Gå till innehåll

Badstreaks SNG


4queens

Recommended Posts

Spelar sitngo på Fulltilt på de lägre nivåerna och har under de senaste 600-700 haft en positiv ROI på ca 18%. Jag spelar ganska stabilt och brukar allt som oftast ta mig till runt bubblan eller ITM. Under de senaste dagarna har spelet bara rasat. Jag spelar som jag brukar men när pengarna väl pengarna åker in har jag dom runt 90% av gångerna dominerade eller är har bättre par eller är ca 60-40 favorit men mina händer står aldrig. Det börjar bli väldigt frustrerande och även bankrullen känner av detta. Hur gör ni när "det bara inte går att vinna?" Fortsätter spela till det går bättre, tar en paus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar sitngo på Fulltilt på de lägre nivåerna och har under de senaste 600-700 haft en positiv ROI på ca 18%. Jag spelar ganska stabilt och brukar allt som oftast ta mig till runt bubblan eller ITM. Under de senaste dagarna har spelet bara rasat. Jag spelar som jag brukar men när pengarna väl pengarna åker in har jag dom runt 90% av gångerna dominerade eller är har bättre par eller är ca 60-40 favorit men mina händer står aldrig. Det börjar bli väldigt frustrerande och även bankrullen känner av detta. Hur gör ni när "det bara inte går att vinna?" Fortsätter spela till det går bättre, tar en paus?

 

Jag hade ungefär samma ROI som du på Stars efter iofs bara 800 spel, å lirade $100 SNGs regular fullring. Efter en 44 inköps-downer så lessnade jag totalt, plockade ut allt och kom igång igen nån månad senare. Problemet med downern för mig var inte att jag blev nojig över pengarna (eller, klart det va surt men inte huvudproblemet), utan jag tyckte att det va så vidervärdigt tråkigt att spela.

 

Så att - pausa lite, KLIV NER I NIVÅ och kom igen på nytt. :)

 

GL!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder ROI på 18% för ?

 

(Med risk för fel)

 

ROI = Return Of Investment

Ett mått på hur många procent du vinner/förlorar på satsad krona

 

Dvs,

ROI på 18% innebär t ex att om man spelar för 10$-nivån så vinner 1,8$ i långa loppet, eller helt enkelt på att man vinner 18öre på varje satsad 1kr.

 

Du ska alltså ha ett positivt ROI, ju högre desto bättre! Om negativt..inte bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, Return of investment, hur mkt tjänar du per krona du satsar, ~20% är helt ok på den här nivån, sen tycker jag du ska kolla lite på dina placeringar, om du för det mesta hamnar 3:a kanske du ska fundera på att läsa in dig lite på hur man bör spela när man väl hamnar ITM, det är juh vinna man vill göra ;-)

 

annars till din nergång så beror det väl på hur det känns, känner du att du inte längre spelar optimalt, lägger dig hellre än att syna när du vet att du troligtvis är marginellt favvo, då ska du nog fundera på att ta en paus, annars är det bara att spela dig ur svackan, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar sitngo på Fulltilt på de lägre nivåerna och har under de senaste 600-700 haft en positiv ROI på ca 18%. Jag spelar ganska stabilt och brukar allt som oftast ta mig till runt bubblan eller ITM. Under de senaste dagarna har spelet bara rasat. Jag spelar som jag brukar men när pengarna väl pengarna åker in har jag dom runt 90% av gångerna dominerade eller är har bättre par eller är ca 60-40 favorit men mina händer står aldrig. Det börjar bli väldigt frustrerande och även bankrullen känner av detta. Hur gör ni när "det bara inte går att vinna?" Fortsätter spela till det går bättre, tar en paus?

 

Låter ju som du är inne i en period med dåliga kort samt många utdragningar. Du kanske har spelat lite sämre än vanligt också??..vilket man gör ibland!

Det gäller bara att stå ut under den här perioden eftersom det kommer att vända för eller senare men det är jävligt frusterande när rivern skrattar en upp i ansiktet gång på gång.

 

Går ner i nivå så att bankrullen klarar av den dåliga perioden och spela ännu tightare kanske. Men viktigaste: anpassa bankrullen till inköpen, dvs går ner i nivå. Man ska inte se detta som något negativt eftersom en del av att vara duktig på poker är money management(stavning??:shock: )

 

En annan sak som är bra att göra under dessa perioder är att ta en paus helt enkelt. Nu vet jag inte hur mycket du spelar men bestäm dig för att inte spela på t ex 2-3 dagar. Tråkigt kanske ja men man förlorar inga pengar i allafall.

Det är tråkigt och spela när man förlorar hela tiden och tyckert man det är tråkigt så spelar man ofta mindra bra, så känner jag i allafall!

 

Varians är jobbigt med pokern men inget man kommer ifrån. Gäller bara att skydda sig från det. En idiot skyller på nån form av "rigg" och fortsätter till sista kronan är borta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kan vara ett bra råd i CG, men det är rätt kasst i SNG. Antingen har ett beslut +EV, -EV eller +-0EV, det spelar ingen roll om man har backat eller plussat de senaste 100 sngsen.

 

Har inte tillräcklig koll på EV (som du ju märkte..) så jag har inget att tillägga.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Med risk för fel)

 

ROI = Return on Investment

Ett mått på hur många procent du vinner/förlorar på satsad krona

 

Dvs,

ROI på 18% innebär t ex att om man spelar för 10$-nivån så vinner 1,8$ i långa loppet, eller helt enkelt på att man vinner 18öre på varje satsad 1kr.

 

Du ska alltså ha ett positivt ROI, ju högre desto bättre! Om negativt..inte bra

 

FYP ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara värt att analysera sitt spel för att kolla om man börjat eller börjar fatta felaktiga beslut. Men det behöver ju verkligen inte vara eller bli så.

 

Det bästa sättet att komma ur en downswing är såklart att spela mycket som fan, men som SK skriver kan ju lusten att spela påverkas och då kanske man för själens skull ska ta en paus eller byta spel. Eller site eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa sättet att komma ur en downswing är såklart att spela mycket som fan, men som SK skriver kan ju lusten att spela påverkas och då kanske man för själens skull ska ta en paus eller byta spel. Eller site eller nåt.

 

 

Det får bli en liten paus från Fulltilt...

Tycker ju dock det är kul att spela så jag funderade på det där med att byta site och/eller kanske varva sitngo med lite mer cashgame. Har funderingar på pokerstars för tillfället. Det kan ju bara gå bättre känns det som ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...