Gå till innehåll

Bobix ultragrind 4k SNG på en månad


Bobix

Recommended Posts

Wow, du måste vara sjukt uthållig alltså, som orkar spela så mycket poker varje dag.

 

En sak som slog mig, vilket säkert någon annan har påpekat (men jag har missat det isf :P), är hur sjukt mycket rake du kommer ha betalat när du spelat dina 4000 SnGs. 4000 st $50+$5 SnGs betyder ju $20 000 i betalad rake. Med tanke på att du får tillbaka 15% kommer du i slutändan ha betalat $17 000 (104 040 kr med nuvarande valutakurs), vilket är sjukt mycket pengar. Vad har du för tankar om detta? Varför inte spela på ett "billigare" nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

The Ricky Gervais show! Finns att tanka på piratebay. Deras podcast blev den mest lyssnade i världen tror jag - dom kom med i guinness rekord bok. Dom har jag haft i bakgrunden många timmar medan jag lirat! :-)

 

Lycka till med poker också - verkar ju gå bra! 8-)

 

Tack, håller på och tankar hem en massiv torrent med Ricky Gervais nu. Ska lyssna på det när jag grindar inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, du måste vara sjukt uthållig alltså, som orkar spela så mycket poker varje dag.

 

En sak som slog mig, vilket säkert någon annan har påpekat (men jag har missat det isf :P), är hur sjukt mycket rake du kommer ha betalat när du spelat dina 4000 SnGs. 4000 st $50+$5 SnGs betyder ju $20 000 i betalad rake. Med tanke på att du får tillbaka 15% kommer du i slutändan ha betalat $17 000 (104 040 kr med nuvarande valutakurs), vilket är sjukt mycket pengar. Vad har du för tankar om detta? Varför inte spela på ett "billigare" nätverk?

 

Det finns tre siter som har tillräckligt med trafik på $50+, Stars, FTP och Party. Party har lättast motstånd, tillräckligt mycket lättare för att göra det värt. Dessutom blir pokerforum.nu rika som troll eftersom jag är reggad genom deras Party-affil.

 

Att raken är åt helvete på SNG överlag är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra! Nu har jag ridit ur en dowswing på 41 inköp :)

 

downswing2nv6.png

 

1843 spelade: +$5157

PP: 135 485

 

På söndag ska jag spela Clash of the Titans som är en $1000 headsup för den som vinner veckans leaderboard. Spelas mot den som vann förra veckans match. I princip betyder dom här ~$2000 equity extra i rakeback eftersom jag räknar med att ta hem leaderboarden varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att skillnaden mellan 55 och 33 är att det är fler regulars på 55:orna. Sena kvällar kan det vara 5-6 stycken vid bordet. Nästan alla regulars är usla men ändå (antar jag) vinnande spelare så man vill inte ha dom vid bordet.

 

För deuces ska du ha 20 000 baspoäng per kvartal. Du kan kolla hur många du har i cashiern.

 

----

 

Nu blir det många timmars grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt projekt, tröttnar du inte på att spela SNG?

 

Vad gäller podcasts kan jag rekommendera:

 

1) SR Public Service (de senaste 5-10 avsnitten har i och för sig varit riktigt dåliga, ta hem deras "krönikor" vilket är deras bästa urval från säsongen)

 

2) P3 dokumentär (vissa är riktigt intressanta, t.ex. om fängelset i bolivia)

 

3) Sen lyssnar jag själv en del på Studio ett, men det är nog lite nördigt 8-)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henke-Jo, i april. Jag brukar vanligtvis spela $100 men den här månaden är det stenhård diciplin som gäller.

 

ackeman, stort tack för tipsen. P3 dokumentär är toppen, har inte tänkt på att dom finns i onlinearkivet. Jag brukar lyssna på P3 soul och Deluxe via nätet. Härom natten kollade jag genom Vad är en människa?. Intressant, mysigt och funkar bra till pokern eftersom det räcker att man lyssnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt projekt, tröttnar du inte på att spela SNG?l

 

Nej för SNG är den roligaste formen av poker :hjärter:. Jag vet att dom grova pengarna finns i cashgame men jag har alltid tycket det är rätt trist. Kanske man borde slå sig in på headsup, det har jag aldrig testat seriöst. rUbb får coacha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...