Gå till innehåll

Biltips


upandcoming

Recommended Posts

Jag är i bilköpartagen. Vill inte betala mer än 130k. Gärna sportbil. Tips?

 

/upandcoming

Lite mer inof hade ju vart trevligt för att underlätta.

 

Kan du meka själv?

 

Är du märkesbög?

 

Var bor du/ är du säsongskänslig vad gäller väder o vind?

 

Vill du köpa något nyare eller får det vara något äldre?

 

Vill du ha en kombi kan jag sälja dig en med 180 hästar men jag trpor inte att det är det som du är ute efter ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en Bmw Z3 för mellan 90-180k extremt rolig att köra, dock 2 sitsig.

mycket trevlig bil annars, hade en för ett par år sen men valde att byta mot en ford mustang GT (som dock kostar något mer men är 4sitsig)

 

starkt rekomenderad dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort påpekande om Fabia Rsen som jag länkade till ovan. Det är en diesel med 140 hk i. Jag tryckte in en effektbox i min och skrämde upp den till 170 hk och 320 Nm. 0-100 på 6.5 sek och ett ordentligt vrid. Det enda som kan vara negativt är att dieselskatten är hög, ca 5 papp om året. Men det var en underbar bil. Rejält byggd och i övrigt ekonomis. Pendlade 15 mil om dan och snittade 0,45 l/mil på E6an :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miatan har jag provkört. Helt okej i mitt tycke, men Z3:an är snyggare. Helst skulle jag vilja köpa bilen från någon återförsäljare och inte en privatperson. Kan man be en BMW-återförsäljare ta in en begagnad Z3:a, tror ni?

 

Om jag köper från privatperson, kan jag be att få åka med bilen till en verkstad och få den kollad? Jag har ingen aning om vad ska man titta efter och jag vill ju inte köpa grisen i säcken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...