Gå till innehåll

Kommentera Grebbestadsrättegångsbloggen


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den borde du veta var den finns... Typ under bloggar?
Ja, det säger ju lite grann att jag dels inte visste att det fanns någon sån kategori över huvud taget samt att jag inte hade någon aning om att Hildebrand hade bloggat. Lite synd, för han skriver himla bra, och jag ser fram emot uppdateringar.

 

Vill ni att mer än någon bråkdel av PF ska se bloggen så får ni nog lyfta fram den med banner/länk eller iaf lägga upp den startsidan. Som det är nu så är det rätt stor risk att tom jag, som typiskt kollar PF en gång om dagen, helt missar nya inlägg i den tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det säger ju lite grann att jag dels inte visste att det fanns någon sån kategori över huvud taget samt att jag inte hade någon aning om att Hildebrand hade bloggat. Lite synd, för han skriver himla bra, och jag ser fram emot uppdateringar.

 

Vill ni att mer än någon bråkdel av PF ska se bloggen så får ni nog lyfta fram den med banner/länk eller iaf lägga upp den startsidan. Som det är nu så är det rätt stor risk att tom jag, som typiskt kollar PF en gång om dagen, helt missar nya inlägg i den tråden.

Den ligger som en klistrad nyhet/artikel, som länkar till bloggen, på framsidan på poker.se. Mer kan jag liksom inte göra, kan inte ringa runt till alla 40.000 användarna precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ni skulle ju kunna lägga något på PF:s forumsida och startsida. Jag börjar ju alltid direkt inne på forumet, och ofta rakt in på "senaste inlägg", vilket jag tror många gör. Vet inte hur det ser ut bland PF-populationen i helhet, men bland regulars skulle jag tro att över 90% går direkt in på forumet när de går in på PF, så de har liksom ingen chans att hinna se bloggen om de inte verkligen anstränger sig.

 

Sätt er late admin på att göra en liten minibanner eller slänga upp en länk i sidolisten. Typ, ändra "10 senaste inläggen" till "7 senaste inläggen" och släng in två rader om rättegången ovanför. Och ja, länka i OP.

 

Kommentarer:

 

"Synd" enligt en av Göteborgs-försvararna som sa att det blivit mer "action" med Linn i lokalen. Dessutom skulle hon vara riktigt "ärtig" enligt en lokalreporter på TV4 som jag känner.
Beat.

 

Dagen började med att B&B gjorde sin sakframställan vilket tog ett par timmar. Blir förstås väldigt ensidigt när en part får "mölja på" utan avbrott och man börjar ju känna sig skyldig till allt möjligt.
Jag vet inte om det var "mölja" i betydelsen "fjärtande uppfylla ett rum med elak lukt", men det låter ju absolut inte som rent spel från åklagarsidan. Är det inte ett läge att, i amerikanskt rättsdramaanda, ställa sig upp och gapa "objection! Your honour"?

 

Detta talar för att anordnande av freeze-out tävlingar med begränsade insatser (var gränsen går vet man förstås inte men det kan bli prövat i detta fall) antagligen inte kan anses som dobbleribrott.
Här är ju lite intressant om det kan anses som någon annan sorts brott.

 

Det mest "grova" påståendet som B&B kläckte ur sig, och som retar mig eftersom de måste vara dåligt pålästa och inte kollat bakgrundsfakta, är att 24hPoker gjort en "bolagskonstruktion" med vårt Maltabolag enbart i syfte att kringgå svensk lagstiftning!! I själva verket är det ju tvärtom så att vi gjort ett accepterat upplägg för att INTE verka i strid med svensk lagstiftning.
Inte för att vara elak, men i någon utsträckning så verkar ju båda påståendena säga samma sak, men med olika vinkling. Dvs, att bolaget i Malta finns för att bla anordna spel för svenska spelare. "Kringgå" och "inte verka i strid mot" är ju rätt subtil skillnad.

 

Kan även nämnas att Grebbans pappa tömde kontot med en fullmakt den 30/3 2007. Ändå har man någonslags tro att kontot kan ha hört till 24H - suck...
En intressant sidofråga här är om det är någon turneringsdeltagare som inte fått sina pengar tillbaka.

