Gå till innehåll

Nl400,tvåpar och riktigt djupa stackar....


Recommended Posts

Spelat i ca 2 timmar och spelet är riktigt aggro från bådas sida men han är för aggro för sitt eget bästa...Han har som regel att skjuta pot på flop och turn oavsett bräda om jag checkar till hnm, däremot så ger han upp ganska ofta om jag c/h flop eftersom han ofta är tom. Effektiva stackar är 1250 ( jag ) och fi har dryga 1200...Jag har tappat ca 800 dollar nu på 20 min efter han satt ett kombodrag och ett FD all in på flop.

Jag höjer till 14 pre med Jc6c och får omslag till 44 som är ganska standard från hans sida...Är lite halvt tiltad eftersom han precis tagit två inköp inköp av mig så hittar en konstig syn...flop Ah Jd 6s, han bet 80 rakt ut, jag kallsyn..tar endast syn pga att han oftast brukar lugna ner sig på turn lr helt enkelt släppa flop om jag slår om, fullt medveten om att många kort är skrämselkort på turn därför jag inte vet om det är EV+ att bara syna i detta läget mot en sådan aggro spelare eftersom alla kort på turn är farliga i prinicip..tankar kring detta?

Turn kommer horkortet Kd, han bet 180 ut igen, egentligen säger inte beten så mkt eftersom det är ganska standard av honom men nu vet jag inte alls vart jag står och går ej att slå om eftersom vi är så djupa..samtidigt som jag vet att jag i princip måste syna riv om jag nu synar turn eftersom han är cp lös...Så jag tar beslutet att syna igen....riv kommer guldkortet Jh...nu ställer han för sina sista ca 850 dollar...Och jag hittar synen jättesnabbt...Frågan är nu om man hade orkat syna de sista 850 på riv om inte J hade kommit med den infon vi har om spelaren?

Tacksam för åsikter och svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda gick in för 400 men tog hans pengar gång på gång och hade ett tag 2k på bordet när han reloade för 400 igen...sen gick spelet fram och tillbaka hela tiden med sjuka svägningar eftersom han är så lös..Men han är ingen fisk TTOIA...Han kör över rätt många på Nl400 HU eftersom han är så fruktansvärt lös och PRIMA är världens tightaste sida så gynnar det ju hnm om han möter sämre motstånd som är mongolid tighta.=)

Men jag synade ju ner som sagt och han vände upp AQ:S...Men grejen är ju att han gör handen till en bluff på rivern, han ställer ju inte för värde liksom..;)

Om du är kortdöd så är det ju ett helvete att möta en sådan spelare, då måste du involvera ganskla mkt bluffar samtidigt som han fortfarande ska tro att du är ganska tight..han synar dessutom ner ganska tunnt och har relativt bra reads så han är svår att möta om du är totalt kortdöd;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fyfan vad det måste vara svårt att läsa och besvara ett sådant inlägg!

Ska du komma med ngn kritik lr feedback överhuvudtaget så är jag idel öra men blir bara så trött över idioter som dig som hänger här på forumet för att klanka ner på andras skriv färdigheter och annat istället för att prata poker!

Så hur blir det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt fold preflop ifall han ändå ger dig action fast du tajtar till dig.

Om du nu höjer och får omslag kan du 4beta om han viker ofta för 4bets men annars slänger du. Syna suger imo.

Kan ju tillägga att han måste slänga hyffsat ofta för att 4bet ska vara bra pre.

Tycker att båda fold och syn på blank river är okej, men lutar åt helt klart åt fold.

 

EDIT: fattar inte i efterhand om jag var full eller levlade eller om det var så här saker funkade 2008 :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att preflop spelet var horribelt men var ju som sagt inte därför jag skrev HH:n för det vet jag redan;)

4betta pre med J6s är ju ganska kallt, för det är inte killen som viker om han har hyfsade odds och det innebär att jag måste 4betta upp till ca 240-280 pre och det känns kallt att göra det movet med en riktig skräp hand!?

Självklart viktigt att balansera sina 4bets men känns som att man ska göra det med en bättre hand...Dock så är det ju så att om man nu ska 4betta i HU så ska man ju absolut göra det när man är så djupa som vi är nu. Tilläggas kan ju göra också att även om jag synat ner både flop och turn så har han betat ca 50%-70% av pot på riv såväl med nuts och luft..så blir förbryllad när han ställer typ mer än pot på riv.

Hade haft sjukt tungt beslut då, ingen aning om vad jag gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vi många gånger har påpekat förut, men verkar behöva göra igen: Om det är så att ni tycker att ett inlägg av OP eller annan är allt för jobbigt att läsa så strunta i att läsa det då. Och om ni ändå vill komma med inlägg om det så gör det på ett kontruktivt sätt. Att bara säga "styckindelning" eller saker som "använd punkt din dönick" räknas som språkpolisidioti vilket inte på ngt sätt uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade river blankat t.ex.. lågt kort så hade jag hittat synen utan att tveka. Många gånger de spelar A med bra kicker/drag mot hålpipor och så, men att han hittar pushen på river gör ju handen konstig, annars är den ju rätt så standard, han får ju bara syn av bättre händer och om han trodde att A'et var bra hela vägen så blir de ett konstigt värdebet därför borde han ha checksynat river på ditt push t.ex..

