Gå till innehåll

Kvala till WSOP 2008 på PokerStars


RIK_123

Recommended Posts

Hej,

 

Som RIK_123 noterade så är nu satelliter till WSOP igång. Ni hittar dem under Events -> WSOP. Man kan kvala in för från 40 FPP eller $2, i flerbordsturneringar, Sit & Goes, Steps eller Shootouts. För mer information om WSOP 2008, se http://www.pokerstars.com/wsop/.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej and217,

 

För att kort svara på din fråga: Ja, så är det, men det ingår mer, se nedan.

 

Vårt standardpaket är värt $12 500, och innefattar följande:

 

* $10 000 inköp till Main Event

* $2500 för omkostnader

 

Men det är inte allt. Vi ger också spelarna möjligheten att ta del av The PokerStars Experience. Det innebär följande*:

 

* Gratis boende på Palms, i 8 dagar från 2-9 juli (eller $1000** i kontanter). Spelare som är kvar i eventet efter den 9 juli får sitt boende förlängt så länge de är kvar i turneringen.

* Uppgradering till hotellsvit för Supernova och Supernova Elite VIP.

* Shuttle bus service each day to the Rio.

* Busstransport gratis till Rio varje dag.

* Kontantbonusar upp till $50 000 för kvalspelare som tar sig till ett TV-bord***.

* Extra bonusar upp till $1 000 000 för spelare som tar sig till finalbordet***.

 

Läs mer om paketet här: http://www.pokerstars.com/sv/wsop/qualify/'>http://www.pokerstars.com/sv/wsop/qualify/ (på Svenska).

 

Man kan läsa allt om WSOP 2008 kvalet på PokerStars här:

 

http://www.pokerstars.com/sv/wsop/ (på Svenska).

 

Se även FAQ:en där liknande frågor besvaras:

 

http://www.pokerstars.com/sv/wsop/faq/ (på Svenska)

 

Har ni fler frågor kring WSOP Satelliter tar vi gärna dom i den här tråden.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Karl för svar,

"* $10 000 inköp till Main Event"

Jag far fortfarande inte ut av det att man far pengarna pa kontot, eller ni köper in till turneringen i ar? Jag undrar det eftersom förra aret fick spelarna sjalva betala inköpet om de valde att delta, som vi alla vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Hänvisar till mitt tidigare svar:

För att kort svara på din fråga: Ja, så är det, men det ingår mer, se nedan.

 

Med andra ord.: Du får in pengarna på kontot.

 

Har ni fler frågor kring WSOP tar vi gärna dom i den här tråden.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i förslagstråden att ni även skulle ha satelliter till ngt mindre event. När kan dessa tänkas komma upp? Är det bara inköp eller ett hotellpaket också? Är det bestämt vilken typ av satelliter det blir, alltså en enda eller flera? Inköp till satelliterna?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i förslagstråden att ni även skulle ha satelliter till ngt mindre event. När kan dessa tänkas komma upp? Är det bara inköp eller ett hotellpaket också? Är det bestämt vilken typ av satelliter det blir, alltså en enda eller flera? Inköp till satelliterna?

 

Tack på förhand

 

Vore guld! Har varit på sajter om detta i alla år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Plenoptic - Angående preliminära events, så kommer vi som tidigare sagts anordna satelliter till några Preliminary Events, men för närvarande är dessa inte fastställda. Vi kommer att uppdaterar informationen här längre fram så fort detta blir klart.

 

MJ - Det stämmer, man måste ha kvalat genom PokerStars och sedan spela eventen för att kunna ta del av "the PokerStars Experience".

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Vad ingår i 2008 WSOP Player bag?

 

Går det att ordna flyg via PS?

 

Vad är det för rum på Palms som ingår?

 

Har förstått att ni inte registrerar vinsten direkt till turneringen men måsta man casha ut pengarna för att kunna anmäla sig eller går det att ordna via PS?

 

Förra året fick man själv ordna med uttag och inköp, så det är nog likadant i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

När måste man senast ha fyllt 21år för att få delta i main event?

Fyller nämligen 4 juli, kan jag då spela dag 1b, 1c eller 1d? Eller är jag körd vilket som?

 

Har nämligen stor lust att bli den yngasta någonsin att vinna main event ;) (Alla har vi våra drömmar...)

Känner att det skulle vara på sin plats med en ung och otränad svensk med hemsk engelska att vinna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

När måste man senast ha fyllt 21år för att få delta i main event?

Fyller nämligen 4 juli, kan jag då spela dag 1b, 1c eller 1d? Eller är jag körd vilket som?

 

Har nämligen stor lust att bli den yngasta någonsin att vinna main event ;) (Alla har vi våra drömmar...)

Känner att det skulle vara på sin plats med en ung och otränad svensk med hemsk engelska att vinna :D

 

Det borde inte vara några problem. När du reggar dig har du möjlighet att välja stardag i mån om platser kvar till den dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Enligt de uppgifter jag har fått så måste du vara 21 när du registrerar dig och registreringen stänger senast den 2:e Juli. Men för att vara helt på säkra sidan kan du kontakta Harrah's som arrangerar WSOP här:

 

https://www.harrahs.com/CustomerService.do?

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Enligt de uppgifter jag har fått så måste du vara 21 när du registrerar dig och registreringen stänger senast den 2:e Juni. Men för att vara helt på säkra sidan kan du kontakta Harrah's som arrangerar WSOP här:

 

https://www.harrahs.com/CustomerService.do?

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Har du lust att svara på mina frågor i förra sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Givetvis, missade dem av någon oförklarlig anledning :oops: My bad.

 

Om man "köper in sig" till t.ex. ett $1500-event med FPPs, är det likadant där, att man får cash till kontot?
Samma sak här, man får ut pengar på kontot som man använder för att köpa in sig till respektive event.

.

Sluter man då också något avtal om att man måste spela?

Du menar om du kan ta pengarna och låta bli att spela eller?

 

Vad ingår i 2008 WSOP Player bag?
Låt mig återkomma i frågan.

 

Går det att ordna flyg via PS?
Det gör det inte. Dra fram någon ressajt som seat24 elller något liknade så hittar du säkert flyg som passar dig.

 

Vad är det för rum på Palms som ingår?
Låt mig återkomma i frågan.

 

Har förstått att ni inte registrerar vinsten direkt till turneringen men måsta man casha ut pengarna för att kunna anmäla sig eller går det att ordna via PS?
Det måste man göra om man inte tänker betala in anmälningen med "egna" pengar dvs.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

När måste man senast ha fyllt 21år för att få delta i main event?

Fyller nämligen 4 juli, kan jag då spela dag 1b, 1c eller 1d? Eller är jag körd vilket som?

 

Har nämligen stor lust att bli den yngasta någonsin att vinna main event ;) (Alla har vi våra drömmar...)

Känner att det skulle vara på sin plats med en ung och otränad svensk med hemsk engelska att vinna :D

LoL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vad ingår i 2008 WSOP Player bag?

 

Trevliga saker :). Om man är kvalificerad så får man gärna maila oss på support@pokerstars.com för exakt information om vad som ingår.

 

Vad är det för rum på Palms som ingår?

 

Det samma gäller den här frågan, om man är kvalificerad så får man gärna maila oss på support@pokerstars.com för information om vilka rum osv.

 

Skriv gärna på svenska om ni vill det.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...