 

Enda stormen i ett vattenglas var när en advokat inte uppfattade vad B&B hade sagt och bad om ett förtydligande men då blev avsnäst av Barbro som fräser till på ett lite burdust sätt tots att det bara var andra frågan på 1½ timme.
Man får väl anta att hon var lite generad över möljandet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara elak, men i någon utsträckning så verkar ju båda påståendena säga samma sak, men med olika vinkling. Dvs, att bolaget i Malta finns för att bla anordna spel för svenska spelare. "Kringgå" och "inte verka i strid mot" är ju rätt subtil skillnad.

 

Skillnaden är motivet. Gjordes det hela för att kunna kringgå svensk lagstiftning eller för att kunna följa svensk lagstiftning ? I första fallet är man en brottsling som försöker undkomma kryphål i lagen i andra fallet är man ett laglydigt företag.

 

Självklart ligger det i åklagarens intresse att svartmåla företaget för att kunna få dem fällda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är motivet. Gjordes det hela för att kunna kringgå svensk lagstiftning eller för att kunna följa svensk lagstiftning ? I första fallet är man en brottsling som försöker undkomma kryphål i lagen i andra fallet är man ett laglydigt företag.

 

Självklart ligger det i åklagarens intresse att svartmåla företaget för att kunna få dem fällda.

 

Kanske det, men eftersom det inte är olagligt att kringå en lag borde det hela vara rätt ointressant (läs osakligt) i en rättsal... Nej vänta lite. Det är väl t o m som att skjuta sig själv i foten? Om åklagaren självmant säger att den åtalade har kringgått lagen, kan man väl lägga ner fallet? Oskyldig! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå bolagskonstruktioner för att kringå eller uppfylla lagar så håller jag med om att det ju i princip blir samma sak. Uttryckte mig däremot lite slarvigt i bloggen då det som "tiltade" till mig lite inta bara var att vi la upp saker för att kringgå lagar utan att man även hävdade att vår bolagskonstruktion (som används av ett flertal börsnoterade spelbolag i Sverige) var en "skenkonstruktion" - typ att man köpt ett bolag över disk någonstans och sedan körde all verksamhet i detta bolag utan att egentligen ha någon anknytning till det landet.

 

MVH,

 

// Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå bolagskonstruktioner för att kringå eller uppfylla lagar så håller jag med om att det ju i princip blir samma sak. Uttryckte mig däremot lite slarvigt i bloggen då det som "tiltade" till mig lite inta bara var att vi la upp saker för att kringgå lagar utan att man även hävdade att vår bolagskonstruktion (som används av ett flertal börsnoterade spelbolag i Sverige) var en "skenkonstruktion" - typ att man köpt ett bolag över disk någonstans och sedan körde all verksamhet i detta bolag utan att egentligen ha någon anknytning till det landet.
Kan du inte förtydliga i vilken bemärkelse du använde "möjla"?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ni skulle ju kunna lägga något på PF:s forumsida och startsida. Jag börjar ju alltid direkt inne på forumet, och ofta rakt in på "senaste inlägg", vilket jag tror många gör. Vet inte hur det ser ut bland PF-populationen i helhet, men bland regulars skulle jag tro att över 90% går direkt in på forumet när de går in på PF, så de har liksom ingen chans att hinna se bloggen om de inte verkligen anstränger sig.

 

+1

 

Är ALDRIG inne på poker.se, var rena slumpen att jag hittade till bloggen och jag besöker ändå pf i stort sett dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker hela rättegången låter som ett kul event. Hade jag haft möjlighet så hade jag nog kunnat hosta upp 2k SEK för att få ta del av farsen. :-)

 

Det som är pinsamt, vilket jag antar att Per upptäckt, är hur dåligt pålästa advokater brukar vara när de ska prata om en verksamhet som de inte har någon aning om. Jag har själv varit med när en advokat la ut orden kring importföretag fungerar och han visste ungefär lika mycket om importföretag som jag om Boliviansk skatterätt, d.v.s. väldigt nära 0%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Inte alltför mycket spännande att redovisa men ska just hugga in på bloggen.

 

Angående "mölja" så var det nog mest tidsmässigt (och inte innehållsmässigt) jag menade då man höll på i några timmar.

 

Tänkte mig snarare ett cashgame med advokaterna inom "lyckta dörrar"...

 

Jocke - undrar om det är mödan värt att ta sig hit men är du faggorna så...

 

// Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...