 

Menmen, han fick väl hjärnsläpp på river, för övrigt var handen rätt standard, tiltad preflop syn men man gör så ibland med så pass djupa stackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vi många gånger har påpekat förut, men verkar behöva göra igen: Om det är så att ni tycker att ett inlägg av OP eller annan är allt för jobbigt att läsa så strunta i att läsa det då. Och om ni ändå vill komma med inlägg om det så gör det på ett kontruktivt sätt. Att bara säga "styckindelning" eller saker som "använd punkt din dönick" räknas som språkpolisidioti vilket inte på ngt sätt uppskattas!

Det här är ju helt idiotiskt, och går emot det du tidigare sagt.

http://pokerforum.nu/forum/911169-post64.html

 

Har du funderat på de långsiktiga verkningarna på forumet av att inte få ge feedback till någon som skriver oläsligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fyfan vad det måste vara svårt att läsa och besvara ett sådant inlägg!

Ska du komma med ngn kritik lr feedback överhuvudtaget så är jag idel öra men blir bara så trött över idioter som dig som hänger här på forumet för att klanka ner på andras skriv färdigheter och annat istället för att prata poker!

Så hur blir det?

 

Fast jag håller med, det var oerhört jobbigt att läsa. Fakea en HH och texta efter varje gata, eller styckindela.

 

För allas skull.

 

Går på Rebonius linje vad gäller handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju helt idiotiskt, och går emot det du tidigare sagt.

http://pokerforum.nu/forum/911169-post64.html

 

Har du funderat på de långsiktiga verkningarna på forumet av att inte få ge feedback till någon som skriver oläsligt?

 

Jag är med i det du säger, när jag var ny på forumet så tyckte jag att folk var allmänt dryga men eftersom en person frågar oss om råd och ber oss att lägga ner vår tid på sitt problem tycker jag det är allmänt vett att göra det enklare samt snyggare för den som ska ge tips och råd.

Till din fråga så är jag för fold.

Hade nog höjt flopp för övrigt oavsett hur aggresiv FI är i det här fallet.

Just på grund av att din hand inte direkt är nöten även fast ni sitter HU.

Jag spelar mycket HU och gillar inte kallsynen just pga att många scarecards kan dyka upp på turn och vi tappar kommando i potten.

Om vi nu som du verkar vilja spela den här handen till döden(rätta mig om jag fått fel intryck) så är det väl lika bra att få in så mycket pengar som möjligt på flopp?

Anser mig härmed inte heller som HU-proffs för att jag spelar mycket, lär mig mycket fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte största HU-kungen men...Folda den hu är riktigt hårt. Han är tokaggro som du just sagt och han spelar detsamma om han skulle vara tom praktiskt taget. Du sitter med 2 par i hu vilket är extremt starkt. Att bara syna flopp är självklart taktiskt bra för att bygga pott då du vet han bombar turn med any two. Detta gör dock handen mycket obekväm som du själv säger då det finns massor av skrämselkort.

Anyway så leder du mot alla rena bluffar(duh) samtidigt som du leder mot mycket han skulle kunna beta för value. Han tänker nog på att du troligtvis är tiltad och därför skulle kunna syna ner med kasst A eller KJ och liknande halvträffar(!?). Då du säger han poppar om så mycket normalt så är det ingenting som pekar på att han har ett monster som är exakt det som behövs för att ha dig slagen i detta läge dvs AA, KK, AK. Du har ju även medvetet spelat handen väldigt svagt och passivt vilket skulle kunna få han att uppmuntras till att fortsätta bluffa varje gata. Skulle inte river vara ett riiiktigt rövkort så måste du väl ändå syna med tanke på just hur han spelar...Kan han bomba ut 2 par i hu med sitt "normala" bombande så förstår jag att han är vinnande spelare :D.

 

Läste även längre ner att han nu hade AQ. All in på river är som du säger mer eller mindre enbart en bluff. Med JJAK på bordet spelar han ej sin fina kicker längre utan får split mot sämre A och är fortfarande slagen av AK, Q 10 och nu en J. Den enda handen han faktiskt stärkts mot är ju A 6 som nu ger split. Detta spel ser mer ut som en frustrationspush i stridens hetta...INGEN hand synar här som han kan slå och därför skulle det vara världens sämsta valuebet. Just "frustrationspush" tycker jag det lutar mer och mer åt då man ser på vad han gjort innan, dvs tvingat fram "turvinster" då han pushat och fått syn med 2 drag som gett honom 2 feta potter och han känner han har ett "momentum" med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar Gazza men samtidigt så är det inte många händer som slår mig på flop, och vartenda gång jag har reraisat så har han muckat direkt på flop, han verkar inte ha ngn respekt överhuvudtaget för synmaskiner vilket jag blev i denna hand;)

 

Just av den anledningen så ville jag inte döda handen eftersom det är en stark hand på flop, men precis som du säger jävligt sårbar om det kommer scarycard på turn.

