Gå till innehåll

Bästa & billigaste stället att köpa kreatin mm


Fudge

Recommended Posts

Har snart slut på proteinpulver hemma och det är dags att köpa nytt.

 

Köpte i affär senast och det var inte specellt billigt.

 

Vad och vart ska man köpa? Ingen koll alls..

 

Tränar rätt mycke styrketräning, ganska smal, så det är muskelmassan jag vill ha upp. men även få bort lite fett som som lagt sig på diverse ställen. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok.. Nu har vi kommit fram till vart man ska beställa ifrån.

 

Nu till fråga två, vad ska jag beställa? Känns onödigt att lägga ut 800 för en burk med ca25portioner, någon måtta får det vara!

Värt att köpa 4kg vasselprotein för typ 700 riksdaler kanske?

Eftersom jag är ute efter att få bort lite fett men mest gå upp i vikt och bli större..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gymgrossisten är de som pressar priserna bäst i Sverige skulle jag tro, iaf är de en av de mer seriösa aktörerna i Sverige. Alltid fungerat bra för mig, budgetvalet är väl Whey-80 som proteinpulver sedan finns det ju en hel drös dyra proteinpulver osv, men sålänge du inte är proffs duger whey80 fint + lite snabba kolhydrater efter träning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är ute efter att få bort lite fett men mest gå upp i vikt och bli större..
Vad menar du med att förlora fett. Antar att du menar minska i fett procent. FÖr att förlora fett (vikt) samtidigt som man lägger på sig muskler är mer eller mindre omöjligt. Är du inte väldigt överviktig hade jag börjat med att lägga på mig muskler och försöka hålla ner fett ökningen (vikt) så mycket som möjligt. Mer muskler = högre förbränning vilket gör det lättare att bli av med fett efteråt. När man vill lägga på sig muskler så måste man äta mer energi än vad man gör av med och då är det oundvikligt att inte lägga på sig lite fett. Samma gäller när du vill gå ner i vikt dvs det är oundvikligt att inte bli av med lite muskel massa. 80% vassel protein är det som är mest prisvärt. Själv kör jag med Whey-80. Lycka till
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag köpa om jag ska bygga muskler? Typ nån proteindrink vet jag att jag hade sist jag tränade "seriöst" styrketräning... Ska ta ett beach 2008-ryck nu och vill gärna få ut så mycket som möjligt av träningen. Hjälp av dig som vet??? :roll:

 

En fråga till: Vad är skillnaden på "Whey-80", och "Whey-100" ??? (och är de bra produkter om jag vill bygga muckler?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att förlora fett. Antar att du menar minska i fett procent. FÖr att förlora fett (vikt) samtidigt som man lägger på sig muskler är mer eller mindre omöjligt. Är du inte väldigt överviktig hade jag börjat med att lägga på mig muskler och försöka hålla ner fett ökningen (vikt) så mycket som möjligt. Mer muskler = högre förbränning vilket gör det lättare att bli av med fett efteråt. När man vill lägga på sig muskler så måste man äta mer energi än vad man gör av med och då är det oundvikligt att inte lägga på sig lite fett. Samma gäller när du vill gå ner i vikt dvs det är oundvikligt att inte bli av med lite muskel massa. 80% vassel protein är det som är mest prisvärt. Själv kör jag med Whey-80. Lycka till

 

Det är bara runt magen det lagt sig lite extra fett efter allt för många öl, onyttig mat och för lite rörelse. men antar att det försvinner under tiden jag tränar! I övrigt är jag ganska smal.

 

Men får bli att köra whey-80 som det ser ut då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara runt magen det lagt sig lite extra fett efter allt för många öl, onyttig mat och för lite rörelse. men antar att det försvinner under tiden jag tränar! I övrigt är jag ganska smal.

 

Men får bli att köra whey-80 som det ser ut då!

