Gå till innehåll

Värdera Nintendo NES-spel.


Cyntax

Recommended Posts

Hittade en kartong med spel till gamla Nintendo 8-bits:

Bionic Commando

Blaster Master

Déja Vu

Déja Vu, 2st

Double Dribble

Dragon’s Lair , 2 st

Duck Hunt

Fester’s Cuest

Gargogles Quest II

Goonies II, 3st

Gremlings

Ice Hockey

Life Force

Little Nemo, 2st

Mario Bros, 2st

Metal Gear

Off Road

Prince of Percia

Quantum Fighter. 2st

Rad Gravity

Ryggar

Section Z

Shadow gate

Slalom

Snake´s Revange, 2st

Solari Jetiman, 8st

Solstice, 5 st

Star Tropics

Star Wars

Super Mario bors 1/Duck Hunt 2st (+1 pistol)

Swords & Serpents

Tale spin

Tiger Heli

Trojan

Turtles 1, 3st

Werewolf : the last warrior

Zelda

 

Dessutom finns 7 st basenheter som alla fungerar, lite handkontroller av varierande skick, 1 SuperNintendo basenhet och 1 SegaMegadrive basenhet med nåra spel + bazooka.

 

Jag har fått ett bud på hela paketet... vad är ett rimligt pris tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopte sjal for ca 1 ar sedan ett nesbasenhet pa tradera. Budet lag pa runt 500kr.

Priset pa spel varierar valdigt mycket, zelda brukar vara manga som budar pa och har sett slutpris pa over 600 kr. Medans en del andra spel blir salda for sa lite som 5-10kr.

 

Om du nu skulle salja allt enskilt sa skulle jag nog tro att du kan fa liknande priser pa budgivningsidorna om du nu inte lagger upp alla pa en gang. Dock ar det mycket jobbigare da du kanske maste skicka sakerna till olika kopare.

For att salja hela paketet skulle jag nog vilja ha runt 4000-5000kr, sjalvklart beror det ju pa vilket skick grejjerna ar i. Men du behover ju inte dirket vara radd att sakerna minskar i varde om du nu inte skulle fa salt dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det beror helt på skicket. Är några spel kompletta(box+manual)?

Vilka utgivare? (Bergsala/SCN ska det vara.)

 

Låt oss säga att inga av spelen är kompletta men att allt du nämner medföljer(och fungerar). Då kan du nog få runt SEK 4k-7k. Kanske t.o.m. mer om du säljer allt enskilt på Tradera.

 

Fixa bilder så jag kan vara lite mer exakt i mitt prisuppskattande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev erbjuden 500 € för allt, men jag skulle få behålla en basenhet och några spel. Spelen är svenska sålda av Bergsala. Skulle tro att 90% har lådan kvar och 70-80% har bruksanvisningen också. Ingen av basenheterna har någon låda eller manual. Allt i hyffsat gott skick... det är ju ändå prylar som är 15-25 år gamla.

 

Bara basenheterna borde alltså vara värda 3500 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev erbjuden 500 € för allt, men jag skulle få behålla en basenhet och några spel. Spelen är svenska sålda av Bergsala. Skulle tro att 90% har lådan kvar och 70-80% har bruksanvisningen också. Ingen av basenheterna har någon låda eller manual. Allt i hyffsat gott skick... det är ju ändå prylar som är 15-25 år gamla.

 

Bara basenheterna borde alltså vara värda 3500 kr?

 

Då är det ett riktigt skambud!

 

Ja, basenheterna är värt något sådant om det till varje medföljer handkontroll och övriga sladdar som behövs för att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du. Är. Min. Hjälte :h:

 

Berätta nu, hur nära var du att agera som simpsons ComicBook Store Guy när kidsen kom in och ville lukta på senaste streetfighter-spelet?

Dom där satans snorungarna hängde i min butik hela jävla dagarna. Jag hade lärare och föräldrar som sökte sina kids hos mig då dom skolkade :) Man var aldrig ensam iaf. För mig var det bra att låta en massa kids spela gratis... helt ok.

Jag minns att vi hade "krig" med softairguns efter stängning. *hoho*

Men jag saknar det inte. Det var rätt tråkigt efter nåra år. Gissa varför jag inte spelar tv/dataspel mera? :shock:

Favoriten var ändå Rock'n Roll Racing till Super Nintendo. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...