Gå till innehåll

Restips: LA, San Francisco och Vegas


Sweetchuck

Recommended Posts

Om en dryg vecka åker jag och flickvännen till USA.

Resplanen ser ut enligt följande:

Flyg till/från San Francisco. Vi stannar 3 nätter i LA (Santa Monica), 4 nätter i vegas och 5 nätter i San Francisco.

 

Jag har inte varit där förut och har rätt dålig koll på ställena.

Vad ska vi inte missa att se/göra när vi är där?

Vad ska vi missa?

 

Klart är att vi ska se Alcatraz, Grand canyon, NBA-basket och nån Vegas-show. I övrigt har vi inte planerat in så mkt, förutom att gambla :-)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tar ni er runt? Har ni bil rekommenderar jag San Simeon och Hearst Castle. Kändes rätt tråkigt när mina föräldrar släpade dit mig men jag blev sedan helt uppslukad av slottet, omgivningarna och den fantastiskt excentriske William Randolph Hearst!

 

Kolla upp det, jag lovar att det är värt ett besök!

 

Ska kanske tillägga att San Simeon ligger strax söder om SF.

 

Ett annat tips är den lilla staden Ventura inte långt från Santa Barbara. Stannade där i nästan hel vecka sist. Finns väl inga speciella saker att besöka just där men stranden är fantastisk och det är kaliforniskt småstadsliv när det är som bäst!

 

Hoppas att de här lite udda tipsen kan få er att kliva av ”euorpatouren” som rutten kallas, om än bara för en liten stund..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara rekommendera Santa Barbara, deras hamburgerbar med bara vegetariska hamburgare är kärlek. Stranden är det inte heller något fel på.

 

Tror jag bodde på Tropical hotell eller liknande även om det finns best western där som man kan bo på.

 

Slotten kan jag också rekommendera och vägen mellan Santabarbara och San Francisco Längst kusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slotten kan jag också rekommendera och vägen mellan Santabarbara och San Francisco Längst kusten.

 

Hela kustvägen(highway 1) är värd att åka. En spännande avstickare om man kommer från LA och åker uppåt är de krokiga vägen som går från kusten till SF-bay. kusten(highway 92). I Monterrey har dom ett stort akvarium. Om man gillar sånt. Det var typ Kaliforniens 5 största turistattraktion när jag var där -00.

 

I SF är Fisherman's Warf rätt trevligt. Mycket små butiker längs strandpromenaden. Vissa delar är även med i Tony Hawk's Pro skater 48-)

 

Ha en trevlig resa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...