

$50 USD NL Texas Holdem - Tuesday, March 04, 12:08:38 ET 2008

Table Jackpot #1304590 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Dingo883 ( $101.28 USD )

Seat 2: bonheur886 ( $52.42 USD )

Seat 3: tutsi111 ( $79.07 USD )

Seat 4: BonusBill ( $73.27 USD )

Seat 6: ankut ( $37.53 USD )

Seat 5: baharanpride ( $51.48 USD )

bonheur886 posts small blind [$0.25 USD].

tutsi111 posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to baharanpride [ :Qs::Qd: ]

baharanpride raises [$2 USD]

ankut folds

Dingo883 calls [$2 USD]

bonheur886 folds

tutsi111 calls [$1.50 USD]

** Dealing Flop ** [ :3s:, :4c:, :3h: ]

tutsi111 checks

baharanpride bets [$4.40 USD]

Dingo883 folds

tutsi111 raises [$12 USD]

baharanpride is all-In [$45.08 USD]

tutsi111 folds

baharanpride does not show cards.

The time at which hand ended:Mar 04 2008 12:09 ET

baharanpride wins $65.72 USD

Game 6844052636 starts.

 

 

Hand 2

Kommentar; Normalt 3-betar jag med par men tar synen nu i position. Han sitter på statsen 52.2/17.4/0.5 över 23 händer. Han gjorde något riktigt dumt senare som gjort handen ganska klar för mig :mrgreen:, men tycker ändå att den här är intressant.

 

Han 3-betar mig på en flopp som är dragig och jag ställer in. Det här skriker ju triss :-P. Syna pre och 4-bet shova på flopp. Spelade jag den rätt iom att brädan var dragig och jag inte vill se en till spader? Eller borde jag kanske bara tagit synen då han är svag spelare som lika gärna kan göra samma move tom/svag för att sen bluffa bort sin stack på senare gator? Sen kommer frågan.. vad balanserar vi ut den här moven med? Det här är anledningen till varför jag alltid 3-bettar pre, för att veta vad jag ska göra på flopp och vart jag står. Men nu har vi inte gjort det.

 

Kan tänka mig att vi balanserar ut pushen med TT+, Overs i samma suit, kanske tom JT, AQ+?

$50 USD NL Texas Holdem - Tuesday, March 04, 12:26:41 ET 2008

Table Jackpot #1304501 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: JungleJulia ( $46.50 USD )

Seat 5: OzolIgor2 ( $162.97 USD )

Seat 6: spbzealot999 ( $50 USD )

Seat 4: baharanpride ( $50.22 USD )

Seat 1: koka01133 ( $39.13 USD )

Seat 2: Guypoot ( $48.83 USD )

baharanpride posts small blind [$0.25 USD].

OzolIgor2 posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to baharanpride [ :8c::8d: ]

spbzealot999 folds

koka01133 folds

Guypoot raises [$2.50 USD]

JungleJulia folds

baharanpride calls [$2.25 USD]

OzolIgor2 folds

** Dealing Flop ** [ :8s:, :9s:, :4h: ]

baharanpride bets [$4 USD]

Guypoot raises [$12 USD]

baharanpride is all-In [$43.72 USD]

Guypoot folds

baharanpride does not show cards.

The time at which hand ended:Mar 04 2008 12:27 ET

baharanpride wins $63.25 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...