 

ska du fundera på lite skumma piller så kolla upp ALA:

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=631

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som cheunce sa är ju nöten att träna utan något tillskott från början, när man sen kommit igång ett tag 2-3mån så kan man ju börja tänka på kost tillskott, det lägger sig väldigt lätt runt magen och på sidorna om man ska börja kränga pulver det första man gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som cheunce sa är ju nöten att träna utan något tillskott från början, när man sen kommit igång ett tag 2-3mån så kan man ju börja tänka på kost tillskott, det lägger sig väldigt lätt runt magen och på sidorna om man ska börja kränga pulver det första man gör

 

Tränade första månaden utan, nu kör jag med pulver som ska ge maximal muskelutveckling, fanns det och gå ner i vikt pulver att välja på där jag handlade. Men hade gått upp ca 4kg när jag kollade för två veckor sedan, hade tränat ca två månader då. Så känns ju som jag är på rätt väg!

 

Och hoppas pulvret kan ta mig dit lite snabbare.. Men lutar åt vassle och kanske några piller som heltok tipsade om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill du bli störst finns ju alltid thai femmor :P

 

Haha, jo de är sant. Men vill inte bli ngt berg, men vill kunna gå i bar överkropp på standen utan att skämmas!

och har inga problem med att ta genvägar så som pulver t ex.

Hade jag vetat att det inte gav biverkningar ifall jag tog thai 5or hade jag nog testat de med.

 

Men känns som om jag äter ok, får i mig typ vassle dagligen och tränar ~5 dagar/vecka i ett par månader så kommer reultaten sakta krypande. Viktökningen har ju redan börjat synas, samt resultat på gymmet.

 

Va mest ute efter den bästa genvägen som inte ger biverkningar, och de flesta har röstat på vassle så får lita på publiken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men känns som om jag äter ok, får i mig typ vassle dagligen och tränar ~5 dagar/vecka i ett par månader så kommer reultaten sakta krypande. Viktökningen har ju redan börjat synas, samt resultat på gymmet.

 

Hoppas det inte är styrketräning du kör 5 dagar i veckan för det kommer att leda till överträning väldigt snabbt. Det är under vilan musklerna byggs upp. Visst man kan dela upp kroppen för olika dagar men då bör man tänka på att detär svårt att isolera muskelgrupper. Tränar du tex axlar och rygg samma dag så tränar du även bicep och tricep.

 

Sen brukar många tro att man ska träna biceps för att få stora armarna, när det i själva verket är triceps som är den som ger mest armvolym. Det bästa är att testa sig fram och ha en träningsbok där man skriver ner resultat och vad man kör. På så sätt lär man sig vilken träning som ger en bäst resultat.

 

För mig funkar styrketräning 2 dagar i veckan perfekt. Jag bygger min träning på de 4 stora basövningarna dvs marklyft, knäböj, bänkpress och axel press. Sen blandar jag in lite andra övningar som hantel rodd, pull ups, vadpress m.m. Jag kör få 6 reps och 2 set på de flesta övningarna förutom på knböj där jag kör 16 rep och 1 set plus 2 uppvärmnings set på alla övningar. Hela träningen tar under 1 timme. Jag har givetvis inte kört tungt från dag ett eftersom då kommer jag att offra formen. Formen är viktigare än att lyfta tungt. Dålig form ger skador och tränings uppehåll. Det passa bra in med min övriga träning och liv.

 

Det viktiga är att känna efter och testa vad som funkar för en själv. Vi är alla olika och reagerar olika på träning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att förlora fett. Antar att du menar minska i fett procent. FÖr att förlora fett (vikt) samtidigt som man lägger på sig muskler är mer eller mindre omöjligt.

Har funderat lite kring det här. Om man med samtidigt menar bokstavligen samtidigt lär det stämma, dvs man kan inte på cellnivå ha några (muskel)celler som bygger upp sig samtidigt som andra (fettceller) frisätter sitt innehåll.

 

Om man däremot menar att man måste deffa respektive bulka i perioder för att både kunna bygga muskler och minska i fett tror jag att det är en myt/missuppfattning/överdrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man däremot menar att man måste deffa respektive bulka i perioder för att både kunna bygga muskler och minska i fett tror jag att det är en myt/missuppfattning/överdrift.

