Gå till innehåll

jag har fått jobb gratulera mig.


mrfiskman

Recommended Posts

Dessutom är det fan så mycket roligare att arbeta och träffa folk, jämfört med att sitta inne i en svettig etta, dricka folköl och spela poker.

 

 

Folket man träffar ger dock inte så mycket mer behållning än att sitta i en svettig etta, dricka folköl och spela poker.

Även om jag inte har så mycket erfarenhet av det sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis!.. alla med någon form av utbildning bör ta de jobb som erbjuds nu..konjunkuren på sikt ser fullständigt katastrofal ut..med hål i cv:t är det nog kört

 

Spelar det egetligen så stor roll av man gjorde nu om 5-6 år då man är klar med sin akademsika utbilding om man söker till högskola/universitet till hösten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skall alla som misslyckats med pokern säga att det inte är "värt" eller att det är "bättre" att göra si och så.

Håll keft & gl i livet.

 

Till han som undrade ifall det spelade någon roll ifall man jobbade på McDonalds, nått café eller var lagerråtta när man senare i livet skall söka jobb, skulle inte direkt tro det förutom att det är bra att ha "arbetslivserfarenhet" vilket förövrigt är overrated.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Man arbetar för att leva men lever inte för att arbeta"

 

Trots ovanstående förnuftiga citat så är ett jobb bra för att utveckla ens sociala liv och naturligtvis för att erhålla en regelbunden inkomst. Sen vet jag inte hur mycket pensionsavsättningar alla "Hobby-proffs" gör men antagligen ofta alldeles för lite.

 

Lyssna inte allt för mycket på alla som säger att man är korkad om man arbetar trots att man inte behöver det, lönen är bara en del av det positiva med ett jobb. Sen finns det en hel del negativt med vissa jobb också men jag som arbetsgivare hyser i alla fall betydligt mer respekt för en arbetssökande som jobbat hela sitt liv (om än på McD eller som städare) oavsett vilken tjänst personen söker. Med ett fyllt CV så visar man att man KAN arbeta men inte nödvändigtvis hur bra, precis som en massa högkolepoäng visar att man KAN lära sig men inte nödvändigtvis vilken kunskap man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna inte allt för mycket på alla som säger att man är korkad om man arbetar trots att man inte behöver det, lönen är bara en del av det positiva med ett jobb. Sen finns det en hel del negativt med vissa jobb också men jag som arbetsgivare hyser i alla fall betydligt mer respekt för en arbetssökande som jobbat hela sitt liv (om än på McD eller som städare) oavsett vilken tjänst personen söker. Med ett fyllt CV så visar man att man KAN arbeta men inte nödvändigtvis hur bra, precis som en massa högkolepoäng visar att man KAN lära sig men inte nödvändigtvis vilken kunskap man har.

 

+5

 

De som har kommit till mig med ett blankt CV och inte kunnat redogøra før vad de gjort de senaste fem åren *håll andan nu* har inte fått jobb utan har hamnat i discard-høgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...