 

Just pga detta så väljer jag ju att bara syna flop för att reraisa turn om bra kort kommer på turn, men sämsta möjliga kort kommer på turn och därför väljer jag att bara syna turn igen.

 

Vet inte alls vad som hade hänt om jag slagit om flop, antagligen hade han bombat igen och jag hade ställt och han hade hittat mucken.

 

Det hade ju varit en helt annan sak om han inte hade pottat turn vilket jag med 80% säkerhet vet att han gör med alla händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vi många gånger har påpekat förut, men verkar behöva göra igen: Om det är så att ni tycker att ett inlägg av OP eller annan är allt för jobbigt att läsa så strunta i att läsa det då. Och om ni ändå vill komma med inlägg om det så gör det på ett kontruktivt sätt. Att bara säga "styckindelning" eller saker som "använd punkt din dönick" räknas som språkpolisidioti vilket inte på ngt sätt uppskattas!

 

Hur är exemplen du nämner inte konstruktiva? Det framgår ju klart och tydligt vad man anser OP har gjort fel och hur det kan åtgärdas.

 

Att det skulle röra sig om språkpolisidioti när folk påpekar att ett otroligt rörigt inlägg i princip är oläsligt är enbart löjligt att påstå. Om OP nu tar åt sig och ägnar någon minut åt att göra ett par förändringar lär han troligtvis få mer tillfredställande feedback och det blir en högre kvalité på forumet.

 

I övrigt tycker jag att det även handlar om att visa lite respekt för de som helt utan egen vinning ägnar tid åt att kommentera hh:s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ja gillar allt (lol pf, men om du slår om flop lite då och då har ja inte så mkt emot det), om du synar hela vägen oavsett vad som händer.

 

om hans range är atc på flop och turn så lär vi losa massa värde med att raisa flop, och värdebettar han kommer han va commited på rivern när/om vi pushar.

 

ogillar inte hans spel direkt heller. om inte du synar ner med jx på turn iofs, men antar att på det där bordet e inte jx i din range efter turn särskilt mkt, no?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
Hur är exemplen du nämner inte konstruktiva? Det framgår ju klart och tydligt vad man anser OP har gjort fel och hur det kan åtgärdas.

 

Att det skulle röra sig om språkpolisidioti när folk påpekar att ett otroligt rörigt inlägg i princip är oläsligt är enbart löjligt att påstå. Om OP nu tar åt sig och ägnar någon minut åt att göra ett par förändringar lär han troligtvis få mer tillfredställande feedback och det blir en högre kvalité på forumet.

 

I övrigt tycker jag att det även handlar om att visa lite respekt för de som helt utan egen vinning ägnar tid åt att kommentera hh:s.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat i ca 2 timmar och spelet är riktigt aggro från bådas sida men han är för aggro för sitt eget bästa...Han har som regel att skjuta pot på flop och turn oavsett bräda om jag checkar till hnm, däremot så ger han upp ganska ofta om jag c/h flop eftersom han ofta är tom.

 

Effektiva stackar är 1250 ( jag ) och fi har dryga 1200...Jag har tappat ca 800 dollar nu på 20 min efter han satt ett kombodrag och ett FD all in på flop.

 

Jag höjer till 14 pre med Jc6c och får omslag till 44 som är ganska standard från hans sida...Är lite halvt tiltad eftersom han precis tagit två inköp inköp av mig så hittar en konstig syn...

 

flop Ah Jd 6s, han bet 80 rakt ut, jag kallsyn..tar endast syn pga att han oftast brukar lugna ner sig på turn lr helt enkelt släppa flop om jag slår om, fullt medveten om att många kort är skrämselkort på turn därför jag inte vet om det är EV+ att bara syna i detta läget mot en sådan aggro spelare eftersom alla kort på turn är farliga i prinicip..tankar kring detta?

 

Turn kommer horkortet Kd, han bet 180 ut igen, egentligen säger inte beten så mkt eftersom det är ganska standard av honom men nu vet jag inte alls vart jag står och går ej att slå om eftersom vi är så djupa..samtidigt som jag vet att jag i princip måste syna riv om jag nu synar turn eftersom han är cp lös...Så jag tar beslutet att syna igen....

 

riv kommer guldkortet Jh...nu ställer han för sina sista ca 850 dollar...Och jag hittar synen jättesnabbt...

 

Frågan är nu om man hade orkat syna de sista 850 på riv om inte J hade kommit med den infon vi har om spelaren?

Tacksam för åsikter och svar.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...