 

Vad menar du med minska i fet. Syftar du på minska i fett procent (som jag ser som det viktiga) eller fett vikt. Bygger man på sig mer muskler än fett, som man gör om man inte ökar sitt ätande för snabbt så minskar ju fett procenten.

 

Men vill man bli riktigt hollywood slim inför beachen så kommer man att tappa muskler eftersom man måste gå på minus diet en längre tid. Men muskel tappet kan man ju minska genom att fortsätta styrketräna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det inte är styrketräning du kör 5 dagar i veckan för det kommer att leda till överträning väldigt snabbt. Det är under vilan musklerna byggs upp. Visst man kan dela upp kroppen för olika dagar men då bör man tänka på att detär svårt att isolera muskelgrupper. Tränar du tex axlar och rygg samma dag så tränar du även bicep och tricep.

 

Sen brukar många tro att man ska träna biceps för att få stora armarna, när det i själva verket är triceps som är den som ger mest armvolym. Det bästa är att testa sig fram och ha en träningsbok där man skriver ner resultat och vad man kör. På så sätt lär man sig vilken träning som ger en bäst resultat.

 

För mig funkar styrketräning 2 dagar i veckan perfekt. Jag bygger min träning på de 4 stora basövningarna dvs marklyft, knäböj, bänkpress och axel press. Sen blandar jag in lite andra övningar som hantel rodd, pull ups, vadpress m.m. Jag kör få 6 reps och 2 set på de flesta övningarna förutom på knböj där jag kör 16 rep och 1 set plus 2 uppvärmnings set på alla övningar. Hela träningen tar under 1 timme. Jag har givetvis inte kört tungt från dag ett eftersom då kommer jag att offra formen. Formen är viktigare än att lyfta tungt. Dålig form ger skador och tränings uppehåll. Det passa bra in med min övriga träning och liv.

 

Det viktiga är att känna efter och testa vad som funkar för en själv. Vi är alla olika och reagerar olika på träning.

 

Kör enda dagen rygg axlar, andra ben och sen bröst, armar den tredje. Mage kör jag lite blandat..

Känns som det funkar bra för mig att köra så runt 5dagar i veckan. Jobbar eller pluggar inget, sover mycket, så känns om kroppen får vila tillräckligt för att det ska funka. Bara märkt positiva resultat under två månader iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men för att få ut maximal effekt utav din träning så bör egentligen muskelgruppen vila 24-48timmar efter träning

 

cheunce har rätt i mycket av han säger, du bör även lägga passet så att det håller sig runt timman, och gärna äta inom 0,5-1,5h efteråt. OM du nu ska bli deff och tycker att det fungerar bra med pulver för dig så gör du bäst i att ta det precis efter träningen. Då är återhämtningen som bäst och musklerna suger åt sig kolhydrater och proteiner. Fungerar under passet också men det finns en tendens att bli lite uppblåst då därför föredrar jag efteråt.

 

gl hf iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det inte är styrketräning du kör 5 dagar i veckan för det kommer att leda till överträning väldigt snabbt. Det är under vilan musklerna byggs upp. Visst man kan dela upp kroppen för olika dagar men då bör man tänka på att detär svårt att isolera muskelgrupper. Tränar du tex axlar och rygg samma dag så tränar du även bicep och tricep.

 

Så bäst är egentligen att träna så lite som möjligt och vila 6-7 dagar i veckan ........................................

 

kolla diverse kroppsbyggares scheman, 5 dagar i veckan känns rätt normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är två månader in i att börja styrketräna så tjänar du enormt mycket mer på några timmars research och anteckningsblock än proteinpulver/kreatin mm.

 

kolla diverse kroppsbyggares scheman, 5 dagar i veckan känns rätt normalt.
Mm, och om man ska börja träna boxning så är det bäst att träna och äta som en elittungviktare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...